Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 05:19

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Even voorstellen: Jack
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Even voorstellen: Jack  (gelezen 696 keer)
Jack
Schotland fan

« Gepost op: 10 Jan 2011, 20:25 »

Hoi,

Ik kom al heel veel jaren in Schotland, zeker al zo'n vijftien jaar. Mijn vrouw en ik zijn wandelfans, vooral in de Highlands en op Skye. Dit jaar doen we weer de West Highland Way. Inmiddels al drie keer de Ben Nevis beklommen. Onze favoriete richtinggevende gids is het boek "Scotlands 100 Best Walks" van Cameron McNeish. We hebben het boek jaren geleden voor weinig in een boekwinkel gekocht en kruisen gestaag de wandelingen af die we al gedaan hebben. We hebben wel eens overwogen om naar Ierland, Noorwegen of Frankrijk te gaan, maar telkens wordt het toch weer Schotland, en dan met DFDS vanuit IJmuiden. Wij wonen in Julianadorp en dus is dat een prima mogelijkheid.
De kinderen wonen zelfstandig en de kleinkinderen doen het geweldig dus wij kunnen telkens heerlijk ontspannen naar het mooiste vakantieland dat wij kennen !! Scotland face

Jack
Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #1 Gepost op: 10 Jan 2011, 22:42 »

Welkom hier Jack icon_sunny

Groetjes Ingrid
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #2 Gepost op: 10 Jan 2011, 22:47 »

Welkom op het forum  wave
Toeter
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 11 Jan 2011, 09:47 »

Ook namens mij,

WELKOM  Vlag

Toeter

Erwin
Schotland fan

Living the life

« Antwoord #4 Gepost op: 11 Jan 2011, 10:48 »

......wij kunnen telkens heerlijk ontspannen naar het mooiste vakantieland dat wij kennen !!

Jack

Helemaal mee eens...... Maar het is ook het mooiste land om te wonen  hello2

Alvast weer heel veel wandel plezier tijdens jullie  volgende vakantie
Danny
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 11 Jan 2011, 16:16 »

Ook van mij welkom hier. icon_salut
Danny  wave bagpiper
Pauline
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 14 Jan 2011, 18:11 »

Klinkt helemaal niet verkeerd!! Heb je tijdens die wandeltochten ook fietsers ontmoet? Ik heb vage plannen in die richting..
Groet Pauline
Jack
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 15 Jan 2011, 09:00 »

Hoi Pauline,

Ja, we zagen wel fietsers, vooral langs de grote wegen, half op de weg en half in de berm. Op de kleine weggetjes zagen we ze sporadisch. We zagen ze ook vaak lopend naast de fiets hijgend om toch de fiets en de bagage omhoog te krijgen. Als de wind en de regen dan ook nog eens tegen zitten lijkt het mij niet plezierig. Aan de andere kant kan ik mij voorstellen dat er ook niets mooiers is dan bij helder weer heerlijk te fietsen door Schotland. Je komt sneller vooruit dan wandelen en je geniet meer dan in de auto. Als je van uitdagingen houdt en je niet teveel aantrekt van soms rakelings passerende auto's moet je het zeker doen ! icon_sunny

Succes !!
Jack Scotland face
Pauline
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 15 Jan 2011, 22:45 »

ik houd ook niet zo van bergjes in de weg als ik op de fiets ben , dus het zal wel goed plannen worden. bedankt in ieder geval en wie weet of het dit jaar nog gaat gebeuren hello2
rjoosten
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 16 Jan 2011, 10:37 »

Hoi Jack,

Heerlijk bezig,als je Scotland eenmaal geproefd hebt kom je er nooit meer van los!
Mooiste land wat ik ken!
Zelf ook gek op Skye maar Mull en Harris (summum van rust!) zijn ook fantastisch.
Hoe ruiger hoe beter.
Ben zelf al een paar keer een aantal maanden geweest,je wordt er gewoon naar toegetrokken.
Nog heel veel plezier in al de tochten!
En wat fietsen betreft (re: Pauline),dat moet je goed plannen.
Ik ben geen autorijder,ik moet de wind voelen en het water horen vallen,dan beleef je het echt voor mijn gevoel.
Zou niet beginnen met bv Pass of the Cattle (Applecross) maar je went snel aan het klimmen.
Hoe noorderlijker je komt hoe minder fietsers je ziet,dan heb je de wereld voorjezelf!
Veel succes met alle Scotlandplannen!

Roel    Scotland face
McLark(enshoeve)
Schotland fan

Larkenshoeve

« Antwoord #10 Gepost op: 16 Jan 2011, 19:22 »

Welkom op het forum Jack! Leuk dat je zo enthousiast over Schotland bent.
Er zijn diverse ervaren munro klimmers en wandelaars hier op het forum, dus genoeg om ideeën uit te wisselen.  Vlag
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Even voorstellen: Jack
Ga naar: