Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 05:08

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: help, zoveel keus!!
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: help, zoveel keus!!  (gelezen 1076 keer)
dutchy
Schotland fan

« Gepost op: 07 Jan 2011, 17:13 »

Hallo forum leden,

Deze zomer gaat het gebeuren! Onze eerste keer naar schotland! En als ik jullie zo mag geloven zal het ook niet de laatste keer zijn!
Maar ondanks dat ik heel veel lees en opzoek, zie ik werkelijk door de bomen het bos niet meer!
Ik zal even mijn wensen omschrijven.

Wij komen aan in newcastle met de boot en zullen met eigen auto noordelijk vertrekken richting edinburgh en hier 1 of 2 dagen verblijven.
Daarna weet ik echt echt niet meer! We hebben 3 weken de tijd en aangezien we met 3 kids van 2,5 en 8 reizen, lijkt mij het handigst om telkens 3 of 4
dagen aaneen te verblijven op 1 plek en hier vandaan dan dagtochtjes te ondernemen. Tussendoor/aan het einde zouden we ook graag eens een nachtje kasteel willen doen.
Wat we graag willen zien is the highlands, Inverness ,skye en fort william. Hoe noordelijk zullen wij gaan en is het te doen om beide kusten mee te nemen in onze route?
Is het teveel om ook nog Lewes mee te nemen? Of raden jullie juist iets heel anders aan?

Kortom, welke 3 of 4 plaatsen zouden jullie aanbevelen om van daar uit dingen te ondernemen? Van rijden zijn we niet vies, dus een dagje langer in de auto is geen probleem! Het liefst verblijven we in chalets of iets anders geschikts met 3 kids... Heb al leuke links gevonden voor huisjes maar welke plekken moet ik nou kiezen he?

Kortom, jullie hulp is zeer gewenst! Ik heb al prachtige foto's op internet gezien maar wordt gewoon een beetje moedeloos van het idee dat ik niet een goede keus ga maken...we willen het mooiste zien in de tijd die we hebben, drie weken dus!
trom
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 07 Jan 2011, 18:39 »

Inderdaad veel keuzes.
Etappe na Edinburgh of als laatste etappe voor de terugreis zou heel goed Lochend chalets kunnen zijn.
Mooi parkje, leuke huisjes met een prachtig uitzicht over het water, mooie natuur, als voorbereiding om de highlands, veel te zien, leuke plaatsjes, kastelen enz.

http://www.lochend-chalets.com/

Succes
skye
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 07 Jan 2011, 19:22 »

ik zou met zulke jonge kinderen Lewis overslaan, concentreer je deze keer op het vaste land. Als je verslaafd raakt kun je altijd een volgende keer nog nar de verre eilanden. Skye is wel makkelijk erbij te doen ( tja, als je Skye heeft zoals ik kun je natuurlijk niet zeggen daat je daar niet heen moet gaan. laughing7)
Wat ik zelf ook een mooi gebied vind is the Cairngorms. En leuk om te doen daar the cairngorm reindeer centre (ja, mijn stokpaardje), rendieren bezoeken. Met kinderen is hier sowieso veel leuks te doen, openluchtmuseum, dierenpark.
Inverness vind ik zelf niet bijzonder.
succes met plannen van de route.

Eagleheart
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 07 Jan 2011, 21:31 »

tip: Edinburgh minimaal 2 dagen, valt genoeg te zien daar  icon_thumleft
skye
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 08 Jan 2011, 17:09 »

inderdaad, beter dan Inverness

Erwin
Schotland fan

Living the life

« Antwoord #5 Gepost op: 09 Jan 2011, 11:49 »

Nou, Nou, Nou,

Weet wel dat Inverness DE hoofdstad van de Highlands is en......   
een zeer goede uitvalsbasis is om het echte noorden eens rond te gaan.
Naar het oosten---> Elgin--> Aberdeen e.d.
Naar het zuid oosten --> Aviemore --> Cairngorm
Naar noorden --> Wick --> John O'Groats of Ullapool --> Lewis
Naar Westen --> Fort Augustus --> Fort William --> Glen Coe --> De eilanden --> Argyll en Bute

En nog veeeeeeeeeel meeeeeeer....
Inverness is een heerlijke rustige kleine stad, waar van alles te doen is en je alles kan krijgen.
Geniet ook eens van de kleine rustige dingen die dit land je kan geven....

Wij leven hier al 3 jaar naar tevredenheid en hebben het hier reuze naar ons zin.....

Veel vakantieplezier allemaal  hello2
skye
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 09 Jan 2011, 13:38 »

sorry Erwin, was niet zo negatief bedoeld als het misschien overkwam. En ik moet bekennen dat ik ook lang gelden voor het laatst in Inverness ben geweest en dus misschien niet zo goed kan beoordelen hoe het er momenteel is.

Ingrid70
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 09 Jan 2011, 17:51 »

Wij zijn in Fort William op een camping geweest (Lochy Holiday Park) (hadden daar een huisje, maar zijn ook stacaravans te boeken). Geweldige ligging.
Zeker bezoeken: Ben Nevis met de gondelbaan. De tocht naar boven is al een attractie op zich natuurlijk en boven heb je prachtig uitzicht en mooie gelegenheid tot wandelen.

Toevoeging: Nog een leuk uitstapje is een tocht met de Jacobite stoomtrein van Fort William naar Malaig (en terug) ... Hij rijdt over het Glenfinnan viaduct 'bekend' uit een Harry Potter film.
Erwin
Schotland fan

Living the life

« Antwoord #8 Gepost op: 09 Jan 2011, 18:26 »

Beste Skye,

Apology Accepted  icon_thumleft

Als je toch als hollander op vakantie gaat, doe je dat waarschijnlijk ook om de rust te zoeken en om te ontladen.
Dan is dit land toch perfect !

Tip aan iedereen die hier in de buurt langskomt....

Ga eens naar "Strathdairn".  neem afslag Tomatin, rij tot aan de oude brug en ga dan rechtsaf een doodlopende weg in.
Na ongeveer 10/12 mile kom je aan het eind en je weet niet wat je ziet. Stilte, herten. wilde geiten/bokken en roofvogels
of
ga eens door "Strathnairn".  neem vanaf de A9 de afslag B851 richting Fort Augustus (via Whitebridge)
Een prachtige route (en je komt langs ons huis), vooral na whitebridge wordt het erg mooi....

Veel plezier en rust gewenst tijdens de vakanties......

PS. Rij voorzichtig !!!!!!! (En links)
skye
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 09 Jan 2011, 19:38 »

dank je voor de tip Erwin. Wij komen toch elke keer als we naar Schotland gaan in the Cairngorms vanwege de rendieren ( heb er twee geadopteerd), dus ik zal hem onthouden.

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: help, zoveel keus!!
Ga naar: