Pauline
Schotland fan
|
 |
« Gepost op: 03 Jan 2011, 13:28 » |
|
sinds kort op jullie forum nadat ik in december opnieuw in Schotland ben geweest. Wat een prachtig land! Graag vind ik mensen met ervaring in het fietsen in Schotland en dan bedoel ik niet mountainbike, maar ´gewoon´ fietsen. Lijkt me het onderzoeken waard of dat in mei tot een fietsvakantie kan leiden! Groet Pauline
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toeter
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 03 Jan 2011, 13:40 » |
|
Ha Pauline, Welkom op het forum.  Toeter
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MacJos
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 03 Jan 2011, 13:47 » |
|
Hoi Pauline. Welkom hier.
Heb zelf ooit eens de fietsen meegenomen op de caravan. De ervaring leert dat Schotten erg veel moeite hebben om goed met fietsers om te gaan. Voor je het weet sleep je 2 kilometer auto's achter je aan omdat ze niet langs je heen durven. Zelf vond ik dat niet echt prettig. Wel zie je steeds meer bepakte (race-)fietsen dus als mijn eerste opmerking voor jou geen belemmering vormt en je over voldoende conditie beschikt moet het verder goed te doen zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Danny
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 03 Jan 2011, 15:49 » |
|
Ook van mij welkom  en als motorrijder heb ik groot respect voor mensen die per fiets Schotland doorkruisen  En die "gewone"fiets heeft toch wel versnellingen hoop ik zo niet dubbel respect  Danny 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pauline
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 03 Jan 2011, 18:24 » |
|
naast fiets (met flink wat versnellingen) ook motor gereden! maar schotland is ook voor die snelheid te mooi.. en ik ben geen fietser die mega-veel km´s op een dag maakt, zo rond de 50-60km is zat. Dan is er ook tijd om effe lekker te zitten. Houd me verder aanbevolen voor tips. Las in ieder geval ergens dat het niet makkelijk is om je fiets in een vliegtuig mee tenemen, dus dat wordt de boot en dan met de trein naar boven, denk ik 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ingrid
Administrator
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 03 Jan 2011, 18:52 » |
|
Welkom hier Pauline 
|
|
|
|
|
|
Groetjes Ingrid
|
|
|
McLark(enshoeve)
Schotland fan
Larkenshoeve
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 03 Jan 2011, 20:35 » |
|
Welkom op het forum!  Een sportief voornemen! Heb je verder nog bepaalde voorkeuren wat je al fietsend graag zou willen zien? Welke gebieden bijvoorbeeld
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 03 Jan 2011, 20:45 » |
|
Welkom op het forum! Respect hoor, voor die bepakte fietsers daar. Het is toch heel wat anders dan vlak Nederland. Wij hebben ooit een vakantie per openbaar vervoer gedaan en ter plekke op diverse locaties fietsen gehuurd. Op Arran zijn we omgekeerd toen we de helling van Sannox richting Lochranza niet meer opkwamen - terug naar beneden ging het wel erg lekker trouwens! Op Islay, redelijk vlak, was het een stuk beter te doen. Maar wij zijn dan ook 2 ongetrainde gewoon-'s ochtends-naar-het-werk fietsers. Als je getraind bent zal het misschien wel te doen zijn, maar zonder veel ervaring zou ik de plattere delen van Schotland uitzoeken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pauline
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 03 Jan 2011, 21:49 » |
|
Ik ben kort geleden bij Loch Ness geweest en het is daar toch wel prachtig! Verder sprak ik een Schot in Edinburgh en die sprak over de D-side. Dat zou mooi fietsen zijn. Hij bedoelde een weg vanaf Aberdeen naar het westen. Ik ben zeker niet van het heuvels (of nog erger: bergen) fietsen. Dus zoek vooral het dal... De kust wellicht? En wat is dan de beste tijd om te gaan? Verder fiets ik in Nederland ook vaak dagtrips door bijv. met de trein ergens naar toe te reizen en dan terug te fietsen. Ik kan ook met de auto inclusief fietsdrager naar Schotland reizen. Kortom: genoeg mogelijkheden en ik hoop ook nog op genoeg tips. Leuk trouwens dat er zo snel op gereageerd wordt!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Endro
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 04 Jan 2011, 12:21 » |
|
Welkom Pauline  Heb helaas geen ervaring met fietsen, maar weet wel dat in de regio Greenock/Gourock weinig fietsers te vinden zijn en dus ook weinig fietspaden (of ik zie ze over het hoofd...  ). Maar de omgeving hier is zeker prachtig en ik denk dat vanaf het voorjaar het zeker een mooie trip gaat worden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MacJos
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 04 Jan 2011, 14:03 » |
|
De great glen (Inverness - Fort William) zou eventueel een optie zijn. Daar hebben ze zelfs een fietsroute door gelegd hoewel die meer voor mountainbikers bedoeld is (en ik weet uit ervaring dat daar stukken tussen zitten die zelfs op een mountainbike nogal een, ehhhhh, "uitdaging" vormen). De vlakkere stukken van die route zijn wel bruikbaar (bijv. Ft. Augustus - Loch Oich richting Invergarry) dus als je dat combineert met de wegen langs het water en de zaak opdeelt in behapbare stukken lijkt het te doen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pauline
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 05 Jan 2011, 09:54 » |
|
ok, bedankt alvast voor de tips. Ik heb gelukkig nog ruim de tijd om verdere plannen te maken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
rjoosten
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 16 Jan 2011, 19:37 » |
|
Hoi Pauline. Wat leuk dat je het ook op de fiets wil doen! Lees ik niet zoveel over,is een vak apart hoor! Zelf al een paar maal maanden in Scotland gezworven,klimmen en fietsen! Onderschat een vallei of een dal niet,lijkt makkelijk maar je hebt altijd te maken met het zg. 'vals plat'. Het lijkt vlak maar het is het niet,daar kan je kapot op gaan! Als je aangeeft waar je heengaat heb ik misschien nog wel wat tips! En als 'beginneling'( met alle respect!)is het misschien een idee om omgeving Dumfries te doen,prachtig en haalbaar! Mijn fietstochten beginnen boven Inverness maar daar ben ik ook niet mee begonnen met mijn Nederlandse polderbenen!! All the best,geniet ervan!! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pauline
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 16 Jan 2011, 21:38 » |
|
He hoi, fijn om te horen van iemand die fietservaring heeft. Ik ben vooral op zoek naar zo vlak mogelijk gebied, omdat ik dus niet van klimmen houdt. Zelf ben ik nu een paar maal met de auto geweest en afgelopen december heb ik twee tochten met een tourgids gemaakt. Van Edinburgh naar Pitlochry en naar Loch Ness. Allemaal zo mooi, maar lijkt mij niet zo veilig om te fietsen. Ik begrijp dat er langs de kust en vanuit Aberdeen westwaarts wel goed fietsgebied zou zijn. Ik rijd ongeveer 60-70 km per dag, maar dan wel op Nederlandse wegen. Dus het mag ook altijd wat minder... en uiteraard belangrijk dat je zo af en toe een mens tegenkomt! Dus als jij aangeeft dat Dumfries een goed idee is, dan ga ik eens kijken wat ik daarover kan vinden. Ik hoor graag meer van je fietsverhalen! Ik denk erover om eind april/begin mei te gaan en dan met de boot over, auto mee en fiets achterop. Dan ben je nog iets flexibeler en kan ik ook dagtochten maken ipv met volle bepakking te rijden.
Groet Pauline
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sinie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 07 Mrt 2011, 21:44 » |
|
He hoi, fijn om te horen van iemand die fietservaring heeft. Ik ben vooral op zoek naar zo vlak mogelijk gebied, omdat ik dus niet van klimmen houdt. Zelf ben ik nu een paar maal met de auto geweest en afgelopen december heb ik twee tochten met een tourgids gemaakt. Van Edinburgh naar Pitlochry en naar Loch Ness. Allemaal zo mooi, maar lijkt mij niet zo veilig om te fietsen. Ik begrijp dat er langs de kust en vanuit Aberdeen westwaarts wel goed fietsgebied zou zijn. Ik rijd ongeveer 60-70 km per dag, maar dan wel op Nederlandse wegen. Dus het mag ook altijd wat minder... en uiteraard belangrijk dat je zo af en toe een mens tegenkomt! Dus als jij aangeeft dat Dumfries een goed idee is, dan ga ik eens kijken wat ik daarover kan vinden. Ik hoor graag meer van je fietsverhalen! Ik denk erover om eind april/begin mei te gaan en dan met de boot over, auto mee en fiets achterop. Dan ben je nog iets flexibeler en kan ik ook dagtochten maken ipv met volle bepakking te rijden.
Groet Pauline
Hallo Pauline, Misschien dat je iets aan deze link hebt?: http://www.gobike.org/routes.phpGroetjes Sinie 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jurriaan
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 09 Mrt 2011, 10:46 » |
|
hallo Pauline, Welkom op het forum. Ik woon op Skye en doe heel erg veel met de fiets. Is best wel te doen. Maar als je lekker wil fietsen en je houd niet zoveel van bergen and such. Why not de buiten hebriden ? North and south Uist en Barra. De eilanden zijn allemaal verbonden met causeway's en zijn zeer mooi en reddelijk vlak en makkelijk te fietsen. Het is daar ook een stuk gewooner vooral nu de olie prijs zo hoog is( £ 1.50 and counting  ) Ga met de trein naar Oban en dan neem de boot naar Catlebay en lekker fietsen dan. Ik zou zeggen veel plezier.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
aurian
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 10 Mrt 2011, 16:56 » |
|
Hoi Pauline,
Welkom op het forum!
Liefs Aurian
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pauline
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 03 Apr 2011, 17:13 » |
|
Hoi dank voor jullie reacties. Inmiddels besloten om te starten in Elgin en daarnaar naar Inverness. Heb ondertussen begrepen dat er best veel mogelijkheden zijn tot fietsen en dat ga ik dan 4 mei uit proberen !
groet Pauline
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|