Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 05:06

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Schotland accommodatie  |  Schotland vakantiehuisjes  |  Topic: partculier vakantiewoningen huren. Waar moet ik op letten?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: partculier vakantiewoningen huren. Waar moet ik op letten?  (gelezen 1113 keer)
Astor
Schotland fan

« Gepost op: 06 Jan 2011, 09:21 »

Wij gaan voor de derde keer naar Schotland en willen voor het eerst vakantiewoningen boeken bij particulieren (Skye heeft weinig vakantieparken) en de vraag is waar we op moeten letten, zodat de boeking ook allemaal juist verloopt. Vreemd maar een boekingsbureau vertrouw je volledig. Hebben jullie tips? wave
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #1 Gepost op: 06 Jan 2011, 14:20 »

1. Check of er reviews te vinden zijn (bv Zoover of Tripadvisor). Liefst met foto's.
2. Zoek het huisje op Google, staat het ook bij andere aanbieders? En zoek op Google maps en bekijk de omgeving.
3. Bouw een leuke email-relatie op met de verhuurder.
4. Let op de betaalwijze. Liefst met creditcard, maar dan wel veilig, anders met internationale bankoverschrijving. Moet de verhuurder wel het IBAN nummer geven.
5. Let op wat inclusief is; bed/badlinnen,  elektra, verwarming?
6. Sluit zelf een reis en annuleringsverzekering af in Nederland, niet ingaan op aanbiedingen van de verhuurder, want dan val je onder het Britse systeem.

In 10 jaar dat wij het zo al doen (deels via boekingsorganisaties, deels rechtstreeks met de eigenaar) nog nooit een probleem gehad.
Ja 1 keer, hadden via OAD geboekt en toen ging er van alles mis, maar dat is achteraf helemaal goed gekomen  (zie voor het volledige verhaal, onze website, Edinburgh festival 2003).

potenza
Schotland fan

sgiamhachair

« Antwoord #2 Gepost op: 07 Jan 2011, 07:55 »

Ik huur ook al een aantal jaren bij particulieren.
Nooit problemen gehad.
De persoonlijke aandacht maakt het juist zo leuk,vaak staat de thee klaar bij aankomst.
Vaak kan je ook via Paypal betalen,maar soms worden ook cheque betalingen verlangt.
Wat ik soms ook doe is bij aankomst de laatste betaling voldoen.
Astor
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 12 Jan 2011, 17:33 »

Hartelijk dank voor de tips  Kiss. Het is inderdaad erg leuk om te ondervinden dat de mensen snel reageren op je mail. We hebben twee huisjes geboekt en we zijn zeer benieuwd naar Skye. Heerlijk weer dat alles weer ingepland staat voor de zomer!
jan van Duren
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 12 Jan 2011, 19:22 »

zijn er voldoende

http://www.cottageguide.co.uk/W_Scotland/

Met vriendelijke groet,

Jan van Duren
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Schotland accommodatie  |  Schotland vakantiehuisjes  |  Topic: partculier vakantiewoningen huren. Waar moet ik op letten?
Ga naar: