.. deel twee is weer terug in NL

Na een week in Glasgow ben ik weer terug thuis. Alleen.
Maar na één week ben ik helemaal verkocht en ben ik de dagen aan het aftellen tot ik ook 'mag'. (ter info: 107)
Het was wel een bijzonder hectische week en aan de toeristische (lees:leuke) dingen zijn we amper toegekomen.
Appartement zoeken, inschrijven bij de uni, kennismaken met Rijst's onderzoeksgroep, verder zoeken naar een appartement, nog een keer terug naar de uni want de formulieren kloppen niet, appartement bekijken en erachter komen dat er nog een familie Pakistani zit, proberen bankrekening te openen, heb je adres voor nodig, hele West End afstruinen en bij alle letting agencies langs, nog een appartement bekijken en vervolgens gez**k over dat ik er bij ga wonen in februari, weer terug gelopen naar het centrum, brief halen op de uni en ondertussen proberen niet omver gereden te worden door één van de ontelbare taxi's of bussen....
tsja, en toen was de week eigenlijk alweer voorbij.
Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en is Rijst goed en wel ingeschreven bij de uni en hij heeft vandaag een appartement geaccepteerd...
We hebben wel een paar dingen geleerd:
- Oktober is
geen goede tijd om een appartement te zoeken.
- Voor inschrijven aan een uni heb je twee dagen en heel veel geduld nodig
- Als je een lijst met mogelijke appartementen mee krijgt, vraag dan heel nadrukkelijk welke nog beschikbaar zijn, waarschijnlijk is de helft al weg.
- De opzegtermijn voor de huur is 4 weken, de kans op een leuk appartement dat direct vrij komt is dus vrij klein.
- Op de kaart lijkt een afstand misschien niet erg groot, maar 2km heuvel op is heel wat anders dan 2km vlak...
- De brownies van Starbucks zijn geweldig 'comfortfood' als je het even niet meer ziet zitten omdat je net een uur naar een appartement bent gelopen, een uur terug bent gelopen, het vervolgens toch niet door ging, het begon te regenen en je voeten pijn doen...

Voor zover een beknopt reisverslag.
Het was verder wel heel leuk hoor! Er zijn in Glasgow eindeloos veel leuke eettentjes en pubs, het is er geweldig winkelen en de mensen zijn op zijn zachtst gezegd
boeiend (ter info: in ben psycholoog

)
jaaa... ik denk dat ik het daar wel naar mijn zin ga hebben.

grtz Janneke