Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 06:27

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Bijna (weer) zover maar toch bang...
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Bijna (weer) zover maar toch bang...  (gelezen 2673 keer)
ellen mac haggis
Schotland fan

« Gepost op: 14 Feb 2011, 14:11 »

Dag allemaal,

Afgelopen week ging het ineens allemaal heel snel. Ik had een gesprek in Glasgow en nog dezelfde middag werd me een baan aangeboden. Een leuke baan waar ik erg enthousiast van word. Maar ook een baan die me op een flink zijspoor zet van mijn carrière tot nu toe. Niet erg, als verhuizen naar Schotland de juiste keuze blijkt te zijn! En daarin zit nu juist de crux...

In 2005 ben ik naar Glasgow ge-emigreerd. Ik zat niet zo lekker in mijn vel, heb hals over kop mijn spullen gepakt en niet gerealiseerd waar ik aan begon. Na een 'rocky' start werkte ik binnen een jaar weer voor een Nederlandse werkgever vanuit Schotland, een half jaar later moest ik steeds regelmatiger voor werk naar NL en nog een jaar later ben ik terug verhuisd naar NL. Ik voelde me gespleten door heimwee en ondanks dat mijn Schotse partner niet mee kon, ben ik terug gegaan.

Maar, de liefde blijkt sterk! Nog altijd samen en nog altijd op zoek naar het juiste stekje voor ons allebei. Mijn partner heeft inmiddels ook NL een kans gegeven maar ook dit was geen succes. Dus, dacht ik 5 maanden geleden, dan ga ik het nog een keer daar proberen! Maar nu goed voorbereid. Dwz, een baangarantie in SL voor de overtocht, geen administratieve losse eindjes achterlaten en goed realiseren waar ik aan begin. En nu valt alles op z'n plaats maar grijpt de angst me ineens naar de keel!

Zijn er emigranten op dit forum die last hebben (gehad) van heimwee? En hoe zijn jullie daarmee omgegaan?

...kon ik maar heel eventjes in de toekomst kijken...  Undecided

“There is no such uncertainty as a sure thing”
Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #1 Gepost op: 14 Feb 2011, 18:21 »

Ik heb een vriendin die een Engelse vriend heeftr, inmiddels haar man is.
Zij had dat precies zoals jij omschrijft.
Naar engeland, in haar geval, verhuisd, veels te snel en overhaast, toen met vriend in nederland weer gewoond en haar man kon ook niet wennen, toen weer naar Engeland terug, dit keer beter voor bereid en beter geregeld.
Toen kwam toch de heimwee, tot ze in zichzelf bedacht..........als ik in Engeland ben wil ik naar Nederland, ben ik in Ned. dan mis ik engeland, ik MOET een keuze maken, anders wordt je gek.
Zij heeft voor Engeland gekozen en het los gelaten en nu geniet ze van haar toen genomen beslissing.
Ze is er oprecht gelukkig, al moet je wel opnieuw beginnen, als je ervoor openstaat, dan gaat het sneller het wennen.
Heel veel succes, ik hoop dat je er snel gewend bent. icon_sunny icon_thumleft

Groetjes Ingrid
Sinie
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 14 Feb 2011, 19:33 »

Hallo Ellen,

Heimwee lijkt me heel erg.
Gelukkig heb ik er geen last van gehad en woon hier nu al 4 jaar in Scotland. Ook ik heb een vaste goede baan opgegeven en alles wat zo vertrouwd was in Nederland en natuurlijk is het allemaal eng en nieuw en niet wetend wat er zoal op je afkomt. Maar achteraf ben ik echt heel blij dat ik het gedaan heb.
Niemand weet hoe alles verloopt in de toekomst....en misschien ook maar goed....maar soms is het juist goed een uitdaging aan te gaan en een nieuwe start te maken want zo zag ik dat voor mezelf wel.
Uiteindelijk ben je zoweer even in Nederland mocht je even een moment van heimwee hebben en zie je de familie en vrienden weer terug.  Ikzelf ben lekker hier bij de fitness gegaan om op die manier ook mensen te leren kennen. Telefoneren naar Nederland doe ik met een telefoonkaart lekker goedkoop en natuurlijk mijn MSN etc. voor mijn vrienden en familie in Nederland. Ach je zit niet echt aan de andere kant van de wereld..toch.
Ben benieuwd of je weer gaat wonen in Scotland, ikzelf vind het hier heerlijk, meer relax dan in Nederland.

Groetjes Sinie bagpiper
Jurriaan
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 15 Feb 2011, 01:19 »

Hoi,

Ik woon nu al twee jaartjes hier in Schotland. Ik had alles reddelijk goed geregeld een of twee losse eindjes moeten oplossen maar geen probleemen. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn huis en mijn hart liggen waar ik woon. Vlag

Ik bedoel ermee maak je keuze en leef ermee. Je zal altijd dingen missen dat doe ik ook maar mijn keuze is gemaakt en daar leef ik bij.

Ik zeg niet dat de situatie niet kan veranderen en dat ik nooit meer zal verhuizen maar die kans acht ik klein.

Jurriaan
Erwin
Schotland fan

Living the life

« Antwoord #4 Gepost op: 15 Feb 2011, 09:14 »

Hoi Ellen,

Wij hebben nu ruim 3 jaar terug de beslissing genomen naar Schotland te emigreren.
Voor mij was het een "droom" om dit een keer in mijn leven te doen, alleen kon ik niet zeggen wanneer.
Door persoonlijke omstandigheden kwam die mogelijkheid ineens heel erg dichtbij en heb ik dit
met Martina en dochter goed doorgeproken.
Martina was direct enthousiast maar mijn dochter (toen 21) wat minder. Onze dochter heeft later toch de stap met ons gemaakt
en heeft zich nu zelfstandig gevestigd met een goede full-time baan.
Wijzelf hadden tijd nodig ons "stekkie" te vinden en zullen daarom voor de 3e keer in 3 jaar verhuizen (hopenlijk de laatste keer)
Natuurlijk missen we onze oudste dochter, schoonzoon en kleinzoon, maar we gaan elk jaar weer even terug naar Nederland om
ze te knuffelen. We gebruiken gratis bellen naar het buitenland via BT en Skype om de kleinzoon te zien.
Ook kunnen familie en vrienden snel even overkomen als ze dat willen.
Wij hebbeb in 2008 de beslissing genomen en we staan er volledig achter.
Zoals Jurriaan al zegt "mijn hart ligt waar ik woon" geldt ook voor ons drieen en ik zeg altijd maar....
"In elk land bakt de bakker zijn brood"

Wij hopen dat je een heel fijn en goed leven in schotland kunt opbouwen samen met je vriend en met veel plezier de
toekomst in kijkt.

Erwin en Martina  wave
Roald
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 15 Feb 2011, 12:23 »

Misschien val je een beetje in een gat, omdat dat waar je een tijd aan hebt gewerkt nu eindelijk gaat gebeuren. Daar ben je veel mee bezig geweest, en dat valt dan nu weg, omdat het gerealiseerd is.

Verder: het paradijs bestaan niet - ook Schotland is dat niet. Dat wist je al, want je hebt er al gewoond. Maar toch: ja, je zult er waarschijnlijk wel tegenslagen of ergernissen hebben, maar dat zou je in Nederland ook hebben. Je wint wat, je verliest wat. Wat je onder meer 'wint' is natuurlijk dat je straks weer met je partner samen bent hello2; een groot voordeel.

Succes ! icon_thumleft

Live and let live
MJ
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 15 Feb 2011, 17:05 »

Hoi Ellen,

Ik heb twee keer een periode van 4 a 5 jaar in Schotland gewoond en nooit heimwee gehad terwijl ik er woonde, maar wel toen ik er weg ging. De eerste keer trouwens meer dan nu.

Voor mij heel belangrijk is dat ik me prettig voel in mijn huis en de omgeving. Daar zou ik desnoods, net als Erwin, drie keer voor verhuizen. Verder moet je er vooral niet te veel aan toegeven. Focus op wat leuk is in Schotland en ga leuke dingen doen, zelfs als je er eigenlijk geen zin in hebt. En nodig vooral je Nederlandse vrienden uit. Behalve dat ze hagelslag, ontbijtkoek en oude kaas voor je mee kunnen nemen, is het leuk om voor gids te spelen, omdat je dan ook zelf de omgeving weer met een andere, positievere blik bekijkt.

Je kunt helaas niet in de toekomst kijken, maar geef het een kans, want mocht het om wat voor reden niet lukken, dan kan je toch altijd weer terug naar Nederland? Heb je het in ieder geval geprobeerd.

Veel succes!

MJ
ellen mac haggis
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 03 Mrt 2011, 22:35 »

Dank jullie voor jullie harten onder de riem! Ik heb er nu vooral waanzinnig veel zin in.

Goed om te lezen hoe anderen dit ervaren hebben en bedankt voor de tips Smiley

Een update zal vast volgen!

Sinie
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 04 Mrt 2011, 15:04 »

Dank jullie voor jullie harten onder de riem! Ik heb er nu vooral waanzinnig veel zin in.

Goed om te lezen hoe anderen dit ervaren hebben en bedankt voor de tips Smiley

Een update zal vast volgen!

Goed zo Ellen,

En ik woon in Coatbridge dus dat is dicht bij Glasgow, als je wilt spreken we gewoon een keer met elkaar af gaan we lekker even koffieleuten , ik heb Esther die ook pas in Scotland woont en een Scotlandforumlid is ook al ontmoet die is gezellig bij me geweest en ik heb haar een beetje wegwijs gemaakt hier in de supermarkten etc., en het was voor mij een verademing om weer even lekker te kletsen in het Nederlands, dus als je hier bent en je hebt even heimwee of wat dan ook dan mail me maar.

Groetjes Sinie bagpiper
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 04 Mrt 2011, 20:19 »

En ik denk dat je altijd wel een kop koffie kan halen bij je oud collega's  Piet zit er nog en Cindy ook .  Smiley
ellen mac haggis
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 05 Mrt 2011, 14:40 »

Hee Dirk, wat grappig, die ken jij ook! ...werk jij daar ook toevallig..? Wink Piet en Cindy kunnen zeker een bezoekje van me verwachten Smiley

En Sinie, dat aanbod neem ik graag van je aan! Cheesy Koffie leuten op z'n Hollands (met een koekje erbij!) blijft gezellig.

Leuk hoor, nu het nieuws bekend is (op werk, bij vrienden&familie etc) valt er een pak van m'n schouders en kijk ik vooral uit naar de verhuizing. Ik heb een interessant e-boek gelezen over emigreren dat vooral kijkt naar de emotionele kant van emigratie dat vrij verhelderend op me werkte. Ik maak graag lijstjes Wink dus heb nu een boekje vol lijstjes (wat maakt een thuis mijn thuis, waarom wil ik emigreren, wat verwacht ik van emigreren, wat denk ik te gaan missen etc.) ter voorbereiding.

Groetjes!

Sinie
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 05 Mrt 2011, 15:15 »

Hee Dirk, wat grappig, die ken jij ook! ...werk jij daar ook toevallig..? Wink Piet en Cindy kunnen zeker een bezoekje van me verwachten Smiley

En Sinie, dat aanbod neem ik graag van je aan! Cheesy Koffie leuten op z'n Hollands (met een koekje erbij!) blijft gezellig.

Leuk hoor, nu het nieuws bekend is (op werk, bij vrienden&familie etc) valt er een pak van m'n schouders en kijk ik vooral uit naar de verhuizing. Ik heb een interessant e-boek gelezen over emigreren dat vooral kijkt naar de emotionele kant van emigratie dat vrij verhelderend op me werkte. Ik maak graag lijstjes Wink dus heb nu een boekje vol lijstjes (wat maakt een thuis mijn thuis, waarom wil ik emigreren, wat verwacht ik van emigreren, wat denk ik te gaan missen etc.) ter voorbereiding.

Groetjes!

Oke daar houd ik  je dan aan, mijn mailadres staat onder mijn  profiel.
Kunnen we heerlijk even kletsen met koffie en wie weet ook nog veel vragen die je hebt misschien beantwoorden.
Leuk zeg dat je hier komt wonen, weet zeker dat je fijn gaat vinden, ik krijg volgende maand 12 familieleden over voor een lang weekend, dat zijn ook de leuke kanten van het wonen hier dat je hun de mooie plekjes kunt laten zien en in mei vlieg ik zelf lekker voor een weekje Nederland over. Ik wens je heel veel succes Ellen met alles en als je me mailt geeft ik je mijn telefoonnummer en we spreken dan wat af met elkaar, ik kijk er in iedergeval naar uit.

Succes met de oversteek bagpiper
ellen mac haggis
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 05 Mrt 2011, 15:45 »

12 (!) familieleden! wow! dat zal een gezellige boel worden Wink

en leuk, hebben we tzt weer contact Smiley

Dirk
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 05 Mrt 2011, 18:44 »

Groetjes!

Ik werk er sinds oktober 2006 . Angelique en Marjolein werken er inmiddels niet meer., Angelique werkt nog in Schotland en Marjolein is terug in Nederland
ellen mac haggis
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 07 Mrt 2011, 14:23 »

Aha! Jij hebt mij opgevolgd Wink

De groeten daar!

psychogoogje
Schotland fan

« Antwoord #15 Gepost op: 07 Mrt 2011, 14:44 »

@ Ellen:welk boek over emigratie heb je gelezen?
Ik heb 'Ik mis alleen de HEMA' al een tijdje geleden aangeschaft.
Ook dat was best verhelderend...

Het is wel apart om te merken dat mijn vriend, die nooit had gedacht naar het buitenland te gaan voor hij mij leerde kennen, er toch meer moeite mee heeft om zijn vrienden en familie achter te laten. Terwijl ik blijkbaar onbewust mijn leven er al een beetje op in had gericht (ik heb altijd al de wens gehad om me in het buitenland te vestigen). Sowieso woont het overgrote deel van mijn familie in het buitenland en ik heb nooit hele groepen vrienden gehad, wel een aantal goede vrienden, maar niet zoals mijn vriend de hele sportclub en het halve dorp waar hij vandaan komt...
Ook de aankondiging dat we gingen emigreren kwam bij mijn familie en vrienden heel anders aan dan bij hem. Hij kreeg best veel 'protest' en vragen waarom. Terwijl ik vooral te horen kreeg dat iedereen het fijn voor me vindt en juist heel enthausiast reageerde.
Zijn er hier mensen die negatieve of positieve reacties gehad hebben op de plannen om te gaan emigreren?

grtz Janneke

Je weet pas of het leven hard is, als je je tanden erin zet! - Loesje
ellen mac haggis
Schotland fan

« Antwoord #16 Gepost op: 07 Mrt 2011, 15:34 »

Dat boek heet 'Je persoonlijke emigratie plan' door Saskia Zimmermann via bewustemigreren.com

De reacties op mijn emigratie zijn nagenoeg allemaal positief. Een aantal vriendinnen vinden het jammer me minder te gaan zien (en dat vind ik ook!) maar over het algemeen gunnen de meeste mensen me deze stap. Ik herken wat je zegt, ik ben ook geen groepjes-mens en heb me ook altijd op het buitenland georiënteerd. Ook een deel van mijn familie woont al jaren ver weg.

Een klein nadeel (met nadruk op klein want het mag de pret niet drukken) is dat iedereen ZO blij voor me is dat er soms nauwelijks ruimte lijkt te zijn voor andere emoties als stress en angst voor wat er gaat komen. Ik heb het daar met een paar goede vrienden over zodat ik tzt bij hen kan aankloppen als ik de behoefte krijg.

Ik pak het deze keer trouwens wel een beetje anders aan dan de 1e keer. De 1e keer heb ik binnen een maand mijn spullen gepakt en was ik zo vertrokken! Zonder al te veel drama wordt er deze keer wel een afscheidsfeestje ingepland Cheesy Want ik merk wel dat anderen het fijn vinden betrokken te worden bij het proces, het is toch voor iedereen even wennen dat je er dadelijk niet meer/minder bent.

Heeft je vriend de thuisblijvers wel ok achter kunnen laten?

EllenC
Schotland fan

« Antwoord #17 Gepost op: 08 Apr 2011, 20:33 »

heel herkenbaar dit tweeledige gevoel.

na ons trouwen werkten wij beiden in Afrika maar toen we eenmaal besloten een gezin te stichten hebben we een huis in Perth gekocht ,vandaar uit naar Wales verhuisd en van daaruit naar Dorset. ( allemaal vanwege de banen van heer gemaal)
Door diverse omstandigheden kozen we ervoor om de jongens In Nederland hun scholen te laten volgen maar altijd met het idee om zodra de jongste klaar was met middelbare school( na 12 jaar ) terug naar Schotland te gaan.
Ik heb er toen nooit moeite mee gehad om de boel in Nederland achter te laten , vooral omdat wij en zij er al aan gewend waren dat we in het buitenland vertoefden.

maar nu...word ik wat heen en weer getrokken vooral omdat mijn ouders over de 80 zijn , kwakkelen met hun gezondheid en de oudste 2 kinderen ervoor gekozen hebben om voorlopig in Ned. te blijven , ons eerste kleinkind wordt in september verwacht .
ik heb het heerlijk hier, geniet elke dag van de rust en ruimte . vind het leuk om naar Nederland te gaan , maar niet te lang want dan wil ik weer terug naar huis icon_smile
ik heb me voorgenomen om gewoon wat vaker te gaan .

ik zou zeggen waag de stap, niemand die je tegenhoudt weer te vertrekken als het niet lukt . je zult best wel vaak familie leden en vrienden zien verschijnen want dat Schotland heeft iets met de Nederlanders ( of is het andersom?) en je bent zo in Nederland als je een beetje in d ebuurt van een grote stad woont .

ellen mac haggis
Schotland fan

« Antwoord #18 Gepost op: 09 Apr 2011, 17:17 »

Hi EllenC, leuk om van je te horen.

De stap gaat gewaagd worden, over 11 dagen begint het avontuur weer! Ik sta er zeker anders in, heb geen twijfel meer maar ben voorbereid op een bitterzoete tijd. Het spaarpotje zal vooral de eerste jaren flink gevuld worden voor regelmatige weekendtripjes naar vrienden en familie in Nederland. En gelukkig zijn er al tickets geboekt door vrienden om mij op te komen zoeken. Het is niet de andere kant van de wereld en inderdaad, Nederlanders hebben veelal een nieuwsgierige fascinatie naar de highlands.

En nu heb ik er enorm veel zin in! Zin om op ontdekkingstocht uit te gaan, om nog meer mooie plekjes te zien en nieuwe mensen te leren kennen Smiley

McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #19 Gepost op: 11 Apr 2011, 13:47 »

Hoi Ellen,

Veel geluk toegewenst in Scotland - hopelijk gaat alles goed en ga je je snel thuis voelen!

Ik heb zelf nooit problemen gehad met heimwee, en ik denk niet dat dat na 11 jaar nog gaat komen. Alleen nog steeds af en toe heel veel zin in een broodje frikandel of een shoarma schotel!  Voor mij kwam het allemaal op een heel goed moment, toen ik toch toe was aan wat verandering in m'n leven, een andere baan, en natuurlijk wilde ik graag meer van mijn vriendin zien! Bovendien verhuisde ik naar een prachtige flat in het centrum van Auld Reekie. Makkelijk praten voor mij dus.

Een gelukkig is dat de overtocht met het vliegtuig tussen Amsterdam en Edinburgh tegenwoordig een stuk voordeliger is dan 11-12 jaar geleden, doen alleen KLM hierheen vloog. Ik geloof dat ik in 1999 minstens FL.650.00 betaalde voor een retourtje. Tegenwoordig zijn er leuke aanbiedingen met easyJet. Internet en goedkoop bellen maken het ook makkelijk om in contact te blijven met NL - ik gebruik www.18185.co.uk (1P per minuut).

Good luck!  icon_thumleft
ellen mac haggis
Schotland fan

« Antwoord #20 Gepost op: 11 Apr 2011, 16:24 »

Dank voor de tip Henk, ik wist al hoe ik goedkoop kon bellen van NL naar SL maar nog niet van SL naar NL! Erg handig.

En heimwee is maar gek. De één heeft het en de ander niet. Nu het bijna zover is merk ik dat ik ook het gevoel heb weer naar 'huis' te verhuizen omdat ik al eerder in Glasgow gewoond heb. Aan alles voelt het anders dan de eerste keer merk ik steeds meer en dus hoop ik ook dat de heimwee mee zal vallen of zelfs achterwegen zal blijven. En gelukkig is vliegen vandaag de dag een stuk goedkoper!

Sinie
Schotland fan

« Antwoord #21 Gepost op: 11 Apr 2011, 17:03 »

Hoi Ellen,

Ja ik hoop voor je dat je net als ik niet echt heimwee krijgt, net wat McHenk zegt de heimwee soms naar een lekkere frikandel, of zo als ik soms naar een broodje kroket dat heb ik wel eens af en toe, maar zelfs dat word minder.
Zelf bel ik altijd met een international phonecard die ik op het postkantoor koop.
En zelfs de vliegtickets vanaf Edinburgh richting Schiphol met KLM koop je vaak al voor 78,00 pond dus dat valt reuze mee, goed kijken op internet en KLM heeft vaak mooie aanbiedingen.

Henk ik vloog voor ca. 7 jaar geleden altijd met Transavia naar Prestwick goed betaalbaar helaas hebben hun geen vliegroutes meer met Scotland.
En KLM is vaak nog voordeliger dan Easy jet  en je mag ook nog eens 23 kg meenemen.
Ook kijk ik vaak voor het boeken van een ticket op BAA Edinburgh airport daar heb ik mijn laatste ticket ook geboekt voor 82 pond met KLM omdat ik 10 mei weer een weekje naar Nederland ga.

Maar Ellen ik hoop dat jij je snel thuis zal voelen hier in Scotland bagpiper

Groetjes Sinie
ellen mac haggis
Schotland fan

« Antwoord #22 Gepost op: 12 Apr 2011, 10:01 »

Dank jullie voor de tips, binnenkort een verslag over hoe het gegaan is! ...nu inpakken enzo...  Cheesy Cheesy

Groetjes

McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #23 Gepost op: 12 Apr 2011, 10:23 »

Henk ik vloog voor ca. 7 jaar geleden altijd met Transavia naar Prestwick goed betaalbaar helaas hebben hun geen vliegroutes meer met Scotland.
En KLM is vaak nog voordeliger dan Easy jet  en je mag ook nog eens 23 kg meenemen.
Ook kijk ik vaak voor het boeken van een ticket op BAA Edinburgh airport daar heb ik mijn laatste ticket ook geboekt voor 82 pond met KLM omdat ik 10 mei weer een weekje naar Nederland ga.

Ik keek toendertijd eigenlijk nooit naar andere luchthavens Sinie, maar ik betaalde dus duidelijk meer voor het gemak.

Inderdaad is easyJet lang niet altijd de goedkoopste, zeker als de de kosten van bagage erbij ga tellen. Mijn moeder, die tegenwoordig iedere 3 maanden langs komt om haar kleindochter te zien, neemt meestal KLM omdat dat op Schiphol gewoon veel makkelijker is. Anders neemt ze met easyJet alleen handbagage mee, moet ze met haar trolley de trap af daar, dan staan wachten op de bus naar het vliegtuig, etc.
Sinie
Schotland fan

« Antwoord #24 Gepost op: 12 Apr 2011, 11:26 »

Hoi McHenk,

Het klopt bij Easy jet komt de bagage er nog eens extra bij bovenop. Het is niet echt de goedkoopste maatschappij meer. Maar eerlijk gezegt vind ik vliegen met KLM toch wel een pre het is nog net dat stukje meer service wat ze geven.
Trouwens wat leuk zeg dat je moeder elke 3 maanden overkomt, wow. Ieder jaar krijg ik gelukkig ook familie over en 29 april komt er een groep van 12 personen voor een lang weekend hier, ze slapen in Edinburgh omdat ik 12 mensen niet kan bergen in mijn huis hahaha dat is net iets teveel. Ook ik kijk er altijd naar uit als mensen mij gaan bezoeken vind het enig. Als je moeder zoveel vliegt moet ze de flying blue kaart nemen die heb ik ook en elke keer worden de miles bijgeschreven, heb zelfs al eens gratis een keer kunnen vliegen...wel lang sparen natuurlijk maar toch de moeite waard vooral omdat ze altijd KLM vliegt.

Groetjes Sinie bagpiper
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Bijna (weer) zover maar toch bang...
Ga naar: