Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 05:45

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: aankomende emigratie
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: aankomende emigratie  (gelezen 6350 keer)
orion94nl
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: 23 Jul 2006, 16:25 »

Vanuit Edinburgh richting Perth en dan de A9 nemen. Tot aan inverness is het zonder te stoppen ca. 3 - 3,5 uur. Vanuit Inverness naar Ullapool is het nog een uurtje. Zelf dit jaar gereden en harder dan dit gaat het echt niet. Het is grotendeels eenbaans met wel regelmatig inhaalmogelijkheden.

Wel een hele lange trip hoor, ook als je een automens bent..............

Suc6

MJ
McErnootje
Schotland fan

Je zit niet vast waar je zit tenzij je dit besluit

« Antwoord #26 Gepost op: 04 Aug 2006, 21:49 »

zeg nicole hebben ze bij dat bedrijf nog meer vacatures?
het zou een prettig opstapjes zijn.
veel succes en plezier met de overstap.

groetjes erno
N.
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: 18 Aug 2006, 09:48 »

na de vakantie van vorige week en de gesprekken met de mogelijke werkplek, zijn de kansen dat we echt naar schotland gaan emigreren 99% ! de uitslag van de bloedproef van de hond zijn ook goed ! we gaan in oktober weer terug, de scholen bekijken en praten met hun en de kids 1 dag mee laten draaien en dan kan al het geregel echt beginnen !

n
Ariejan en Ineke
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: 18 Aug 2006, 11:24 »

Wat spannend Nicole!! Was ook leuk je reisverhaal te lezen! Ik hoop dat het voor jullie allemaal goed gaat uitpakken, en dan letterlijk je verhuisdozen in Schotland uitpakken!! Nog twee maandjes en dan gaan jullie weer, super!  bagpiper
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: 18 Aug 2006, 19:27 »

Top gefeliciteerd? icon_thumleft Het is dus nu wel heel echt aan het worden!? hello2
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #30 Gepost op: 19 Aug 2006, 09:56 »

Super tof Nicole!!  icon_thumleft icon_thumleft icon_thumleft
N.
Gast
« Antwoord #31 Gepost op: 19 Aug 2006, 14:07 »

ja het is wel goed he :-)))

we gaan waarschijnlijk wel een constructie doen dat mijn man daar al in januari gaat beginnen en werken en tussendoor terugkomt en ik dus met de kids hier blijf tot het huis verkocht is en de tijdelijke woning in schotland klaar is.. misschien dus nog 1 jaar en volgende zomervakantie daarheen verhuizen ?? dat is ongeveer de tijdsplanning...

n
N.
Gast
« Antwoord #32 Gepost op: 20 Sep 2006, 08:22 »

up-dateje :-)

het heen en weer contact via nederland-schotland is wat moeilijk. hun hebben het druk en wij (althans ik) zitten te wachten :-))) we hebben nu gehoord dat het concept-contract deze week onze kant opkomt en als dat goed is, dan hakken we de knoop echt door, als we die niet al onzichtbaar geknipt hebben :-) maar goed, de nieuwe baas heeft alles al klaar voor mijn man, dus die kan bij wijze van spreken morgen al beginnen :-)

ook gaan we in de herfstvakantie weer richting schotland ! dan hebben we een gesprek met de school van de kinderen en kunnen hun 1 dagje meedraaien en kijken hoe het eraan toe gaat zodat ze niet helemaal in het diepe duiken en wij even kunnen praten over het schoolsysteem in schotland en mogelijkheden voor de kinders.

ook gaan we weer ef een bakkie doen bij mirjam :-) en gewoon ef het dorp opsnuffen waar we gaan wonen en ef wennen en voorpret hebben en praten weer met de mogelijke nieuwe baas, en dat allemaal in 3 dagen :-)

we gaan zondagmorgen de 22e okt weg met de boot, in de avond een travelodge, maandag in schotland aankomen, vrijdagmorgen weer weg, vrijdagavond travelodge en zaterdagavond weer de boot... deze keer niet in 1 keer naar boven, dat was net ef iets te veel van het goede vorige keer :-)

maar goed, deze week dus echt de beslissing afgaande op de papieren die moeten aankomen.... sssssssssssssspannend.....

groetjes n
Marien
Schotland fan

« Antwoord #33 Gepost op: 20 Sep 2006, 10:22 »

Een hele onderneming, maar ongetwijfeld de moeite waard!  icon_thumleft

DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!!
http://W
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #34 Gepost op: 20 Sep 2006, 11:34 »

Ha Nicole,
Wij hebben deze stap ook gemaakt 9 jaren geleden en ik herken je gevoel. Een heftige tijd. Mijn man heeft 9 maanden in Glasgow gewerkt voordat we er gingen wonen met  3 kinderen, toen 5, 7 en 9. Ze spraken geen Engels maar bleken toch via TV en computer een passieve woordenschat te hebben . We waren verbaasd hoe snel het ging. De oudste droeg na 3 maanden een Schots gecicht van Burns voor, uit zijn hoofd en de tranen stonden in mijn ogen.
Ze hebben op school wel begeleiding gehad van een juf ( English As a Second Language), wat de dag ook wat brak, het was wel erg vermeoeind voor hen. Zelf heb ik het Moedertaal pakket van de Wereldschool met hen gedaan, omdat we niet zeker wisten of we wel in Schotland zouden blijven. Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel ?

groetjes

Andrea
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #35 Gepost op: 21 Sep 2006, 06:00 »

Wat spannend allemaal weer, en een hele reis, zo voor een klein weekje!
vind je het niet handiger om de boot van Superfast ferries te nemen?, dan ben je al ver in Scotland! en kan je langer genieten.

Andrea
Schotland fan

« Antwoord #36 Gepost op: 21 Sep 2006, 08:35 »

Hi Wilma,

Ik ga van Glasgow ( woon daar) naar Nederland, als ik Superfast Ferries neem, kom ik in  Zeebrugge aan om 11 uur, ik heb dus meer tijd als ik in IJmuiden aankom.
Ja, ik ga genieten  met familie in vrienden in Nederland, tot volgende week.
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #37 Gepost op: 21 Sep 2006, 18:07 »

Hi Wilma,

Ik ga van Glasgow ( woon daar) naar Nederland, als ik Superfast Ferries neem, kom ik in? Zeebrugge aan om 11 uur, ik heb dus meer tijd als ik in IJmuiden aankom.
Ja, ik ga genieten? met familie in vrienden in Nederland, tot volgende week.

Oeps, ik was even in de war met nicole!

Nee, tuurlijk is dit handiger!
je bent al een uurtje aan boord, maar nog steeds heel veel plezier, en ik heb nog steeds geen chocolade letters hier gezien!

N.
Gast
« Antwoord #38 Gepost op: 22 Sep 2006, 09:13 »

we gaan vanuit dover merendeels omdat de prijs veeeeeeeeeel goedkoper is :-) dat vinden we toch fijner dan gemak :-) bovendien vinden we het ook wel gezellig op de boot, nu overdag zodat de kids wat zien en 2 overnachtingen zijn extra avontuurlijker voor de kids :-) vandaar vanuit dover :-)

en helaas nog niets gehoord...... ik krijg halve hartverzakkingen als ik de "pling" hoor van de mailbus :-)

n
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #39 Gepost op: 08 Okt 2006, 19:22 »

Ha te gek zeg!!! hello2 Alvast gefeliciteerd (en bedankt voor het gebak? icon_thumleft? tongue3). Heb je het tot nu toe verborgen weten te houden voor de mensen om je heen?
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #40 Gepost op: 09 Okt 2006, 08:21 »

gefeliciteerd , het is toch een enorme stap? icon_thumleft Moelijk om zoiets stil te houden,? icon_silent en lekker dat je nu los mag gaan. Het gebakje laat ik nog even tot 10 uur? laughing8?
McErnootje
Schotland fan

Je zit niet vast waar je zit tenzij je dit besluit

« Antwoord #41 Gepost op: 09 Okt 2006, 10:07 »

wat een fantastisch gevoel. ik hoop echt dat het gaat lukken voor jullie. wij zijn ook een klein stapje verder. we mogen een start maken in het huisje van lucie en hans in invermoriston (omgeving). dat zou al een grote zorg minder zijn voor ons. nu nog hier alles afhandelen, huis verkopen etc. iedereen die het mag weten weet ook dat we plannen hebben dus hebben ze de tijd om er aan te wennen. we zullen je binnenkort wel ondervragen hoe het werkt om de eerste stappen daar te maken, bankrekeningen, aanmelden dat je daar komt wonen etc. ben erg benieuwd hoe dat allemaal in z'n werk gaat zodat wij niet voor verassingen komen te staan.

succes met alles en veel geluk
Ina
Schotland fan

« Antwoord #42 Gepost op: 09 Okt 2006, 14:45 »

WOW, voor alles, en wat een geweldig huis en dan het uitzicht!
Wij zijn deze zomer in Ullapool geweest. Wij kampeerden 6 miles boven Ullapool (Ardmair Point) en daar was het altijd bewolkt en/of regen maar iedere keer dat we in Ullapool aankwamen scheen daar de zon! Ik heb daar ook echt rondgelopen met het idee, hier gaat iemand van het forum wonen!

Ullapool, vanuit het noorden

Yours Aye for Scotland
Marien
Schotland fan

« Antwoord #43 Gepost op: 09 Okt 2006, 18:26 »

Super zeg!! En dat wij het dan als eersten mogen weten!  hello2

DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!!
http://W
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #44 Gepost op: 09 Okt 2006, 18:58 »

Hartstikke goed nieuws hoor! gefeliciteerd en prachtige omgeving. bagpiper hello2

Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: aankomende emigratie
Ga naar: