Ik zal me eerst eens even voorstellen: ik ben MJ en samen met mijn vriend ben ik afgelopen mei bijna 3,5 week in Schotland geweest.
1ste week op Isle of Mull (B&B Torr Buan house + avondeten: een aanrader, maar wel vroeg boeken want ze hebben maar 1 kamer!)
2de week in Muir of Ord (nabij Inverness): B&B Home Farm: een TOP B&B!!, zeer aardige mensen, grote kamers, heeeerlijk avondeten! net alsof je thuis bent................echt waar.
3de week op Lewis & Harris (Braesclete: B&B Eschol: leuke B&B, met avondeten. Centraal op Lewis gelegen.
Wij kiezen altijd voor een wat meer relaxte vakantie: dus niet elke 2/3 dagen van B&B wisselen maar gewoon lekker een hele week ergens zitten en van daaruit de omgeving verkennen. En als het dan eens regent............dan kun je rustig een boekje lezen zonder je schuldig te hoeven voelen. Trouwens... regen?

?? Wat is dat? Terwijl het in NL koud en NAT was, genoten wij van de ....... ZON. Niet warm (10 - 15 graden) maar wel altijd de zon.
Het was onze eerste reis naar Schotland en ook zeker niet de laatste. Voor volgend jaar staat het alweer op de planning! en heel heel misschien..... gaan we er ooit eens wonen (wie droomt daar niet van?) als we alles voor onszelf op een rijtje hebben staan.
MJ