Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 05:32

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: met 5 personen naar de overkant...
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: met 5 personen naar de overkant...  (gelezen 1237 keer)
Marieke
Schotland fan

« Gepost op: 20 Jan 2011, 15:41 »

Help! help
Ik dacht voor onze reis met de kinderen (in 2012) naar Schotland wel gebruik te kunnen maken van DFDS, echter zijn er alleen 4 persoons hutten en zou ik dus 2 hutten moeten nemen wat de overtocht (in het hoogseizoen) erg kostbaar maakt!
Weet iemand een alternatief?

We hebben geen eigen auto en we zijn er nog niet over uit of we hier een auto zullen huren/lenen of in schotland dus vliegen zou ook nog een optie zijn maar dat is volgens mij ook kostbaar in hoogseizoen niet?
trom
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 20 Jan 2011, 15:58 »

Zie dat Stena Line wel 5 persoonshutten heeft.
Misschien een alternatief?
Voor- en nadelen maar afwegen.

Wij vliegen voor het eerst dit jaar in de herfst naar Edinburgh.
Qua kosten incl autohuur maakte het niet zoveel uit of we met DFDS of KLM gaan.
Marieke
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 20 Jan 2011, 16:37 »

Heb al vaker met Stena Line gevaren, toen de snelle hello2 overtochten (was het 3,5 uur ofzo, waarom zijn ze daarmee gestopt?) er nog waren, maar dan gingen we door naar Ierland en niet helemaal naar boven... De overtocht kan overdag zag ik zelfs zonder hut, dat maakt het een stuk voordeliger, en met hut ook nog steeds goedkoper dan DFDS. Maar ja hoelang zijn we daarna nog onderweg? Iemand ervaring? Eindbestemming nog onbekend, ik denk aan tegen de hooglanden aan ofzo.

Misschien toch maar overwegen om in mei of oktober te gaan, maar dan kunnen we maar een weekje...of gewoon incasseren dat die overtocht zo duur is...en nog even doorsparen Verward
lesja
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 20 Jan 2011, 17:52 »

wij gaan 8 juli naar Schotland met P&O   en een familyhut voor 5 personen
was goedkoper dan DFDS.
dus Rotterdam - Hull
Dien
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 20 Jan 2011, 20:24 »

hallo marieke,

Wij vlogen meestal vanaf weeze met ryanair, maar zij vliegen niet meer op prestwick crybaby2 We huurden dan een auto bij www.dchscotland.co.uk, deze waren niet duur tov de tradionele verhuurders als hertz, avis etc..
Wellicht ook een mogelijkheid, als je in ZNld woont kun je nog altijd via charleroi vliegen als je aan de westkust wilt zijn..
succes
OLAU-fan
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 20 Jan 2011, 21:05 »

Heb al vaker met Stena Line gevaren, toen de snelle hello2 overtochten (was het 3,5 uur ofzo, waarom zijn ze daarmee gestopt?) er nog waren, maar dan gingen we door naar Ierland en niet helemaal naar boven... De overtocht kan overdag zag ik zelfs zonder hut, dat maakt het een stuk voordeliger, en met hut ook nog steeds goedkoper dan DFDS. Maar ja hoelang zijn we daarna nog onderweg? Iemand ervaring? Eindbestemming nog onbekend, ik denk aan tegen de hooglanden aan ofzo.

Misschien toch maar overwegen om in mei of oktober te gaan, maar dan kunnen we maar een weekje...of gewoon incasseren dat die overtocht zo duur is...en nog even doorsparen Verward

Dat was met de Stena HSS. Je hebt gevaren met de STENA DISCOVERY of de STENA VOYAGER.

Stena is op de lijn Hoek van Holland - Harwich gestopt met de snelle HSS-verbinding. Het dagelijkse brandstofverbruik van 180.000 liter gasolie i.c.m. de brandstofprijzen maakte de HSS-lijn onrendabel.

Een artikel:  http://www.aferry.nl/news/viewpost.asp?news=333&Lang=NL

Sinds kort heeft Stena twee spiksplinternieuwe comfortabele Superferries op deze lijn, met bouwjaar 2010.
Marieke
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 20 Jan 2011, 23:14 »

Dank je wel alvast voor jullie reacties
Had inderdaad gezien dat P&O op Rotterdam-Hull wel een 5 persoons hut heeft maar dat dat uiteindelijk niet zo heel veel scheelde met IJmuiden- Newcastle. Aangezien we heel dichtbij IJmuiden wonen was dat toch wel interessant en heeft reizen, per vliegtuig of per ferry vanaf het zuiden toch minder voorkeur...
Is iemand wel eens vanaf Dover naar boven gereisd? Met trein of bijvoorbeeld huurauto? Hoeft niet in een dag, kunnen er langer over doen...

MJ
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 20 Jan 2011, 23:44 »

Is iemand wel eens vanaf Dover naar boven gereisd?
Niet vanuit Dover, maar wel vanuit Plymouth. Dat zal in afstand weinig schelen. Naar Aberdeen doen wij zo'n 10 uur over, naar Glasgow of Edinburgh is 2 a 2 1/2 uur minder. Op zich wel te doen, maar als het enigszins kan, zou ik zelf liever gaan vliegen.

Joke
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 21 Jan 2011, 10:01 »

Dank je wel alvast voor jullie reacties
Is iemand wel eens vanaf Dover naar boven gereisd? Met trein of bijvoorbeeld huurauto? Hoeft niet in een dag, kunnen er langer over doen...

Ja, meestal Calais-Dover, auto en caravan.
 Is heel goed te doen.

We nemen een nachtboot (4 of 5 uur) en rijden dan to the north hello2 hello2

Volgende maand gaan we een week naar Glencoe (zonder caravan) en gaan dan weer via Calais-Dover.

Joke  wave

"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig
skye
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 21 Jan 2011, 10:35 »

wij hebben wel 1 ker, noodgedwongen omdat de DFDS boot waar we me zouden varen door pech niet kon varen, vanaf Harwich gegaan. We zijn toen tot aan Glasgow gekomen in 1 dag ( alleen manlief rijdt, heeft ook flink doorgereden die dag, maar we moesten wel ivm aansluitende boot naar de eilanden).
IK zou dan zelf toch kiezen voor de boot naar Hull.

Petra
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 21 Jan 2011, 14:53 »

Hallo Marieke

Mijn ervaringen vanuit Harwich;
Als je de nachtboot (met verplichte hut*) hebt gehad,
kun je op één dag wel ergens in Schotland belanden.
De dagboot scheelt jullie inderdaad een hut,
maar je "hangt" de hele dag op de boot rond,
komt ergens begin van de avond aan land,
lijkt me heel vermoeiend om dan ook nog een een eind te rijden.
Je krijgt dan eigenlijk ook een extra overnachting (pingping) in Engeland.

Zou zelf voor de nachtboot kiezen,
met gehuurde auto in/ vanuit NL.

Dat van die auto daar heb ik het idee bij van;
Je kan de auto bij je thuis rustig inpakken.
Je vakantie begint vanuit huis,
je hoeft niet eerst nog naar Schiphol te zeulen met je bagage.
Bijkomend voordeel,
de Schotse weggebruikers zien dat je een toerist bent,
wat zo z'n voordelen kan hebben  Wink

* Heb in m'n eentje eens een 5 persoons buitenhut gehad,
dat die bestaat.

Petra
potenza
Schotland fan

sgiamhachair

« Antwoord #11 Gepost op: 21 Jan 2011, 16:37 »

Wat ik vaak doe is de dagboot naar Harwich pakken.
En na het ontschepen naar het Premier iin hotel rijden(nog geen 5 minuten)
Volgende ochtend uitgerust vertrekken naar het noorden.
Marieke
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 21 Jan 2011, 19:05 »

Ik ben er ondertussen achter dat vliegen met Easyjet behoorlijk voordelig kan zelfs hoogzomer dus we gaan waarschijnlijk voor die optie, we hebben zelf geen auto (dus die volladen kon toch al niet) en of we er een kunnen lenen is maar de vraag. We zijn nu aan het rondkijken naar treinreizen om ons in Schotland naar mooie plekken te krijgen, er is meer mogelijk dan ik dacht! Bedankt voor het meedenken!
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: met 5 personen naar de overkant...
Ga naar: