Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 06:26

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Andere onderwerpen  |  De rest van Groot-Britannië  |  Topic: Rondreis Zuid-Engeland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Rondreis Zuid-Engeland  (gelezen 2194 keer)
Ingrid70
Schotland fan

« Gepost op: 13 Feb 2011, 19:52 »

In 2009 hebben wij een rondreis gemaakt in Zuid-Engeland (B&B en Circle Inn hotels).
Prachtige reis gehad.
Ons hoofddoel was wat filmlocaties bezoeken van de oude 'Robin Hood' serie uit de jaren 80. Dus voor ons waren dat speciale plekjes, maar wellicht zegt het anderen niet zoveel, dus die laat ik maar even achterwege hier.

Maar daarnaast echt super dingen gedaan.
Kust bij Klive (tussen Somerset en Exmoor) is een aanrader om even stop te maken.

In Exmoor hebben wij een safaririt met Landrover gemaakt, ook erg mooi. Herten en ander wild gezien.
http://www.exmoorwildlifesafaris.co.uk/index.htm

Mooie wandeling gemaakt in Lynton (Valley of Rocks), maar sowieso een autorit door Exmoor is mooi, want je ziet altijd wel ergens de 'wilde' pony's lopen.

Wij zijn toen door gereden naar Cornwall, waar we via Hartland Quaq

Via allerlei smalle weggetjes ….

… in Bostcastle uitkwamen.

Gelijk verliefd op dat mooie plaatsje aan de kust. Jaren geleden is het door water weggevaagd maar alles is weer prima hersteld. National Coastpath loopt er langs, en je kunt er schitterend langs de kust wandelen.

Eventueel naar tintagel lopen (dat dorp viel ons erg tegen; Kasteel en Postoffice wel mooi).

Iedere avond zaten we op de rotsen bij de haven, naar de zonsondergang te kijken.

Onze B&B lag enorm afgelegen, maar wat een rust en wat een uitzicht (Tipton st. John).

Daarna verder langs de kust gegaan. Lulworth Cove en Durdle Door (wat een toeristen ineens).

Diverse stops terug, oa Corfe Castle, Arundel Castle en Pevensey, waar we weer een hotel hadden (The Royal Oak and Castle Inn… naam was langer dan het ding groot was):

Op het eind nog naar Bodiam en Dover Castle (foto) voordat we weer naar huis gingen.

We hadden een Great Britain pas. Echt aanrader. Eigenlijk alle kastelen, en andere bezienswaardigheden gratis, en vaak ook incl. parkeren (niet altijd trouwens).

Zie voor meer foto's van deze rondreis (wel eerst even door de Robin Hood locaties heen worstelen haha):
http://www.mijnalbum.nl/Album=OQPMVUAN

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 14 Feb 2011, 08:58 »

Leuk om ook dat stukje van de UK te zien! Mooie foto's.

Toeter
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 15 Feb 2011, 00:14 »

Leuk dat er een thema in jullie vakantie zit. Ik heb genoten van de mooie foto's en de  mooie plekjes.  Aye

Mieke
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 15 Feb 2011, 19:18 »

prachtige foto's, icon_thumleft veel herkenning.

Hebben soortgelijke rondreis ook eens gedaan, in de omgekeerde volgorde.

Wel zonder thema...want stoomtreinen noem ik geen thema meer, da's min of meer vanzelfsprekend... help
Ingrid70
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 17 Feb 2011, 19:35 »

Nee stoomtreinen is bij ons meer toeval, kastelen daarentegen niet.
En voor de opnamelocaties moesten we veel kastelen bezichten en dan is zo'n great heritage pas echt een uitkomst. Al heb je dan maar 'even' tijd (ons ging het meer om de opname plek dan om de history van het kasteel deze keer  laughing7), het maakt niet uit.

Wel twee hele bijzondere dingen meegemaakt die vakantie op zoek naar die Robin Hood Filmlocaties.

Eerste was Hinton Priory.
Dat bleek privebezit te zijn (wist ik niet), maar ik wilde het zo graag zien, dat ik de stoute schoenen aantrok, de oprij laan afwandelde en aanbelde.
Man was eerst niet echt te spreken over mijn actie, maar ik met een 'bambi' gezicht en in mijn (redelijk gebrekkig ook dat nog eens) engels uitgelegd wat ik zocht en of niet 'please' het mocht zien. Zo’n grote fan helemaal uit Holland gekomen …

En jawel, het werkte. Het was in één woord geweldig.
We kregen een privé rondleiding, want die man wist precies waar wat was opgenomen, want hij was er zelf bij geweest, maar wist ons ook de verhalen ‘achter’ de opnames te vertellen. En mede ook hoe de boel toch redelijk is vernield tijdens het filmen. Niet alleen het gebouw zelf waar toch het een en ander aan moest worden getimmerd en verspijkerd, maar ook gewoon de rotzooi die de filmploeg keer op keer achterliet. Zo hoor je nog eens wat.
Maar hij keek net zo geïnteresseerd op mijn uitdraaien die ik had waar we wat konden vinden, als we zelf deden.

Op de foto hieronder wijs ik nog een restantje van het filmdecor aan … het ‘metalen’ beslag van de kasteeldeur, wat niet meer was dan een stukje hout (viel wel even tegen natuurlijk haha).

Andere leuke was toen we bij Lacock Abbey kwamen, daar waar oa ook Harry Potter is opgenomen. En nog veel meer films. Dat stond al aangeplakt, mede ook omdat ze er op dat moment ook aan het filmen waren (Granford Kerstspecial) en we dus moesten opletten op de aanwijzingen van de filmcrew waar we wel of niet mochten lopen. Wij gaven aan dat we ook kwamen voor filmlocaties daar, oa de abdij in een Robin Hood serie. Die vrouw wist niet dat die serie daar ook was opgenomen, en dat vond zij dus weer geweldig te horen. Ze ging het gelijk noteren, want had ze nog meer tegen de toeristen te vertellen … haha, dat zijn de leuke dingen. En ook bijzonder om dus inderdaad later op zo’n filmset te staan.

In Castle Coombe, waar we daarna naar toe reden, waren ze ook net opnames aan het maken.
En verder zijn we die vakantie enorm vaak door schoolkinderen ondervraagd die projecten aan het maken waren.

Maar dat liet ik mijn partner doen, vanwege mijn ‘hakkietakkie’ Engels laughing7

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 19 Feb 2011, 09:42 »

Wat leuk!
Wij waren op Skye (Dunvegan) toen de film made of honour: http://www.film1.nl/films/28565-Made-of-Honour.html werd opgenomen. Leuk om dat mee te maken, al die effecten en bekende acteurs in het echt aan het werk te zien.

Ingrid70
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 19 Feb 2011, 22:54 »

En hoe vaak iets over moet ...
Soms ook door iets onbenulligs, als een vliegtuig dat over kwam.
Maar vaker vanwege een fout van of acteur, of één van de paarden, of een cameraman oid.
Heel wat live 'bloopers' gezien in ieder geval  laughing7
Jessy
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 03 Jun 2011, 18:34 »

Heel erg genoten van de diashow in mijnalbum.nl .Heel mooi ,een pak foto's !
Jullie B&B was dit in Glensville House ?
Tino
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 25 Okt 2011, 16:58 »

Hello Ingrid 70 ,
Heeeeel mooie foto's het is natuurlijk onbegonnen werk maar erg jammer dat er nergens een plaats bijstaat, volgend jaar ga ik ook naar Cornwall en probeer natuurlijk zo veel mogelijk informatie te verzamelen    Wink ik denk dat ik daar ergens een foto van de rotsformaties van Cheddar gezien heb klopt dat ? en de foto met die smalle sterkdalende kasseistraatjes is dat niet in Clovelly , groetjes ,   hello2
Tino
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Andere onderwerpen  |  De rest van Groot-Britannië  |  Topic: Rondreis Zuid-Engeland
Ga naar: