(Sorry voor al het offtopic)
Weet jij dan toevallig of ze nog steeds de nummers van hun eerste platen spelen tijdens hun optredens? Ik vind dat echt de allermooiste albums... De laatste albums zijn anders; moderner... Persoonlijk niet zo erg mijn smaak.
Ik heb van een vriendin gehoord dat Máire (ha, ik heb weer mijn Nederlandse toetsenbord

) tegenwoordig op een Salvi harp speelt. Dat is wel een beetje jammer...

Zowel Moya als ze met haar band optreed als ook Clannad wat ik er afgelopen maandag van heb gezien en gehoord doen nog steeds veel nummers van met name het album "Dulaman" zoals daar zijn "Dúlamán (seaweed)", "Two Sisters(om het publiek mee te laten zingen tijdens de chorus van dit nummer") en "Mo Mháire". Verder natuurlijk hun hits "Theme From Harry's Game", " Robin (The Hooded Man)" ,"Newgrange" en "Caislean Óir".
Van harpen, merken en types weet ik helaas niks. Moya's harp is in ieder geval niet erg groot en ook niet van haar vaste bandlid Cormac de Barra, die samen met zijn broer Fionán de Barra en Sinead Madden de vaste kern vormen van Moya Brennan's band als Moya als solo-artieste op tournee gaat.
Was afgelopen maandag de eerste keer dat ik Clannad "in concert" zag - Moya heb ik wel wat vaker gezien, gehoord en ga ik nog zien, want het is altijd een muzikale belevenis en ook vooral om na een concert nog ff een babbeltje te maken - dat is een extraatje, wat je bij Runrig helaas niet hebt, want daar moet je al een "aftershow-pass" hebben en uitgeloot zijn om de bandleden te mogen ontmoeten. Bij Moya en ook bij Clannad kan gewoon ieder na het concert nog even met hen babbelen en dit of dat laten signeren aan CD's etc.