Nee stoomtreinen is bij ons meer toeval, kastelen daarentegen niet.
En voor de opnamelocaties moesten we veel kastelen bezichten en dan is zo'n great heritage pas echt een uitkomst. Al heb je dan maar 'even' tijd (ons ging het meer om de opname plek dan om de history van het kasteel deze keer

), het maakt niet uit.
Wel twee hele bijzondere dingen meegemaakt die vakantie op zoek naar die Robin Hood Filmlocaties.
Eerste was Hinton Priory.
Dat bleek privebezit te zijn (wist ik niet), maar ik wilde het zo graag zien, dat ik de stoute schoenen aantrok, de oprij laan afwandelde en aanbelde.
Man was eerst niet echt te spreken over mijn actie, maar ik met een 'bambi' gezicht en in mijn (redelijk gebrekkig ook dat nog eens) engels uitgelegd wat ik zocht en of niet 'please' het mocht zien. Zo’n grote fan helemaal uit Holland gekomen …
En jawel, het werkte. Het was in één woord geweldig.
We kregen een privé rondleiding, want die man wist precies waar wat was opgenomen, want hij was er zelf bij geweest, maar wist ons ook de verhalen ‘achter’ de opnames te vertellen. En mede ook hoe de boel toch redelijk is vernield tijdens het filmen. Niet alleen het gebouw zelf waar toch het een en ander aan moest worden getimmerd en verspijkerd, maar ook gewoon de rotzooi die de filmploeg keer op keer achterliet. Zo hoor je nog eens wat.
Maar hij keek net zo geïnteresseerd op mijn uitdraaien die ik had waar we wat konden vinden, als we zelf deden.
Op de foto hieronder wijs ik nog een restantje van het filmdecor aan … het ‘metalen’ beslag van de kasteeldeur, wat niet meer was dan een stukje hout (viel wel even tegen natuurlijk haha).

Andere leuke was toen we bij Lacock Abbey kwamen, daar waar oa ook Harry Potter is opgenomen. En nog veel meer films. Dat stond al aangeplakt, mede ook omdat ze er op dat moment ook aan het filmen waren (Granford Kerstspecial) en we dus moesten opletten op de aanwijzingen van de filmcrew waar we wel of niet mochten lopen. Wij gaven aan dat we ook kwamen voor filmlocaties daar, oa de abdij in een Robin Hood serie. Die vrouw wist niet dat die serie daar ook was opgenomen, en dat vond zij dus weer geweldig te horen. Ze ging het gelijk noteren, want had ze nog meer tegen de toeristen te vertellen … haha, dat zijn de leuke dingen. En ook bijzonder om dus inderdaad later op zo’n filmset te staan.

In Castle Coombe, waar we daarna naar toe reden, waren ze ook net opnames aan het maken.
En verder zijn we die vakantie enorm vaak door schoolkinderen ondervraagd die projecten aan het maken waren.
Maar dat liet ik mijn partner doen, vanwege mijn ‘hakkietakkie’ Engels