Jan V.
Schotland fan
|
 |
« Gepost op: 16 Jan 2011, 10:24 » |
|
Nog nooit in Schotland geweest. Pharos biedt een 17 daagse reis aan voor €1600,-- pp. Inclusief overtochten etc. Is wel hoofdseizoen. Wie heeft ervaring met deze reis en is het een beetje een goede prijs?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ingrid
Administrator
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 16 Jan 2011, 10:49 » |
|
Ik ben benieuwd wat er allemaal bij hoort, is het bijv. incl eten? Is het incl, hotel of bed ad breakfast, wat voor soort onderkomen?
|
|
|
|
|
|
Groetjes Ingrid
|
|
|
Hans
Schotland fan
Slainte!
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 16 Jan 2011, 11:08 » |
|
Persoonlijk vind ik 1600 euro pp erg prijzig, dat is 3200 per 2 personen voor 17 dagen, waarvan 2 nachten op de ferry, dus effectief 15 dagen in Schotland, met eigen vervoer. Maar dat is wel wee rinclusief overtochten naar Lewis. Afgelopen jaar zijn we 3 weken geweest in huisjes, en waren voor accommodatie en overtocht met eigen auto, 3 personen en hond nog geen 2700 euro kwijt. http://www.pharosreizen.nl/Stellen/Rondreizen/Groot-Brittanni%C3%AB/Schotland/17-d_rondreis_Keltische_droom
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 16 Jan 2011, 12:09 » |
|
Jeetje was is dat duur! Wij gaan altijd in voorseizoen en zijn incl. de overtocht van IJmuiden en 2 huisjes en 2 x b&b altijd rond de 1200 euro kwijt! (2 pers.)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jan V.
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 16 Jan 2011, 12:52 » |
|
Wij gaan vooral voor de rondreis. Ben niet zo kapot van Engelse vakantieparken. Bovendien ben je met deze reis iets langer op mooie bestemmingen. Maar het is wel duur. En als ik het zelf apart regel, heb ik niet het idee veel goedkoper uit te zijn
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petra
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 16 Jan 2011, 12:58 » |
|
Hallo Jan V
Allereerst nog welkom hier op het Schotlandforum.
Heb zelf niet ervaring met georganiseerde reizen. Denk dat het een kwestie is van kijk en vergelijk. Weet niet of je voor reizen ook vergelijk site's hebt.
Als ik het zo lees denk ik; - Hoofdseizoen is eigenlijk altijd duurder en drukker, dat als je de kans hebt zou ik in het voorseizoen gaan (kan om het weer best) - Inclusief overtochten, Welke, alleen Ned.-GB/ GB-Ned of ook nog een retour naar een eiland erbij. Zit er bij de grote overtocht ook eten en drinken bij. - etc., Wat etc. is nml. wel heel breed. De overnachtingen, tja de ene lokatie is de andere niet. Eten en drinken 1, 2 of 3 keer daags. Toegangsprijzen. Deze zijn meestal nml. al vrij laag. - Jullie auto zal wel niet op water rijden dat tel dat er ook nog wel even bij. De prijzen van de brandstof, kan afhankelijk van waar je tankt ook aan de prijs zijn. - Zit er een verzekering bij, zo ja wat dekt die zoal. - Ook niet te vergeten, door welke gebieden zal de reis gaan.
Als je weet wanneer jullie willen gaan en de bootkosten weten (ivm. budget) Dan zou je als je weet welke kant/ hoek je op wilt, ook op het forum kunnen informeren, voor wat tips en zo zelf je reis uitzetten.
Veel plezier nog met het uitzoeken en de voorpret.
Petra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
trom
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 16 Jan 2011, 13:10 » |
|
Hoi Jan, welkom.
Als het inderdaad de reis is die Hans noemt dan ziet het er goed uit. Interessante route, hotels zien er goed uit, het is een reis waarbij je steeds een aantal dagen op een bestemming bent dus niet opgejaagd wordt. De reis zal je een hele goede indruk van Schotland geven en wellicht dat je dan later eens verder in kunt zoomen op een streek die je aantrekkelijk vind. Zelf ben ik erg onder de indruk van Glencoe. (Ben niet de enige trouwens)
Blijft over de prijs. Wellicht dat je deze reis wat goedkoper krijgt als je hem zelf gaat boeken. Maar daar staat wel werk tegenover. Ik vind het persoonlijk altijd heel leuk om dat soort zaken te regelen en ook een eigen invulling van de reis te geven.
Maar een ieder zijn eigen plezier. Succes!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jan V.
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 16 Jan 2011, 13:20 » |
|
Schotland is nieuw voor mij en een forum ook. Wat aardig dat iedereen zo snel reageert! Het zal de keus vast makkelijker maken. Vorslasnog denk ik (met dank aan Trom) dat het een aardige reis is. Andere reizen zijn wel een paar honderd euro pp goedkoper maar bieden geen zekerheid over de hotels waar je verblijft.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ingrid70
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 16 Jan 2011, 19:35 » |
|
17 dagen, 1600 euro is ca. 95 euro per dag (pp).
Misschien een idee om de reis te vergelijken met andere operators. Wij boeken vaak via Oad en heb die gids hier voor me liggen. Kan zo snel niet dezelfde reis vinden, maar die zou bijv. wel te boeken zijn met de 'go as you please' cheques (hebben we vorig jaar in Zuid Engeland gedaan; was ons enorm goed bevallen).
Je hebt dan keus uit Bed & Breakfast (slapen bij de mensen thuis), vanaf 38 euro pp (hoogseizoen), of Circle Inn hotels (Pub of herberg) vanaf 44 euro pp, of Best Western Hotels (va 59 euro pp) (alle prijzen per nacht, inclusief ontbijt), en uiteraard is een combinatie van deze soort overnachtingen goed mogelijk.
Je kunt zo helemaal zelf je rondreis samenstellen, ook het aantal overnachtingen. Wij hebben wel de overnachtingen van te voren vast laten leggen, zodat we niets hoefden te regelen (vooral in hoogseizoen kon je gewenste plek wel eens vol zitten). Dat kost ik meen 4 euro extra per overnachting (kan ik zo snel niet vinden), maar was het ons wel waard. Dan weet je ook zeker dat je reis precies is zoals je wilt.
Overtocht IJmuiden is ook prima zelf te boeken en vaak stuk goedkoper dan via reisbureau. Hut zit er altijd bij volgens mij.
Zag ook dat je hele reis alleen ontbijt is. Uit eten in Engeland (hotels) is niet erg goedkoop is onze ervaring.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petra
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 16 Jan 2011, 20:51 » |
|
17 dagen, 1600 euro is ca. 95 euro per dag (pp).
Met deze berekening, dan wel zwemmend naar de overkant  Ingrid70, Zou je me wat meer willen vertellen over "Circle Inn hotels" Had nav. de link van Hans alleen de route bekeken, die is wel mooi. Als ik nu in bovenstaande post lees dat de prijs alleen voor ontbijt is, dan vind ik het wel heel erg duur. Aangezien de brandstofkosten er ook nog bij komen. Petra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andrea
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 16 Jan 2011, 22:23 » |
|
Jan: Ook ik vind het een prachtige route, inderdaad prijzig, maar er zitten alle ferry's bij in, die ook prijzig zijn en niet te vergeten, een reis in het hoog seizoen. En je betaalt voor de luxe van "ja" zeggen tegen Pharos, koffer pakken, naar IJmuiden en heel relaxed van hotel naar hotel, dus ik denk voor het gebodene een goede prijs. Voor sommige andere posters: Ik vind dat er appelen met peren worden vergeleken, het gaat hier om hotelnachten niet te vergelijken met huisjes of B&B's. Hij zal toch zelf ook bedacht hebben dat er benzine in de auto moet en dat je onderweg moet eten. En Jan zal ook wel weten dat het voorseizoen goedkoper is, maar er zal vast een reden zijn dat hij in het hoogseizoen gaat. Ik vind sommige posts wat betuttelend overkomen: hij vraagt of het een goeie prijs is, niet of en hoe het goedkoper kan. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ingrid70
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 16 Jan 2011, 22:25 » |
|
Circle Inns ... Petra je hebt een berichtje. Ons bevielen deze kleine, eenvoudige, maar verder wel nette schone hotels prima.
Het zijn trouwens ook hotels, dus ik vind het niet direct appels met peren vergelijken Andrea. Maar geef toe dat er tussen hotel en hotel ook een groot verschil zit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andrea
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 17 Jan 2011, 18:12 » |
|
Ingrid, graag even verder lezen, de peren zijn huisjes en B&B's...............
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jan V.
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 22 Jan 2011, 21:04 » |
|
Dank voor de reacties. De Pharosreis is weliswaar aan de dure kant maar biedt wel de zekerheid op dé plaatsen te komen en te slapen op de plaatsen die aangekondigd zijn. Daar zijn andere aanbieders toch wat minder zeker over. En ik ik heb geen zin dat ik aan het eind van een dag nog 50 km moet uitwijken. Bovendien zijn de hotels wel erg mooi. We vertrekken eind juli en hebben van Andrea gehoord dat we ons over het weer geen zorgen hoeven maken. Als opwarmer heb ik vanmidaag de dvd Local Hero gekocht!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petra
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 23 Jan 2011, 00:03 » |
|
Dank voor de reacties. De Pharosreis is weliswaar aan de dure kant maar biedt wel de zekerheid op dé plaatsen te komen en te slapen op de plaatsen die aangekondigd zijn. Daar zijn andere aanbieders toch wat minder zeker over. En ik ik heb geen zin dat ik aan het eind van een dag nog 50 km moet uitwijken. Bovendien zijn de hotels wel erg mooi. Als opwarmer heb ik vanmidaag de dvd Local Hero gekocht!
Jan, Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen en wat het vakantie butget aan kan. Zoveel mensen, zoveel smaken. Om in de vakantie stemming te komen. is op google earth rond kijken ook leuk, om het één en ander al te bekijken. We vertrekken eind juli en hebben van Andrea gehoord dat we ons over het weer geen zorgen hoeven maken.
Vertel  Petra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ingrid70
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 23 Jan 2011, 19:40 » |
|
We vertrekken eind juli en hebben van Andrea gehoord dat we ons over het weer geen zorgen hoeven maken. Over het weer niet, maar de midges is wellicht een ander verhaal  Wij zijn 2x in Schotland geweest; keertje begin augustus en keertje begin juni. Augustus konden we 's avonds nauwelijks buiten zitten door die stomme kleine steekbeesten en in juni niet eentje gezien of gevoeld.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skye
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 23 Jan 2011, 19:55 » |
|
dat is nou volgens mij het enige nadeel van Schotland ( ik heb er tenminste niet meer kunnen bedenken), de midges. Gelukkig vergeet je dat ook weer als je thuis bent, anders zou je noot weer gaan.  wij hebben een ker een week op Islay gestaan, camping aan hetwater. wind, wind, wind. De tent waaide nog net niet weg. Mar geen enkele last van midges gehad 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andrea
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 23 Jan 2011, 20:15 » |
|
Ingrid, ik woon al 13 jaar in Schotland en je kunt echt geen peil op de midges trekken, zeer eigenwijze beestjes. Afgelopen juni hebben we er veel last van gehad toen we met de caravan op Skye stonden, nou ja wij aan de ene kant van het raampje en zij met hele horden aan de andere kant  Thuis kunnen we bij mooi weer altijd buiten zitten, zelden komen ze hier op visite. En hopelijk zijn ze nu na deze strenge winter even uitgestorven
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skye
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 23 Jan 2011, 20:19 » |
|
laat er dan nog maar een beetje strenge winter komen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jan V.
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 23 Jan 2011, 22:37 » |
|
Afgelopen zomer waren we in Kenia en Tanzania. Veel anti-muskietenspul meegenomen. Geen muskiet gezien. Daar zullen de midges ook wel gevoelig voor zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skye
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 24 Jan 2011, 07:01 » |
|
nou, ik ben nogsteeds op zoek naar het anti muskkieten spul dat helpt tegen midges, heb al van alles geprobeerd hoor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petra
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 24 Jan 2011, 15:44 » |
|
Over het weer niet, maar de midges is wellicht een ander verhaal  Wij zijn 2x in Schotland geweest; keertje begin augustus en keertje begin juni. Augustus konden we 's avonds nauwelijks buiten zitten door die stomme kleine steekbeesten en in juni niet eentje gezien of gevoeld.In juni schrijf je, toen zaten ze aaaaaallemaaaaaaaal bij mij  Petra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
trom
Schotland fan
|