Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 06:12

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: budget vraagje
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: budget vraagje  (gelezen 1407 keer)
Miranda
Schotland fan

« Gepost op: 07 Feb 2011, 11:42 »

we zijn ons vakantie budget eens aan het herberekenen, Vic zijn nieuwe baas gooit roet in ons eten door vandaag op te merken dat men daar vakantie dagen verdient naarmate men er daadwerkelijk voor heeft gewerkt...
maw ze kunnen niet op voorhand over vakantie dagen beschikken ... en gezien het feit dat ie nu nog op oproepbasis werkt en pas vanaf volgende maand vast heeft ie dan tegen die tijd welgerekend 6 dagen gespaard.... grrrrrr crybaby2

dus nu zitten we te rekenen om die dagen onbetaald te laten... dat kan natuurlijk wel... maar dat hapt behoorlijk uit de spaarrekening... en dat heeft weerslag op budget...

we hebben alle zaken redelijk helder
bootreis , aantal km en benodigde diesel... maar verblijf is onduidelijk...
dus vraag voor degene die ervaring hebben met dit deel in schotland...
op hoeveel euro per dag moeten we rekenen, 2 personen, eigen auto... rondrijzend zonder reserveringen, we nemen de tent mee voor het geval dat.. maar we kijken nu naar duurste scenario... wat als we 13 nachten in een B&B verblijven.

eten en drinken kun je zo duur en goedkoop maken als je zelf wil maar ook hier gaan we uit van pub eten, kleine goedkopere restaurantjes.

maar ja wat is reëel?

Jurriaan
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 07 Feb 2011, 18:15 »

vraagje waneer ga je en voor hoe lang en waar naar toe ?

gemiddelde B&B prijzen zijn voor twee persoonen tussen de 55 en 65 per nacht. eeten in een pub is meestal tussen de £ 15 a £ 25 per persoon. Dit zijn generieke prijzen. Ga er ook van uit dat als je naar de hooglanden en of Eilanden gaat dat de benzine behoorlijk gaat aantikken. Daar is alles duurder.

Dunno klinkt een beetje als een rare regel die het bedrijf van jouw manneke hanteerd. Ik zou het eens een keer goed uitzoeken want het klinkt bij mij als een beetje als een manier om vakanties te limiteren.

In princiepe zou het zo zijn dat je per jaar zoveel daagen krijgt. Het volgende jaar krijg je hetzelfde aantal dagen maar als je nog daagen over hebt dan over het algemeen vervallen die voor een gedeelte of geheel. Als je alleen maar vrije dagen mag opneemen die je verdient hebt dan krijg je veel opbouw en ik neem dat daar ook weer regels voor zullen zijn.

Ik zou nog eens een keer er naar kijken en mischien met een arbo advocaat er eens over babbelen. Zeker als jouw manneke in vaste dienst is.
Ingrid70
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 07 Feb 2011, 22:01 »

Misschien toch interessant voor jullie om eens naar bijvoorbeeld de OAD go as you please cheques te kijken.
Deze kosten 35 euro p.p.p.n. en zijn geldig voor diverse (geselecteerde) B&B accomodaties in heel Engeland en Schotland (68 stuks bij Oad, verspreid over heel Schotland).
Je kunt ze of van te voren laten vastleggen, of ter plekke tijdens je vakantie rondreis (in hoogseizoen wel rekening houden met 'al bezet' natuurlijk).

Onze eigen ervaring is, dat dit goedkoper is, dan los een B&B boeken (wij hebben eens voor 1 nacht 100 pond betaald, omdat er een festival in de buurt was en alles overvol zat, dus tja dan kun je of dokken, of heel lang zoeken).
Miranda
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 11 Feb 2011, 13:59 »

we gaan in juni...
en dat van de vakantie dagen heb ik uitgezocht... dat mag zo... al is het niet echt prettig en zeker niet stimulerend, juist erg achterdochtig.. het staat echter in de CAO dat het zo mag..

enige oplossing is toch om tot die tijd op oproepbasis te blijven werken en dan zijn dagen dus onbetaald vakantie te nemen wat dan betekent dat we zijn deel vaste lasten erbij op moeten tellen...

als ik uitga van een 100 pond p dag verblijf... en dan het restje betekent het gewooon simpelweg dat dat nu net ff teveel van het goede is..
dus of we verplaatsen het naar augustus.. ( zijn toch weer enkele dagen (4) extra vakantie om op te nemen, en dat zou net genoeg zijn voor twee weken...
Of we nemen een kortere goedkopere reis in juni en plannen schotland voor volgend jaar in..

aaaaah keuzes keuzes... ik baal er iig stevig van ik zat al helemaal in de voorpret. ik droomde al van de schotse natuur...
Haras
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 11 Feb 2011, 14:33 »

aaaaah keuzes keuzes... ik baal er iig stevig van ik zat al helemaal in de voorpret. ik droomde al van de schotse natuur...

Schotland loopt niet weg.... Ik zou geloof ik liever dan tot volgend jaar wachten zodat je langer weg kan. Je maakt dan sowieso de vast kosten van overtocht e.d. of je nu lang of kort gaat . Of misschien buiten het hoogseizoen een aanbieding bij OAd of DFDS boeken ofzo als je echt niet meer kan wachten?  bagpiper
Ingrid70
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 11 Feb 2011, 15:08 »

Als je autorijden niet erg vindt, en ook niet erg vindt om te gaan kamperen, kan je natuurlijk een stuk goedkoper naar Schotland.

Overtocht Calais-Dover nemen en onderweg een tussenstop.
Een keer hebben wij een travellodge genomen langs snelweg, andere keer toen we ook met de tent waren, een camping waar we voor 3 personen slechts 3 pond kwijt waren, want eigenlijk was de camping nog gesloten zei die man ... dat was dus wel een gelukje, maar je kunt het treffen.

In Schotland zijn we toen in Aberfoyle op een mooie camping gestrand en van daaruit tochtjes gemaakt met de auto, tot hoogste punt Loch Ness. Maar eigen omgeving van Aberfoyle, Stirling, was bijzonder mooi te noemen ook.

En zeker weten dat je dan geen 100 pond per dag kwijt bent, al helemaal niet als je ook zelf zou koken.

Enige punt waar jullie mee zitten is die vrije dagen ... als je maar 6 dagen hebt, en je hebt al 4 reisdagen op de manier als hierboven omschreven, dan schiet dat niet op natuurlijk.
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 11 Feb 2011, 19:38 »

We hebben dit zelf ook een paar keer overwogen om naar  Dover te rijden of naar Ramsgate en dan de boot pakken en over te gaan maar de tijd en extra peut kosten die het met zich mee brengt dan pak ik toch liever de boot vanaf Hull. De kosten verschillen dan niet eens zo heel veel en we rijden op ons gemak van Dunfermline naar Hull in 8 uur tijd en alles binnen door.
Jurriaan
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 11 Feb 2011, 20:52 »

Als mijn vader mij komt bezoeken is zijn favoriete optie om hier te koomen via de Kanaal tunnel. Mijn vader zweert bij deze optie om hier naar toe te rijden. Rijd van af Eindhoven in een dag naar Glasgow. Overnacht daar dan en rijd dan de volgende dag naar Skye.  Bonk

Ik moet eerlijk zegen hij liever dan ik maar goed hij vind het fantastiesch en kan dan ook altijd de fietsen mee neemen en zo kunnen we dan gezamelijk fietsen hier op Skye.

De kanaal tunnen is rond de 150 euro heen en terug als ik het goed heb begreepen van mijn pa kosten van een B&B en bezine kosten zijn ongveer 100 euro daar boven op dus deze optie is inderdaad een stuk goedkooper.

Dunno kies een optie die het beste bij je past en waar je comfortabel bij bent. Daar naast je kan het ook een jaartje uitstellen. Schotland rent niet weg  Wink
EllenC
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 17 Apr 2011, 11:46 »

kan je niet een gebied uitzoeken waar veel te zien is en daar een huisje , caravan boeken voor een week i.p.v. b&B en veel rond te reizen , ben je in elk geval een stuk goedkoper uit , je kunt nog steeds buiten de deur eten als je geen zin hebt om te koken. maar bent meer flexibel.
en je bent toch in Schotland !!

de benzine/ diesel  prijzen zijn flink omhoog en in sommige  afgelegen gebieden komt er nog eens een extra 10 p per liter bovenop . grrrr

wij reizen zelf altijd via Dover - Calais , we rijden liever dat eind dan zo lang op d eboot te moeten zitten , zeker als we de hond mee hebben ( voor ons is de boot een soort brug)
we rijden altijd 's nachts zodat je sneller kunt opschieten .ook d ekinderen en andere familie geven hier de voorkeur aan.

Jurriaan
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 17 Apr 2011, 12:38 »

Veel mensen raaden aan om eens een keer rond te rijden om veel te kunnen zien Schotland is namelijk zeer groot en erg divers in zijn landschappen.

Je kan altijd inderdaad een huisje of een sta caravan huuren en daar een weekje blijven zal zeker in de kosten scheelen. Een tentje zal zelfs nog meer scheelen. Je kan ook van kampeerterijn naar kampeerterijn gaan dat scheelt ook een berg geld.

De keuze ligt bij jezelf bij hoeveel comfort je wenst en of je het kan betaalen.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: budget vraagje
Ga naar: