Harold
Schotland fan
|
 |
« Gepost op: 19 Jan 2011, 13:02 » |
|
Zojuist gebeld met DFDS en gevraagd of er een alternatief is voor een nachtje in een stapelbed. Het antwoord viel wel even tegen. Er zijn wel kamers met zeezicht te boeken die een paar tientjes duurder zijn en waar 2 losse bedden in staan. Maar de maximale lengte van een bed blijft 1.80 m. Dat zal voor mij met mijn 2.05 meter niet meevallen om te slapen  . Iemand nog goeie tips hiervoor?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bagh Alluin
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 19 Jan 2011, 14:10 » |
|
Leg je matras op de grond  en neem een 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 19 Jan 2011, 16:36 » |
|
Een goede neut voor het slapen gaan, knietjes gebogen en anders inderdaad het matras op de grond.. Manlief reikt ook tot de 2 meter, dus bekend probleem.. Ook in B&B's met bedden met zo'n vervelend voetbord is het soms wat improviseren
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ingrid
Administrator
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 19 Jan 2011, 19:25 » |
|
Ik zou een slaapzak meenemen en je voetenn naast het voetbord leggen, dat heb ik ook gedaan en dat slaapt prima. 
|
|
|
|
|
|
Groetjes Ingrid
|
|
|
Harold
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 19 Jan 2011, 20:51 » |
|
Gaat vast helemaal goed komen. Kan altijd nog een rondje gaan wandelen. Met een vliegtuig kom ik ook altijd op bestemming :-)
Matras op de grond is een goed idee.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OLAU-fan
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 20 Jan 2011, 21:10 » |
|
Probeer het bij Stena Line, want sinds kort hebben zij twee spiksplinternieuwe comfortabele Superferries op deze lijn, met bouwjaar 2010. Mogelijk zijn die mee-geevolueerd met de langer wordende mens. http://www.stenaline.nl/ferry/schepen/superferries/feiten/De schepen van DFDS stammen uit 1986 en 1987.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Harold
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 21 Jan 2011, 15:10 » |
|
Probeer het bij Stena Line, want sinds kort hebben zij twee spiksplinternieuwe comfortabele Superferries op deze lijn, met bouwjaar 2010. Mogelijk zijn die mee-geevolueerd met de langer wordende mens. http://www.stenaline.nl/ferry/schepen/superferries/feiten/De schepen van DFDS stammen uit 1986 en 1987. Lijkt me toch een andere verbinding die een stuk lager aan land komt. Althans via de website wordt er geen vaart aangegeven richting Newcastle.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
potenza
Schotland fan
sgiamhachair
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 21 Jan 2011, 16:32 » |
|
Nee dat klopt geen New Castle,maar wel betere schepen. En beter personeel,is mij wel een omweg waard.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
max
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 22 Jan 2011, 22:52 » |
|
De bedden zijn inderdaad kort, maar als je een 4 persoonshut boekt, zijn de bedden aan één kant zonder muurtje aan de ene kant, dus niet ingeklemd. Afhankelijk van welke boot kan je ook vragen om een andere hut, op de oude bemanningafdeling, daar saan gewone bedden notabene. Veel ruimere hutten ook
|
|
|
|
|
|
|
|
|
eddy en miranda
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 25 Jan 2011, 19:18 » |
|
ik heb niet het idee dat die bedden 1.80 lang zijn ben al een paar keer met dfds gevaren en heb het idee dat de bedden "gewoon" 2 mtr zijn, ben zelf ook 2.04 mtr en lig wel met mijn voeten wat buiten bed, maar niet echt vervelend.
eddy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Miranda
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 27 Jan 2011, 17:28 » |
|
hoe breed zijn die bedden? want ik ben dan maar 1,62 mtr maar dat compenseer ik dan weer in de breedte..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
It Swarte Skiep
Schotland fan
Born to be sheep
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 27 Jan 2011, 17:54 » |
|
ik heb niet het idee dat die bedden 1.80 lang zijn ben al een paar keer met dfds gevaren en heb het idee dat de bedden "gewoon" 2 mtr zijn, ben zelf ook 2.04 mtr en lig wel met mijn voeten wat buiten bed, maar niet echt vervelend.
Mee eens !! Ik ben gelukkig maar 1.85 en in de standaard 4-persoons hutten kan ik zeker weten gewoon languit liggen, dus waar die 1.80 vandaan komt ...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mieke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 27 Jan 2011, 21:19 » |
|
Wij zijn vorig jaar met the King geweest en manlief van1.85m kon gestrekt liggen. Niks bed 1.80 Ben je iets langer, neem dan het bed dat niet tegen de toiletdeur geplaatst is. Je voeten kun je desnoods iets uit laten steken. Als bewijs hier een foto van onze hut. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anitaatje
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 27 Jan 2011, 21:38 » |
|
Mijn herinnering is inderdaad ook, dat de bedden toch echt langer zijn dan 1.80 meter.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lesja
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 27 Jan 2011, 21:56 » |
|
net even gevraagd aan mijn man, is 1.86 mt. en wij hadden een 2 persoons binnenhut, hij sliep in het bovenste bed en kon gewoon languit liggen dus zou me er geen zorgen over maken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ingrid70
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 05 Feb 2011, 16:13 » |
|
Ik heb het ook even nagevraagd, mijn man is 1.90 en heeft ook lekker geslapen die nacht zonder het idee te hebben 'opgetrokken' in bed te moeten liggen. Wij hadden een normale 2 persoons hut met zeezicht.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|