Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 04:39

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Reiservaringen in Schotland  |  Topic: Weer in den lande!
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Weer in den lande!  (gelezen 1073 keer)
psychogoogje
Schotland fan

« Gepost op: 06 Dec 2010, 21:49 »

Na een heerlijk weekendje Glasgow ben ik weer terug.
Was het vorige keer nog herfstig, deze keer lag er dus 30cm sneeuw!
We waanden ons bijna op wintersport! "We" zijn trouwens Richard's moeder, zijn broer en ik.
Gelukkig hebben we niet al te veel problemen gehad met het openbaar vervoer.
Alleen heen hadden we anderhalf uur vertraging, maar aangezien Edinburgh de twee dagen daarvoor gesloten was, vonden we het allang prima!

We hebben de rit naar Glengoyne Distillery laten varen na de tip van Andrea dat het door de weeks veel leuker is.
Dus zijn we vrijdagmiddag in het Centrum gebleven en hebben we heerlijk gegeten bij Bon Accord, vlak bij Richard's appartement.
Zaterdag zijn we via Sauchiehall naar Richard's werk gelopen en daarna naar Necropolis en de Cathedraal.
Het zal geen toelichting behoeven dat de Necropolis adembenemend mooi was met alle sneeuw!
Daarna gelunched bij O'Neils Pub in Merchand City en nog wat rondgelopen.
's avonds heerlijk Indiaas gegeten bij Slumdog en toen was het weekend eigenlijk alweer voorbij. We vlogen zondagmiddag al weer terug en met de treinen die niet helemaal op schema reden zijn we dus op tijd al weer richting Edinburgh gegaan. Wederom door een sprookjes-winterlandschap...
Zucht.. het is bijna jammer dat Richard met de kerst naar Nederland komt in plaats van andersom..
Behalve dan dat zijn appartement enkel glas heeft en zeer beperkte verwarming..en das met -8 best een beetje fris..
Foto's volgen!

groetjes
 Janneke

Je weet pas of het leven hard is, als je je tanden erin zet! - Loesje
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 06 Dec 2010, 22:19 »

Hey Janneke,

Goed te horen dat je genoten hebt, het was ook geweldig weer, zon en een strakblauwe lucht en dan de sneeuw natuurlijk !
Jullie hadden net geluk, want vandaag was het een puinhoop, er is weer 15 cm sneeuw gevallen en de vliegvelden in G'gow en E'burgh zitten/ zaten weer dicht. Echt winter dus, al voor de tweede keer,  ik geniet ervan, van al die kwakkelwinters had ik ook wel keer genoeg.
Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #2 Gepost op: 07 Dec 2010, 10:10 »

Heerlijk dat je zo hebt genoten.
En wat fijn dat we elkaar hier goeie tips kunnen geven. Wink

Groetjes Ingrid
Marieke
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 09 Dec 2010, 19:22 »

Als ik dit zoal lees krijg ik wel de rillingen, wij gaan in februari naar Glasgow en vliegen daarvoor op Edinburgh. Ik hoop dat dat winterweer dan weer achter de rug is, ik moet er niet aan denken dat het niet door zou gaan nadat we er maanden naar uitgekeken hebben...
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 10 Dec 2010, 12:45 »

Marieke, relax, geniet van de voorbereidingen en gewoon afwachten ! Je doet er toch niets aan en een grote kans dat het gewoon prachtig weer is.
psychogoogje
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 11 Dec 2010, 18:20 »

Hoi Marieke,
ik zou me zeker geen zorgen maken! Zoals Andrea al zegt: je kunt er helemaal niets aan veranderen.
In het ergste geval pak je de boot, hebben kennissen van ons twee weken geleden gedaan om terug te komen.
Ik moet toegeven dat ik wel een beetje met je mee hoop, want ik ga in februari definitief die kant op...  laughing7
We zullen zien!
groetjes
 Janneke

Je weet pas of het leven hard is, als je je tanden erin zet! - Loesje
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Reiservaringen in Schotland  |  Topic: Weer in den lande!
Ga naar: