Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 03:46

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Deel één is aangekomen...
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Deel één is aangekomen...  (gelezen 1223 keer)
psychogoogje
Schotland fan

« Gepost op: 29 Okt 2010, 21:22 »

.. deel twee is weer terug in NL  Cry

Na een week in Glasgow ben ik weer terug thuis. Alleen.
Maar na één week ben ik helemaal verkocht en ben ik de dagen aan het aftellen tot ik ook 'mag'. (ter info: 107)

Het was wel een bijzonder hectische week en aan de toeristische (lees:leuke) dingen zijn we amper toegekomen.
Appartement zoeken, inschrijven bij de uni, kennismaken met Rijst's onderzoeksgroep, verder zoeken naar een appartement, nog een keer terug naar de uni want de formulieren kloppen niet, appartement bekijken en erachter komen dat er nog een familie Pakistani zit, proberen bankrekening te openen, heb je adres voor nodig, hele West End afstruinen en bij alle letting agencies langs, nog een appartement bekijken en vervolgens gez**k over dat ik er bij ga wonen in februari, weer terug gelopen naar het centrum, brief halen op de uni en ondertussen proberen niet omver gereden te worden door één van de ontelbare taxi's of bussen....
tsja, en toen was de week eigenlijk alweer voorbij.
Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en is Rijst goed en wel ingeschreven bij de uni en hij heeft vandaag een appartement geaccepteerd...

We hebben wel een paar dingen geleerd:
- Oktober is geen goede tijd om een appartement te zoeken.
- Voor inschrijven aan een uni heb je twee dagen en heel veel geduld nodig
- Als je een lijst met mogelijke appartementen mee krijgt, vraag dan heel nadrukkelijk welke nog beschikbaar zijn, waarschijnlijk is de helft al weg.
- De opzegtermijn voor de huur is 4 weken, de kans op een leuk appartement dat direct vrij komt is dus vrij klein.
- Op de kaart lijkt een afstand misschien niet erg groot, maar 2km heuvel op is heel wat anders dan 2km vlak...
- De brownies van Starbucks zijn geweldig 'comfortfood' als je het even niet meer ziet zitten omdat je net een uur naar een appartement bent gelopen, een uur terug bent gelopen, het vervolgens toch niet door ging, het begon te regenen en je voeten pijn doen...   Bonk

Voor zover een beknopt reisverslag.
Het was verder wel heel leuk hoor! Er zijn in Glasgow eindeloos veel leuke eettentjes en pubs, het is er geweldig winkelen en de mensen zijn op zijn zachtst gezegd boeiend (ter info: in ben psycholoog  tongue3)
jaaa... ik denk dat ik het daar wel naar mijn zin ga hebben.  icon_biggrin

grtz Janneke

Je weet pas of het leven hard is, als je je tanden erin zet! - Loesje
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 29 Okt 2010, 21:29 »

Ha, dat klinkt goed, mag ik vragen waar Rijst nu (ongeveer) woont.
En ik ben heel benieuwd wat jij onder "boeiend" verstaat, haha.
Je hebt in ieder geval kennis kunnen maken met het Schotse weer, waarschijnlijk heb je 4 seizoenen op 1 dag gehad ? (nou ja misschien nog geen sneeuw  laughing7 )
Enne..............behalve je omver te laten rijden door taxi's kan je er ook in zitten hoor ( en dat is niet zo erg duur in G'gow)
Yo
Cryptorator

« Antwoord #2 Gepost op: 29 Okt 2010, 22:07 »

oh gelukkig
Ik was al bang dat jullie een knallende ruzie gehad hadden....

Ondanks de tegenvallers, houden jullie wel  de humor erin.

De koffie is ook erg lekker bij die brownies.

Mijn hele snelle  buikvulling als  er niets anders is; een pak crackers en een tube smeerkaas.
Past zo in je tas en de hap is zo gemaakt.

Veel sterkte hoor, met alles weer verder regelen!

Yo
psychogoogje
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 29 Okt 2010, 22:46 »

@ Andrea: Hij woont vlak naast Charing Cross Station, aan de goede kant van de M8 (volgens zijn supervisor).
Ons guesthouse zat 2 min verderop en het leek ons wel een OK stukje..

Wat me erg boeit zijn alle verschillende types en de brede variatie in figuur, kleding en leeftijd en dan vooral sommige combinaties hiervan icon_scratch
We hebben de eerste drie dagen ontzettend veel geluk gehad met het weer, stralende zon en steenkoud ('s nacht -5/-10).
En vanuit de trein uit Edinburgh sneeuw op de heuvels gezien (Of zijn het bergen..?)
Daarna was het jammer genoeg de standaard 13 graden en regen, wat blijkbaar gebruikelijk is, ongeacht het seizoen...

@Yo: ik had je andere berichtje al gelezen, geen zorgen, het gaat allemaal prima. Bedankt voor je zorgen   Smiley

Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #4 Gepost op: 30 Okt 2010, 10:13 »

Oke klinkt toch erg leuk, succes met aftellen Wink

Groetjes Ingrid
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 30 Okt 2010, 11:44 »

"Goede kant" M8 ? Is dat de stadskant van de M8, wel een heel centraal stukje, net tussen de stad en de universiteit. Ik werk daar vlakbij, H**ton hotel  icon_thumleft
Vind je de variatie in mensen nu zo anders dan in een andere grote stad ? Glasgow kent wel een  hoog gehalte aan "trainers & track suites ( het liefst wit) dragers "  tongue3
Ik moet je "teleurstellen", het wordt toch soms echte wel warmer dan 13 graden hoor  hello2

Heb jij al een idee wat je wilt/ kunt gaan doen als je komt ?
Joan
Schotland fan

Castle Tiorum

« Antwoord #6 Gepost op: 31 Okt 2010, 09:39 »

Wat leuk dat je in februari naar schotland gaat. Ik ga namelijk ook (eind) februari naar schotland emigreren. Bij mijn vriend intrekken. Hij is schots en heeft familie in Glasgow, maar woont zelf in Kelso. We gaan echter wel verhuizen om samen helemaal een nieuwe start te maken, waar we gaan wonen is afhankelijk van waar ik een baan kan vinden. Volgens mij wonen er hier en daar wel wat Nederlanders in Schotland, misschien komen we elkaar per ongeluk wel eens tegen! Veel Plezier in Schotland, het wordt vast super!
psychogoogje
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 31 Okt 2010, 18:44 »

@Andrea: ja hij zit aan de stadskant vlak naast Charing Cross station.

Nou ik woon nu in Leiden en je ziet hier toch wel andere types dan daar..
Met name de verschillende haarkleuren icon_colors en ook de track suits zijn hier wat zeldzamer.
En ik moet zeggen, en die hebben ze hier ook niet, ik heb een zwak voor school uniformen. Het heeft wel wat..

@Joan: Dat is inderdaad leuk! Hoe ga jij het doen met verhuizen? Als we rond dezelfde tijd gaan en jullie in buurt van Glasgow gaan wonen is het misschien een optie om een verhuisbusje/wagen te delen? Wij zijn nog aan het kijken wat een handige optie is...verschepen of rijden...
Als hier nog tips voor zijn: graag!  Aye

goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #8 Gepost op: 09 Nov 2010, 10:06 »

Wat leuk dat je in februari naar schotland gaat. Ik ga namelijk ook (eind) februari naar schotland emigreren. Bij mijn vriend intrekken. Hij is schots en heeft familie in Glasgow, maar woont zelf in Kelso. We gaan echter wel verhuizen om samen helemaal een nieuwe start te maken, waar we gaan wonen is afhankelijk van waar ik een baan kan vinden. Volgens mij wonen er hier en daar wel wat Nederlanders in Schotland, misschien komen we elkaar per ongeluk wel eens tegen! Veel Plezier in Schotland, het wordt vast super!

Onze zoon woont er al ruim 12 jaar. In Livingston. Maar in april gaat dat Adelaíde worden. En dat is wel IETS verder weg. crybaby2 crybaby2
Margolia
Joan
Schotland fan

Castle Tiorum

« Antwoord #9 Gepost op: 14 Nov 2010, 09:17 »

Hoi hoi,

Sorry, even een tijdje niet online geweest. Ik weet nog niet precies hoe ik het ga doen. Waarschijnlijk een busje (vito ofzo) huren en dan met de boot. Verschepen is al snel zo'n 500,- euro afhankelijk van de hoeveelheid die je wil laten verschepen. Het handige daaraan is wel dat ze het van deur tot deur brengen en bij sommige bedrijven, pakken ze het nog voor je in ook. Ligt dus ook een beetje aan de hoeveelheid spullen die ik uiteindelijk mee wil nemen. Ik kan ook de rest ophalen als ik later weer een keer in Nederland ben. Iets delen is eventueel wel een optie als we rond/op dezelfde datum overgaan.  Maar echt super leuk en heb er ook zo veel zin in.

Groetjes Joan
goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #10 Gepost op: 14 Nov 2010, 17:12 »

Hoi hoi,

Sorry, even een tijdje niet online geweest. Ik weet nog niet precies hoe ik het ga doen. Waarschijnlijk een busje (vito ofzo) huren en dan met de boot. Verschepen is al snel zo'n 500,- euro afhankelijk van de hoeveelheid die je wil laten verschepen. Het handige daaraan is wel dat ze het van deur tot deur brengen en bij sommige bedrijven, pakken ze het nog voor je in ook. Ligt dus ook een beetje aan de hoeveelheid spullen die ik uiteindelijk mee wil nemen. Ik kan ook de rest ophalen als ik later weer een keer in Nederland ben. Iets delen is eventueel wel een optie als we rond/op dezelfde datum overgaan.  Maar echt super leuk en heb er ook zo veel zin in.

Groetjes Joan
Ik denk dat je met een bus huren, retour IJmuiden - Newcastle niet veel goedkoper uit bent! Even uitrekenen hoe je financieel uitkomt.
Margolia
Joan
Schotland fan

Castle Tiorum

« Antwoord #11 Gepost op: 14 Nov 2010, 19:39 »

Ik denk dat je met een bus huren, retour IJmuiden - Newcastle niet veel goedkoper uit bent! Even uitrekenen hoe je financieel uitkomt.
Margolia

Daar heb je best kans van. Ik ga het binnenkort allemaal even bekijken en vergelijken! Thanks
psychogoogje
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 16 Nov 2010, 23:15 »

Ben een paar berekeningen tegengekomen van rond de 800 euro voor een busje.
Wij moeten ook nog even diep nadenken hoe we het gaan doen, helemaal omdat Richard nu een piepklein appartementje heeft en we waarschijnlijk niet alles kwijt kunnen... De planning is dat we half februari de boel hier definitief (nouja, voor 3 jaar) inpakken. Over precieze datum is nog te onderhandelen.
We zitten met een paar dingen die we heel graag mee willen hebben, maar die niet in het vliegtuig mee mogen/kunnen en beetje prijzig zijn om op te sturen. (2 ratten, didgeridoo, beschuitkist en een grote (Creuset) pan). Vandaar.
grtz Janneke

Joan
Schotland fan

Castle Tiorum

« Antwoord #13 Gepost op: 17 Nov 2010, 19:15 »

Ben een paar berekeningen tegengekomen van rond de 800 euro voor een busje.
Wij moeten ook nog even diep nadenken hoe we het gaan doen, helemaal omdat Richard nu een piepklein appartementje heeft en we waarschijnlijk niet alles kwijt kunnen... De planning is dat we half februari de boel hier definitief (nouja, voor 3 jaar) inpakken. Over precieze datum is nog te onderhandelen.
We zitten met een paar dingen die we heel graag mee willen hebben, maar die niet in het vliegtuig mee mogen/kunnen en beetje prijzig zijn om op te sturen. (2 ratten, didgeridoo, beschuitkist en een grote (Creuset) pan). Vandaar.
grtz Janneke

Best prijzig. ik zit eraan te denken de auto maar zo vol mogelijk te stouwen (inclusief twee tollers) en dan als ik weer in Nederland ben maar de rest mee te nemen. Mark, mijn vriend, heeft ook niet zo'n groot huis, dus dat is misschien het beste.

Groetjes joan
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Deel één is aangekomen...
Ga naar: