Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 04:15

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Wat is wijsheid?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Wat is wijsheid?  (gelezen 867 keer)
4ToUov
Schotland fan

Carpe Diem

« Gepost op: 16 Nov 2010, 13:41 »

Wij (vrouw,zoon van 13 en mijzelf) willen volgend jaar de eerste 2 weken of de 2&3 week van juli naar Schotland,ben er zelf verleden jaar geweest met de motor voor een week in Mei,was superrrrrrr!

Wil dus graag mijn indruk overbrengen op de rest van de familie icon_thumleft,punt is alleen dat kan dus alleen in juli (hoogseizoen)
Wat raden jullie aan.... op de bonnefooi of reserveren (wat ik haat,want je bent gebonden om ergens te zijn op die datum terwijl je dus nog op een plek zit die je verder wilt ontdekken)
Het liefst zit ik in een B&B,maar een goedkoop hotelletje kan ook,camperen komt op de laatste plaats,alleen als het niet anders kan (hebben geeneens spullen daarvoor tongue3)
We reizen met onze eigen auto & hebben geen echt doel voor ogen,waarschijnlijk via Edinburgh - loch lomond/the Trossachs - oban - fort william (geen reet aan,maar ik wil m'n zoon de Ben Nevis laten zien/op) richting inverness (loch ness of course) en verder geen planning vanaf daar.

Wat is dus wijsheid...
Reserveren zo ja.... tips & adresjes  Wink
Zo niet... ook adresjes  Cheesy

Ik lees het graag,alvast onwijs bedankt voor het meedenken.
slainte  Whisky

NB: Ben nog een beetje aan het struinen geweest en een Chaletje of vakantie park woning mag ook,maar moet dan wel een beetje centraal gelegen zijn.
Dan kunnen we desnoods vandaaruit diverse trips maken,toch? dontknow Cheesy
Danny
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 16 Nov 2010, 19:27 »

Toen ik 2x met de motor in het hoogseizoen in Schotland was kampeerde ik altijd  Aye
Maar ik zag overal B & B borden sommige vol de meeste niet  nono
Zeker als je niet in de buurt van touristen trekkers zit zijn ze vrij en ook vaak goedkoper  icon_thumleft
Wat je altijd moet doen is gewoon tussen 13.00 en 17.00 al op zoek gaan en niet na 18.00 Nee!!!
Dat doe ik ook met campings omdat je dan vaak de betere plekken treft en niet in een donkere hoek of in een kuil moet staan  crybaby2
Danny  wave bagpiper
Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #2 Gepost op: 16 Nov 2010, 21:12 »

Ik zou in die omgeving waar je heen wilt eens wat B en B;s mailen en vragen of in die periode reserveren nodig is. Wink

Groetjes Ingrid
Roald
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 16 Nov 2010, 22:24 »

Naar de VVV (Visit Scotland) gaan: je geeft aan wat je zoekt (ligging, prijs, voorzieningen), en als ze dat in hun eigen gebied niet hebben, of je zoekt iets dat verder weg is, kunnen ze elke collega-VVV voor je bellen. Hebben die wat, dan kan het voor je vastgelegd worden. Je betaalt dan veelal 10% aan bij de VVV waar je op dat moment staat; het restant betaal je dan bij de B&B. Netto betaal je dus niets meer. Sommige VVV's rekenen voor die service £1, andere £2 of £3, maar heb ze ook al meegemaakt die helemaal niets rekenden, onder het motto: we zijn blij dat u hier komt Cheesy.

Maar zo weet je dus in ieder geval dat er ergens een bedje voor je gereserveerd is, zonder dat je dat dagen vantevoren al vast moet leggen. Vind het zelf een erg praktische manier van accommodatie zoeken. Misschien wat voor jullie ?

Live and let live
T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #4 Gepost op: 16 Nov 2010, 23:04 »

Ik zou de eerste en de laatste nacht vastleggen.
De rest ter plekke uitzoeken.
Het ligt er ook aan of jullie met zijn drietjes 1 kamer willen delen of 2 kamers nodig hebben.
4ToUov
Schotland fan

Carpe Diem

« Antwoord #5 Gepost op: 17 Nov 2010, 17:20 »

Bedankt voor jullie reacties Smiley

Danny's reactie geeft goede hoop hello2
Roald.... Heb ik verleden jaar gedaan zo,werkt inderdaad prima  Smiley Maar ik vroeg het omdat ik nu echt in het hoogseizoen wil gaan.
Ga het zeker doen als de gelegenheid zich voordoet. icon_smile
T4... prima tip op die manier zit je goed en je hebt alle vrijheid voor de rest van de dagen.
Ingrid.... We weten grofweg waar we heen willen,maar niet staat nog vast en als ik ze mail zeggen ze natuurlijk reserveren! ( zou ik ook doen Aye)

Het komt er op neer dat ik denk.. toch de gok waag en we het daar wel zien,nogmaals bedankt!! sunny
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Wat is wijsheid?
Ga naar: