margriet
Schotland fan
|
 |
« Gepost op: 30 Nov 2010, 17:42 » |
|
Zijn er ook forumleden die meedoen met de Haggis hunt? Het is vandaag weer begonnen en mijn "voorjaar/zomer verslaving" van Loch Garten is in de winter de Haggis Hunt, erg grappig.
groetjes, Margriet
|
|
|
|
|
|
|
|
|
macstonemountain
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 01 Dec 2010, 18:13 » |
|
Kende het niet, vind het wel grappig ! helaas heb ik de tijd niet om het in de gaten te houden.
Maar succes !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
margriet
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 01 Dec 2010, 20:10 » |
|
ik kom ook niet verder dan een enkel minuutje per dag, maar altijd fijn om even op de webcams te kijken
groetjes, Margriet
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MJ
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 02 Dec 2010, 12:33 » |
|
Leuke site! Zag ik toch mooi net een Haggis lopen over de Royal Mile. En nog wel een zeldzame 'Golden Haggis' (Marag fabulosus aurelius).  
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yo
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 27 Dec 2010, 12:30 » |
|
Hoi wat is dat precies??? Haggis hunt??? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MJ
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 28 Dec 2010, 15:46 » |
|
The Haggis Hunt is on As temperatures fall across the moors and glens of Scotland and winter's icy grip takes hold, wild animals are retreating to their burrows and won't be seen again till springtime. But there is at least one creature which is not averse to the chilly conditions…At haggishunt.com we are reviving a fine old Scottish tradition: the hunting of the haggis. And we are offering some fantastic prizes to mark the resurgence of this popular pastime… How to hunt the haggis It is easy to hunt the haggis. Simply browse through our ten haggis-cams located in various parts of our beautiful country. If you see a haggis, click on the "I saw a haggis" link displayed under the cam. This generates a letter to our ghillie, Farquhar Farquharson, who will then check the time and place of your sighting. If it’s genuine he will enter your details into our prize draw. If you saw a golden haggis your sighting will be entered into our grand prize draw.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
trom
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 28 Dec 2010, 16:34 » |
|
Heb net ook een gouden gespot. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4ToUov
Schotland fan
Carpe Diem
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 28 Dec 2010, 16:53 » |
|
Stonehaven Harbour  Best geinig dit 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
margriet
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 29 Dec 2010, 07:46 » |
|
Ha MJ, ik wilde ook net een stukje knippen en plakken van de site dan alleen nog even de data: The hunt begins at 12 noon on St Andrew’s Day, 30 November. The hunt ends at 3pm on Burns’ Night, 25 January Eerst kon je een nacht in Gleneagles winnen, nu een sjiek hotel in st. Andrews. Doe al jaren mee, maar nog nooit iets gewonnen, zelfs geen kalender......  Grappig dat nog meer mensen het leuk vinden, ik geniet vooral iedere dag even van de beelden van Schotland en New York, vooral toen er zoveel sneeuw lag, happy hunt en voor iedereen vast een heel mooi 2011
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yo
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 29 Dec 2010, 12:53 » |
|
Ik heb er 1 , maar in NEW YORK!!! Ik vind het enig om af en toe te kijken Dank je wel voor dit idee. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
trom
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 29 Dec 2010, 14:26 » |
|
Uniek Hier zie je ze niet veel: Golden Haggis bij Three Sisters in het dal voorbij Glencoe. Wie heeft hem hier al eerder gespot? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4ToUov
Schotland fan
Carpe Diem
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 29 Dec 2010, 17:13 » |
|
Ik heb heel Glencoe er niet tussen staan....  Ik heb: Royal Mile George Square Edinburh Castle Stonehaven Harbour Bruichladdich Distillery Mackie's Crisp Factory Eilean Donan Castle Greta Green Fairmont St. Andrews Times Square Ik heb er nu zo'n beetje al een stuk of 10 doorgegeven in totaal. Redelijk verslavend dit,steeds effe kijken of er weer 1 te spotten is 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
trom
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 29 Dec 2010, 17:36 » |
|
Ik vond hem ook op Carrbridge 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MJ
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 29 Dec 2010, 17:39 » |
|
Trom, dat zijn wel hele speciale haggii! Heb je die al doorgegeven aan Farquhar Farquharson?  Op kerstavond heb ik deze voorbij zien komen: 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
trom
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 29 Dec 2010, 17:43 » |
|
Zullen we deze unieke exemplaren maar exclusief houden voor de leden van het forum?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
trom
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 29 Dec 2010, 17:56 » |
|
Let vanaf nu ook op in Nederland. Het eerste exemplaar is gezien in IJmuiden. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yo
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 29 Dec 2010, 19:27 » |
|
Zullen we deze unieke exemplaren maar exclusief houden voor de leden van het forum?
Ik denk dat dat wel moet!!!! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
trom
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 30 Dec 2010, 10:08 » |
|
Twee originele gouden haggii op hetzelfde tijdstip. Als ik nu de prijs niet heb?!  
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yo
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 30 Dec 2010, 18:42 » |
|
Gaat niet op denk ik Trom.Gister waren er zelfs 3 op hetzelfde tijdstip..... Hopen op de trekking,,,duimen!!! Het is wel leuk trouwens dit spel!
Oh en mocht ik zo gelukkig zijn om 2 kalenders te winnen ...krijg jij er een!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
margriet
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 30 Dec 2010, 19:37 » |
|
ha, super om de haggii op verschillende plaatsen te laten verschijnen, erg grappig. Vooral die in IJmuiden, moest zo lachen! Als er iemand iets wint ook even op het forum zetten, nog veel plezier ermee, Margriet
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yo
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 30 Dec 2010, 19:57 » |
|
Kan iemand mij vertellen hoe je zo een haggis op een andere foto kunt zetten? Of moet je dan heel goede apparatuur hebben? Hou er rekening mee dat ik niet zo handig ben op computergebied 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
trom
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 30 Dec 2010, 20:10 » |
|
Mieke, ik zou maar opletten in Amsterdam.  Yo, hoe bedoel je een haggis in een andere foto zetten? Apparatuur? Begrijp niet waar je het over hebt.  Speuren op het internet, webcams in de gaten houden en je zult de hagii vinden!! (Even los van de hagii. Via b.v. een eenvoudig programma als "Paint", dat in elk pakket van microsoft office zit kun je plakken/knippen en achtergronden bijwerken. Alle details uitleggen is ingewikkeld. Bij mij werkt meestal het beste om eens een tijdje te gaan proberen en dan lukt het vaak wel)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MJ
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 31 Dec 2010, 12:26 » |
|
Van de website: The 31st of December is particularly anticipated by Haggis hunters as it is when great herds of Haggii migrate north for winter. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yo
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 31 Dec 2010, 13:56 » |
|
zeker veel! Wat dacht je van deze familie.... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
trom
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 31 Dec 2010, 14:41 » |
|
Opgepast zo rond de jaarwisseling: Killerhaggis gesignaleerd! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|