Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 05:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: Stenaline stop met snelle overtocht Hoek van Holland - Harwich
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stenaline stop met snelle overtocht Hoek van Holland - Harwich  (gelezen 5316 keer)
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Gepost op: 28 Jun 2006, 17:30 »

Volgens een Persbericht van Stenaline gaan ze investeren in de gewone ferries en gaan ze in 2007 stoppen met de snelle catamaran.
Deze gebruikt kennelijk 180.000 liter brandstof per dag en wordt dus te duur. Mede door de goedkope vliegtuigtickets naar London, loopt de animo terug.

Nu, dat wordt dit jaar dus de laatste overtocht voor ons vanuit Hoek van Holland en moeten volgend jaar maar weer vanuit IJmuiden de nachtferry nemen.

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #1 Gepost op: 29 Jun 2006, 10:20 »

Marien zegt:

Bareuh  Sad , dat wordt dan weer een misselijkmakende lange boottocht voor ons!

anja
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 29 Jun 2006, 17:26 »

dat is nou jammer, wij wilden volgend jaar nou juist via deze lijn gaan omdat we dan voor het eerst de hond mee willen nemen, en 3,5 uur is voor de hond niet te lang.
dan kan hij gewoon in de auto blijven.
Maar dan zullen we calais-dover maar eens uitproberen.
Scotland-lovers
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 29 Jun 2006, 17:44 »

Vorig jaar voor het eerst met de catamaran geweest na een aantal keren de nachtboot van IJmuiden-Newcastle.

Alternatief voor volgend jaar: de vrachtboot ? 7 uren......Als je geluk hebt, ben je dus 52 meter eerder aan de overkant icon_scratch

zwaar kl**ten dus.
Marien
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 29 Jun 2006, 19:29 »

dat is nou jammer, wij wilden volgend jaar nou juist via deze lijn gaan omdat we dan voor het eerst de hond mee willen nemen, en 3,5 uur is voor de hond niet te lang.
dan kan hij gewoon in de auto blijven.
Maar dan zullen we calais-dover maar eens uitproberen.

Op de lange boten kan de hond gewoon mee in de hut. En volgens mij is dat voor de hond minder stressvol dan 3 en half uur in de auto zitten. Hij kan overigens ook nog op de boot ergens in een kennel, alleen weet ik niet waar dan precies. Maar daar komen we volgende week vrijdag wel achter. Spannend hoor. Je blijft toch de angst houden dat ze iets vinden waardoor hij die oversteek niet zou mogen maken.

DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!!
http://W
masoroso
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 02 Jul 2006, 18:38 »

jammer.. ik ben er 1 keer mee wezen varen en met zo'n `bussiness stoel' (of hoe het ook alweer heette) is het goed uit te houden. Ik vond alleen dat je erg lang moet rijden voor je in Schotland bent en aangezien ik in IJmuiden woon is dfds voor mij makkelijker te doen. Voor Wales was het echter een hele fijne route.. dat wordt nu dus ook weer langer. Maar ja.. 180.000 liter  Whisky
Scotland-lovers
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 08 Jan 2007, 19:46 »

Vandaag de laatste overtocht met de catamaran "discovery" van Stenaline vanuit Hoek van Holland.

Jammer, het is niet anders.
Marien
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 08 Jan 2007, 19:55 »

Ik vind het echt vreselijk jammer! Nu moeten we eerst naar terrible Frankrijk! En dat alleen maar omdat de vluchten zo goedkoop zijn tegenwoordig! Maar ja, dan heb je nog geen auto mee.

Freebird
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 09 Jan 2007, 17:42 »

Niet panieken: er is immers nog de gewone ferry (8 uurs) naar Harwich. Daarnaast is er nog een redelijk kleine rederij in IJmui9den bezig met de opstart van een ferry van IJmuiden naar Harwich. Wij hadden dit al in 2006 geboekt maar door onvoorzien en aanzienlijke averij moesten ze deze overtochten staken. Ik geloof dat ze inmiddels weer in de vaart zijn en wel tegen competitieve prijzen. Info en boeken via www.overtocht.nl

Overigens zijn de overtochten zo populair (in ieder geval op vrachtvervoer is kennelijk nog wel wat te verdienen) dat ik niet bang ben dat we steeds minder mogelijkheden krijgen; Stena zal echt wel een snel alternatief bedenken voor de toeristische reiziger die vaak een welgevulde portemonnaie meebrengt.

Ik kan me voorstellen dat mede Schotti?rs met zeeziekte balen; 3,5 uur HSS varen tegenover 12 (IJ - Newc) of 8 uur (Hoek - Harw) of Calais- Dover met een rijtijd vanaf Dover naar Schotland van ongeveer 800 kilometer lijkt me echter ook geen pretje...

Afijn, ik wens die lui veel succes met plannen en afwegen in 2007... Ik zou zeggen: pilletje innemen en DFDS pakken of (vanuit Belgi?) Fastferry naar Rosyth...
marieke
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 09 Jan 2007, 18:05 »

Freebird, als je met die kleine rederij Nedlines bedoelt? Ik heb van de week in de krant gelezen dat dit bedrijf, dat na heel veel pech al een hele tijd uit de vaart is, de ferry definitief uit de vaart haalt. Het is niet rendabel meer om nog een doorstart te maken.? crybaby2
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 09 Jan 2007, 19:18 »

Dagnabbit Bluddy Chips, Die bedoelde ik inderdaad! Dus weer een concurrent minder voor de rest. Vreselijk jammer! Dat zou wel eens van invloed kunnen zijn op de prijzen van de anderen die, naast Stena, op Harwich en Dover varen. Hoe meer alternatieven, hoe concurerender de prijzen moeten zijn, toch?. Oude economische buurtregel, geloof ik evil5...

Nou ja, al zou ik op mijn tandvlees naar de overkant moeten roeien, gaan doe ik laughing8
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #11 Gepost op: 09 Jan 2007, 19:47 »

Artikel uit de Telegraaf:

?VEERBOOT IS NIET SEXY?
?Discovery? na slechts tien jaar trouwe dienst afgedankt
door ARNOLD BURLAGE

AAN BOORD HSS DISCOVERY, dinsdag
Het had de kampioen op de Noordzee moeten worden, maar voor de hogesnelheidsveerdienst van Stena, HSS Discovery, is het na minder dan tien jaar een bittere nederlaag geworden. De prijsvechters in de lucht hebben het gewonnen van de trendy ferry. De HSS Discovery maakte gisteren de laatste vaart, zonder dat die toekomst eigenlijk kon beginnen.
De hypersnelle catamaran, die in minder dan 3 uur en 40 minuten een brug sloeg tussen Hoek van Holland en Harwich, kon het zelfs niet winnen met veel lagere prijzen dan het vliegtuig.
?Een raadsel. Alle experts roepen dat het bij reizen alleen om de prijs gaat, maar dat is dus onzin. Wat het is? Een veerboot is niet sexy, dat is het?? zegt algemeen directeur Pim de Lange van Stena Line in Hoek van Holland.
Een enkeltje met de hogesnelheidsferry kostte 49 euro, inclusief treinkaartjes vanaf ieder station in Nederland tot in hartje Londen, inclusief alle toeslagen en nauwelijks hinderlijke controles.

Torenhoog
De passagiers liepen voor de snelle ferry niet te hoop, de oliekosten werden torenhoog en de brandstofkosten van de Discovery ? 20.000 liter kerosine of schone diesel per uur ? was gelijk aan die van alle vijf andere Stena-ferries bij elkaar.
?Het kon dus niet meer uit. We moesten stoppen, dit schip was zijn tijd te ver vooruit. We zullen deze schepping nooit meer op de zee?n terugzien, echt nooit meer?, zegt Pim de Lange.

Gezagvoerder Obbe Visser maakte gisteren met een gangetje van bijna 80 kilometer per uur de laatste vaart naar Hoek van Holland. De Discovery, voorzien van vier turbinemotoren ? twee gelijk aan de jetmotoren van een ?jumbo? ? wordt opgelegd, wie de ?dame? wil hebben kan haar krijgen, zo?n 50 miljoen is genoeg?
Na de laatste afvaart in Harwich, gisterochtend, ontstond onder de passagiers even kleine opschudding toen het schip recht op de wal aan koerste. De Discovery maakte zo een laatste diepe buiging naar GrootBrittanni?, dat de ferry jarenlang met het Europese vasteland verbond.
De nieuwe veerboten Stena Hollandia en Stena Brittanica zetten de twee dagelijkse diensten voort. De schepen ? nog maar net gebouwd ? worden verlengd en voorzien van meer comfort.
De Stena-directeur tot slot: ?Over belangstelling van passagiers hebben we niet te klagen. Alleen voor het prijsvechten met zulke hoge kosten moesten we ons hoofd buigen.?
Discovery adieu, vaarwel!

De Discovery op volle snelheid?Het schip maakte gisteren zijn laatste vaart.

Teije
Administrator
*

« Antwoord #12 Gepost op: 12 Jan 2007, 13:20 »

Binnenkort hopelijk weer een nieuwe veerdienst, zie dit artikel,

Citaat
Een Britse rederij heeft plannen om een supersnelle lijndienst te openen met een trimaranschip tussen Oostende en Sheerness, 85 kilometer oostelijk van Londen. Het schip kan 1500 passagiers, 320 auto's en twaalf bussen overvaren in slechts twee uur.
Bron: anp
Wynn
Schotland fan

The Witch

« Antwoord #13 Gepost op: 12 Jan 2007, 16:12 »

Binnenkort hopelijk weer een nieuwe veerdienst, zie dit artikel,

Heel interessant!! Ik hoop dat het doorgaat en ook nog een beetje betaalbaar is.. dan rij ik wel wat langer door the UK ... Ga ik gewoon eerst wat vrienden langs... hahaha...?

in april ga ik met DFDS IJmuiden - Newcastle naar Schotland en in augustus ga ik met Hoek-Harwich naar Engeland en Schotland. Jammer dat de Discovery uit de vaart is.. ik ben er in oktober nog mee overgevaren.. fijne boot !!? crybaby2

There is no coincidence...
Marien
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 12 Jan 2007, 17:13 »

Tja, maar dan moet je er zo wie zo 60 euro erbij optellen die je moet betalen, vanaf volgend jaar, voor het vignet die je nodig hebt om over de Belgische wegen te mogen rijden!  protest

Wynn
Schotland fan

The Witch

« Antwoord #15 Gepost op: 12 Jan 2007, 18:07 »

Tja, maar dan moet je er zo wie zo 60 euro erbij optellen die je moet betalen, vanaf volgend jaar, voor het vignet die je nodig hebt om over de Belgische wegen te mogen rijden!? protest

Oh sh*t ik had even zo gauw niet door dat het Zeeuws Vlaanderen is.. dan moeten we door Belgie .. niet echt handig...  icon_scratch lekker hoor zo'n stukje onbereikbaar Nederland.  protest (plus de files die we die kant op hebben... (rond Rotterdam dan bij de grens en dan net over de grens waar het meestal beredruk is.... we mogen hopen dat in die contreien, tussen Rotterdam en de grens tegen die tijd de wegwerkzaamheden allemaal achter de rug zijn)
Dan vrees ik dat ik uiteindelijk toch maar weer Hoek of IJmuiden pak..

Verward

Freebird
Schotland fan

« Antwoord #16 Gepost op: 13 Jan 2007, 15:48 »

Kijk, als we gewoon in Schottië blijven wonen hebben we dat gesodemieter niet meer; hoeven we alleen nog een flydrive te pakken als we een korte (vooral!) vakantie in Nederland moeten afleggen... Moet je kijke wat dat scheelt in de jaarlijkse kosten! Hypocriet
Ina
Schotland fan

« Antwoord #17 Gepost op: 13 Jan 2007, 17:10 »

Kijk, als we gewoon in Schottië blijven wonen hebben we dat gesodemieter niet meer; hoeven we alleen nog een flydrive te pakken als we een korte (vooral!) vakantie in Nederland moeten afleggen... Moet je kijke wat dat scheelt in de jaarlijkse kosten! Hypocriet

Ja weer een goeie reden om te emigreren!

Yours Aye for Scotland
Wynn
Schotland fan

The Witch

« Antwoord #18 Gepost op: 18 Jan 2007, 10:38 »

Later ga ik daar nog eens serieus over nadenken maar ik heb nu een hele leuke baan gevonden waar ik nog lang hoop te blijven.. en mijn kinderen moeten volwassen zijn. Maar ondertussen gaan mijn vrije dagen allemaal op aan Scotland!!! In april 9 dagen? en in Augustus 1 weekje en hopelijk eind van het jaar nog een poosje Wink

Maar het is geweldig om te kunnen dromen daar nooit meer weg te hoeven ... heerlijk? ?Aye

wave

OLAU-fan
Schotland fan

« Antwoord #19 Gepost op: 16 Jul 2007, 01:51 »

De STENA DISCOVERY is opgelegd en ligt terzijde gesteld in Ierland. Ik hoop niet dat haar toekomst zal liggen bij de aluminium-smelterij... Helaas heeft ze de strijd verloren, alhoewel: met harde wind werd ze vaak uit dienst genomen. Met de huidige conventionele ropax-ferries STENA HOLLANDICA en STENA BRITANNICA kun je rekenen op een gegarandeerde overtocht, want die kunnen bij alle weersomstandigheden varen.

Onderstaand zie je een link naar info over de STENA DISCOVERY:
http://www.faktaomfartyg.se/stena_discovery_1997.htm

Groet,

OLAU-fan
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: Stenaline stop met snelle overtocht Hoek van Holland - Harwich
Ga naar: