Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 04:00

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Gratis studeren in Schotland?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Gratis studeren in Schotland?  (gelezen 1886 keer)
stefb
Schotland fan

« Gepost op: 02 Nov 2010, 09:45 »

Hallo! Ik ben nieuw op dit forum omdat ik overweeg een masterstudie in Schotland te doen. Ik heb gehoord dat het ooit zo was dat je als buitenlandse student gratis mocht studeren in Schotland? Is dat nog steeds zo?

Ook wil ik graag weten hoe het omzetten van Nederlandse cijfers naar Schotse cijfers gaat. Ik neem aan dat ze geen 1-10 systeem hebben maar een A-D systeem of zoiets? Zijn er veel studenten op dit forum?

Alvast bedankt en groetjes,

Stef
stefb
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 02 Nov 2010, 09:59 »

Oh, ik zal trouwens even wat extra info geven zodat jullie een beetje een idee van mij hebben. Ik ben 24 jaar, studeer International Business (laatste jaar), heb al een jaar in Berlijn gewoond en wil graag een master in Schotland doen voor ik een master in Nederland doe. De reden hiervoor is dat ik graag wil werken tijdens het studeren en dus naar een Engels sprekend land wil. Engeland trekt mij niet zo, Amerika is te duur, dus Schotland, Ierland en Canada blijven opties. Toch trekt Schotland mij op 1 of andere manier het meest. De Schotten die ik ontmoet heb in Berlijn heb ik altijd als super vriendelijk (en vooral grappig) ervaren.

Mijn plan is om een masterstudie te doen in een meer economische richting als ik in het buitenland studeer, waarna ik NL een master wil doen die focussed op Corporate Social Responsibility (MVO)

Dus....nu weten jullie een beetje op wie jullie kunnen reageren Smiley

Grasshopster
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 02 Nov 2010, 10:29 »

Welkom Stef.

Mooie plannen heb je!

Volgens mij is studeren in Schotland niet gratis voor buitenlanders.

http://www.saas.gov.uk/

Wat je cijfers betreft. Je bent met 24 jaar een "mature student" en dan hoef je je cijferlijsten niet meer te laten zien.  tongue3

Een diploma van een relevante studie en een interview zal genoeg zijn. Je diploma kan je laten vertalen.

Let op, waarschijnlijk heb je ook een IELTS certificaat nodig!

http://www.ielts.org/default.aspx

Success!

icon_sunny

Ellen
stefb
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 03 Nov 2010, 17:20 »

Wow, dankjewel voor zo'n snelle reactie Smiley

Ja ik had gehoord dat je inderdaad waarschijnlijk een TOEFL, GMAT of IELTS moest doen. Voor m'n engels heb ik nog een Cambridge advanced certificate, maar misschien moet dat proficiency zijn?

Ik denk dat ik dan maar moet gaan sparen of een beurs moet gaan regelen.  Undecided
stefb
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 04 Nov 2010, 14:24 »

Oh ik heb trouwens verder gezocht en een paar Schotse mensen gevraagd. Maar waar het op neer komt is volgens dat je undergraduate programs (bachelor denk ik) gratis mag doen. Postgraduate programs (masters denk ik) moet je wel voor betalen (tussen de 4000-5000). Dus het komt er op neer dat ik gewoon zal moeten betalen denk ik Sad Tenzij ik besluit gewoon nog een bachelor te doen, maar nog een keer 3 jaar erachteraan plakken lijkt me niet heel fijn eerlijk gezegd.

Ik denk dus dat ik minimaal 10000 euro nodig heb om een jaar naar Schotland te gaan (en daar nog te werken). Ik moet dus nog even goed nadenken hoe ik dat voor elkaar ga boksen.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Gratis studeren in Schotland?
Ga naar: