Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 04:13

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: Hoe per boot zo dicht mogelijk bij Edinburgh aankomen?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Hoe per boot zo dicht mogelijk bij Edinburgh aankomen?  (gelezen 5040 keer)
Marcy
Schotland fan

« Gepost op: 12 Nov 2010, 16:35 »

hallo

ik ben al een tijdje aan het denken om een vriend te gaan bezoeken in de buurt van Rosyth. ongeveer tien minuutjes rijden daarvandaan.

Nu lees ik dus hier overal dat die lijn niet meer in gebruik is  crybaby2
Wat mij dus bij de vraag brengt hoe kan ik met de boot zo dicht mogelijk bij Edinburgh of Rosyth aankomen.

Ik ben een belgje maar heb geen zin om heel Britain te doorkruisen met de wagen. Vandaar dus liever niet Calais - Dover.

Vliegen of de trein is ook geen optie aangezien ik vliegangst en treinangst heb.
Niet zo makkelijk als je helemaal geen zicht hebt over bootverbindingen en dergelijke.

alvast bedankt voor de reacties

Marcy

"Er kan heel wat van een Schot gemaakt worden, als je hem jong vangt." Samuel Johnson
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #1 Gepost op: 12 Nov 2010, 19:42 »

Dan blijven er 2 opties over:

IJmuiden- Newcastle: kom je heet meest noordelijk uit.  Dan is het nog zo'n 3-4 uur rijden naar Edinburgh.
http://www.dfdsseaways.nl/

Rotterdam - Hull: begin je wat dichter bij Belgie, maar moet je wel meer rijden in de GB.
http://www.poferries.nl/

trom
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 12 Nov 2010, 19:48 »

De lijn naar Rosyth is nog tot 15 december actief.
morningtown
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 14 Nov 2010, 00:25 »

ijmuiden - newcastle is dan het snelst,dan is het nog 2 uur naar edinburgh

succes!
Marcy
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 14 Nov 2010, 23:05 »

De lijn naar Rosyth is nog tot 15 december actief.

dat is mijn eerste keuze maar ik weet niet of ik voor 15 december nog haal.
heb nog opleiding lopen op het werk en in die periode mag ik totaal geen vrij nemen.

Alvast bedankt allemaal.
ook voor de links.
heb ik alvast iets om morgen tijdens mijn avonddienst op te zoeken...

stiekum vraagje off-topic: weet iemand een goede site om britse telefoonnummers op te zoeken op naam en adres?

"Er kan heel wat van een Schot gemaakt worden, als je hem jong vangt." Samuel Johnson
els
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 15 Nov 2010, 21:14 »

huh? hans zegt van vanaf newcastle naar Edinburgh nog 3-4 uren rijden en morningtown doet het in 2 uren. Vraagje: wat voor auto's rijden jullie in? Of met of zonder caravan.
els
trom
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 15 Nov 2010, 21:25 »

Volgens de AA routeplanner en dat is m.i. toch de beste voor GB is het van Tynemouth tot Edinburgh 2.45 uur.
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #7 Gepost op: 16 Nov 2010, 08:10 »

huh? hans zegt van vanaf newcastle naar Edinburgh nog 3-4 uren rijden en morningtown doet het in 2 uren. Vraagje: wat voor auto's rijden jullie in? Of met of zonder caravan.
els
Gewoon met een solo auto. Maar ja, vaniut Newcastle rijden we via Jedburgh en niet via de A1. En we stoppen echt wel een paar keer om te genieten.

els
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 23 Nov 2010, 19:46 »

Ok, ga het via jedburgh proberen. We moeten van Edinburgh nog naar Aviemore. Wat raden jullie mij aan.
Je rijdt maar 50 km p uur, zeggen ze. Dat wordt dan een lange trip, lijkt mij. dontknow
trom
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 23 Nov 2010, 20:08 »

Zie de AA routeplanner voor GB. Voor de onderstaande begrippen in. en je ziet een uitgebreide routebeschrijving via Jedburgh.
totaal 386 km in 5 uur 34.

From:  Tynemouth, Tyne And Wear
Via: Jedburgh, Scottish Borders
To:  Aviemore, Highland

Distance: 385.9 km (show in miles)
Time: 5 hr 34 min
trom
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 23 Nov 2010, 20:08 »

hier de link
http://www.theaa.com/route-planner/index.jsp#
MacJos
Cryptorator

« Antwoord #11 Gepost op: 24 Nov 2010, 13:08 »

Edinburgh - Aviemore is vnl grote weg (M90 / A9) met regelmatig een extra baantje om in te halen dus dat schiet best lekker op hoor.

Roald
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 24 Nov 2010, 14:18 »

Maar pas alstublieft erg op met inhalen op de A9 notworthy. Er gebeuren veel ongelukken, inclusief met dodelijke afloop, en deze zijn voor zover ik weet vrijwel allemaal gerelateerd aan inhalen.

Alhoewel ik kan volgen dat je zo snel mogelijk in Schotland wil zijn Wink, wil je tegelijkertijd op je vakantie toch geen haast hebben.

Live and let live
lesja
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 27 Nov 2010, 22:45 »

wij hebben vanaf NewCastle naar Aberlour, ong een uur verder als Aviemore
langs de kust er ik dacht ong 5 uur over gedaan.mijn man is zeker geen
sneller rijder dus keurig aan de snelheid gehouden met de nodige stops.
callanderman
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 28 Nov 2010, 16:23 »

Nou ik zou zeggen zeker dat laatste Stuk naar aviemore doe maar rustig aan nederlanders zijn gewoon niet gewend om in schotland te rijden smaller wegen door de hoogte verschil veel blinde gedeeltes hier ben je gewend overal snel te zijn schotland is een groot land ja de schotten zullen jullie keihard inhalen niks van aantrekken ze rijden daar snel doe maar rustig en geniet
els
Schotland fan

« Antwoord #15 Gepost op: 01 Dec 2010, 16:40 »

thanks voor jullie nuttige info. wanneer wij s'ochtends aankomen kunnen we dus rustig aan doen om in Aviemore te komen. we hebben er nu al erg veel zin in.
Nu nog de bungalow en de boot boeken.
kc
Schotland fan

« Antwoord #16 Gepost op: 28 Mei 2011, 12:54 »

Citaat
Dan blijven er 2 opties over:

IJmuiden- Newcastle: kom je heet meest noordelijk uit.  Dan is het nog zo'n 3-4 uur rijden naar Edinburgh.
Rotterdam - Hull: begin je wat dichter bij Belgie, maar moet je wel meer rijden in de GB.

Correctie Hans : 3 blijven er over : ook vanuit Zeebrugge vertrekt een ferry naar Hull
http://www.poferries.be/

Koen
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: Hoe per boot zo dicht mogelijk bij Edinburgh aankomen?
Ga naar: