Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 03:59

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: mooie natuur in de buurt van Glasgow
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: mooie natuur in de buurt van Glasgow  (gelezen 1537 keer)
Marieke
Schotland fan

« Gepost op: 01 Nov 2010, 22:55 »

We gaan in Glasgow in februari vooral van de mooie dingen en de sfeer in de stad genieten maar ik wil het liefst ook nog van die prachtige natuur in Schotland genieten. Weet iemand of je vanuit Glasgow een mooi gebied zou kunnen bereiken? We hebben 3 jaar geleden de Trossachs bezocht en Loch Lomond maar dat is wat verder weg dacht ik. Dat was vanuit een ander plaatsje in elk geval. We zijn afhankelijk van openbaar vervoer...
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 04 Nov 2010, 00:54 »

Je wilt in 1 dag met het openbaar vervoer naar buiten en 's avonds weer naar "huis" ?
Je zou bv de trein van Central Station  naar Balloch kunnen nemen ( 55 min), dan ben je aan de zuidkant van Loch Lomond.
Of je gaat met de trein naar Rannoch station ( 3 uur) dat is een station met 1 B&B en verder niets, dus niet de trein terug missen  Nee!!!
Dit station komt nog wel eens voor bij Schotse natuur programma's.  Je kunt dan een heel stuk wandelen. Nadeel van februari is dat de dagen nog "kort" zijn. Bussen naar "buiten" rijden maar een paar keer per dag, dus is lastig als het inderdaad maar om 1 dag gaat.
Of met de trein naar de Largs en daar langs het water lopen, of met de ferry naar Cumbria. Ook kun je de ferry van van Wemyss Bay (schitterend station) naar Bute nemen.
Maar Glasgow heeft ook prachtige parken en een bezoek aan de Necropolis (bij de Cathedral) is leuk, je hebt daar een prachtig uitzicht over de stad.
Google-ze !
Marieke
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 19 Nov 2010, 13:27 »

Hoi  Andrea, dank je wel voor je tips! Loch Lomond hebben we destijds vanaf een andere zijde bezocht ( heb de foto's er bij gepakt) en het lijkt me dus wel wat om daar lekker te wandelen, als het weer meezit in elk geval. Ook dat mooie treinstation (we hebben iets met treinen) van Weymess Bay lijkt me wel wat en dan een boottochtje. Rannoch station moesten we maar niet doen, dan houden we toch wat te weinig tijd over denk ik zo...
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: mooie natuur in de buurt van Glasgow
Ga naar: