karin
Schotland fan
|
 |
« Gepost op: 09 Jan 2011, 11:08 » |
|
Hoi allemaal ik heb me aangemeld voor dit forum,omdat wij in augustus met de motor naar schotland gaan, wil eigenlijk al de overtocht boeken,maar de prijs veranderd steeds gisteren was het weer goedkoper bv........., heb ook nog vraagjes betreffende hoe laat je het beste dat buffet kunt reserveren ,zodat je wel de afvaart meemaakt??? nou ik zit bij de vrijwilge brandweer in mierlo sinds 1998,werk halve dagen als cnc draaier, getrouwd 2 kinderen eentje van 20 en 1 van bijna 22............ wij zijn van plan om nog heel veel van de wereld te gaan zien op de motor.......... komend jaar dus schotland................. ik ben hier voorlopig dus om alle info in me op te nemen....................en jullie prachtige verhalen en tips te lezen euhhh en dit zijn onze motors,waar wij alle reizen mee doen; en wij tijdens een reis,en onze kids en hond  doei doei akrin
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skye
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 09 Jan 2011, 11:20 » |
|
welkom op het forum Karin!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petra
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 09 Jan 2011, 11:30 » |
|
Hallo brandweervrouw
Welkom hier op het forum. Je zal eerst genoeg te lezen hebben.
Denk dat je een hogere oversteek maakt dan HvH-H, dat die buffet vraag weet ik niet. Misschien even deze vraag stellen bij "overtocht met de boot"
Je hoort inderdaad vaak dat vroeg boeken voordeliger is, toch schijnt het niet altijd zo te zijn. Het zal misschien ook van de betreffende overtocht afhangen. Geloof dat je als je lid bent van de A . . B dat er ook een korting mogelijk is. Waar je boekt kan ook weer verschil maken.
Petra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
trom
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 09 Jan 2011, 12:04 » |
|
Welkom. Leuk die brandblusser voorop de motor. Een echte brandweermotor!
Tip voor op de boot. Je kunt je tijd voor het buffet bij je internetboeking opgeven. Kies b.v. 19.00 of later als je de afvaart rustig wilt zien.
Veel plezier op het forum.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toeter
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 09 Jan 2011, 13:08 » |
|
Ha Brandweervrouw, Welkom op het forum.  Toeter
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Endro
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 10 Jan 2011, 16:08 » |
|
Welkom op het forum en alvast veel plezier met lezen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
karin
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 10 Jan 2011, 16:09 » |
|
dank jullie,en ja ben al druk aan het lezen..............zo veel info hier 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 10 Jan 2011, 16:59 » |
|
Welkom op het forum en veel voorpret gewenst!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ingrid
Administrator
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 10 Jan 2011, 18:39 » |
|
Welkom hier en veel voorpret alvast 
|
|
|
|
|
|
Groetjes Ingrid
|
|
|
Danny
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 11 Jan 2011, 16:14 » |
|
Ook welkom van deze motorrijder  Danny 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McLark(enshoeve)
Schotland fan
Larkenshoeve
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 16 Jan 2011, 19:18 » |
|
Welkom op het forum Karin!  Gaan jullie in Schotland overnachten jullie in B&B's, hotels of tent?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
karin
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 17 Jan 2011, 11:10 » |
|
Welkom op het forum Karin!  Gaan jullie in Schotland overnachten jullie in B&B's, hotels of tent? tja ik wil niks boeken ook al gaan we in augustus,ik denk dat het B&B worden,en ben nog aan het twijfelen om voor de zekerheid een tent mee te nemen, maar in de regen in een tent,en met al die migets die jullie voorspelen in augstus lijkt me een tent niet echt leuk,plus dan meoten we meer bagage mee... neem aan dat ook al is het augustus.........we overal wel een plekje kunnen bemachtigen.......................... en voor YES ik heb net geboekt.......................2 augustus heen,11 augustus terug met dfds ijmuiden-newcastle  , dus schotland here we come, v
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jan van Duren
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 17 Jan 2011, 16:22 » |
|
Als wij vanuit IJmuiden vertrekken gaan wij altijd in 2e shift eten. De 1e is meestal nogal druk. De 2e is geloof ik om 19:30 oid. je kunt dan rustig de afvaart meemaken en dat is wel leuk.
|
|
|
|
|
|
Met vriendelijke groet,
Jan van Duren
|
|
|
Andrea
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 17 Jan 2011, 18:09 » |
|
Ik ga altijd zo snel mogelijk eten, omdat ik iets in mijn maag wil hebben, als we gaan dobberen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
karin
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 17 Jan 2011, 19:39 » |
|
ohhhhhhh ja ik heb gekozen voor 20:00 omdat we waarschijnlijk rond 3 uur nog iets kleins eten.....en ik inderdaad ook de afvaart mee wil maken.......... de terugreis heb ik geen eten eten geboekt,wel ontbijt................, en de heenreis hut met zeezicht,en terug niet zo kan ik verschil meemaken................
alleen die overtocht vind ik al best een vakantiegevoel als je bedenkt dat er 600 auto op komen..pffff, lijkt me een geweldige ervaring net zoals schotland zelf...............
|
|
|
|
|
|
|
|
|
trom
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 17 Jan 2011, 20:30 » |
|
alleen die overtocht vind ik al best een vakantiegevoel als je bedenkt dat er 600 auto op komen..pffff, lijkt me een geweldige ervaring net zoals schotland zelf...............
Helemaal eens. Zodra je je auto neerzet op het parkeerterrein begint je vakantie, beetje rondlopen, cappuccino drinken, auto op de boot rijden, spulletjes in de hut, lekker rondlopen aan dek, wind in je haren, scheepshoorn, zwaaien naar de mensen aan de kade, genieten van het buffet, beetje shoppen, biertje/wijntje, in het donker nog even achter op het dek, pitten, douchen, uitgebreid ontbijten. Heerlijk allemaal. Begrijp nu al niet waarom ik voor het najaar het vliegtuig geboekt heb.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
karin
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 18 Jan 2011, 08:11 » |
|
motors bedoel ik he...............,maar bij de beschrijving van de boot staat dat er 600 autos opkunnen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
trom
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 18 Jan 2011, 11:31 » |
|
Voor jou de motor voor mij de auto. Ik beschreef gewoon het gevoel van het reizen zoals ik dat voel en hoe ik daar van geniet. Of je nu op de motor bent of met de auto.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ingrid70
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 18 Jan 2011, 11:37 » |
|
Hoi Karin. Ik ben geen 'boottype', dus vandaar dat wij de oversteek via Calais maakten en toen het hele stuk gingen rijden  Maar terugreis wel via Newcastle gedaan, ook eerste maaltijd besteld, met het idee dat we nog rustig de afvaart konden meemaken (zat een uur tussen ... dachten wij). Nou niet dus ... tijd bij boeking was Nederlandse tijd, en in Schotland was dat dus een uur eerder. Maw ... we moesten gelijk aan tafel haha.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ruud Glenlivet
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 21 Jul 2011, 13:30 » |
|
Hallo Karin,
Een beetje late reactie, maar ik ben dan ook maar net lid van het forum, vandaar. Het is nu dus bijna zover. Hebben jullie al een route gepland? Zoniet, de route van Blairgowrie via Braemar naar Tomintoul en dan Grantown is erg populair bij motorrijders. Wel uitkijken bij Brig o' Broon want daar gaat nog wel eens iemand onderuit!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Roald
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 21 Jul 2011, 21:04 » |
|
Wel uitkijken bij Brig o' Broon Waar is dat, Ruud ?
|
|
|
|
|
|
Live and let live
|
|
|
McHenk
Schotland fan
Anno 2000
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 22 Jul 2011, 17:19 » |
|
Jullie vakantie komt dus al snel dichterbij! Wordt prachtig weer trouwens hoor in augustus  ... hoop ik  ! neem aan dat ook al is het augustus.........we overal wel een plekje kunnen bemachtigen..........................
B&B houders onder ons: zitten jullie al een beetje vol in augustus...?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ruud Glenlivet
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 23 Jul 2011, 00:00 » |
|
@Roald: Brig o' Broon is een dal op de A939 tussen Tomintoul en de A95 bij Grantown, op de grens tussen Moray and Highland (op de Ordnance Survey kaarten heet het Bridge of Brown).
@McHenk: we hebben hier en daar nog wel plek in Augustus maar het begint wel al wat voller te raken
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skye
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 23 Jul 2011, 09:19 » |
|
dan hoef ik je adres ook niet me te nemen, Ruud, als je toch geen plek hebt 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Roald
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 24 Jul 2011, 12:50 » |
|
Brig o' Broon is een dal op de A939 tussen Tomintoul en de A95 bij Grantown, op de grens tussen Moray and Highland (op de Ordnance Survey kaarten heet het Bridge of Brown). Denk dat ik weet wat je bedoelt: vanaf Tomintoul vlak na een haarspeldbocht naar rechts, en na het witte huis aan rechts dat vrij 'diep' ligt (en lijkt me maar weinig zonlicht krijgt, zeker in de winter). En is daar ook niet een zaakje waar je wat kunt eten. Zal opletten, als ik er eens met de motor ben 
|
|
|
|
|
|
Live and let live
|
|
|
|