Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 03:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Ik verhuis 11 november naar Schotland!!!
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
Print
Auteur Topic: Ik verhuis 11 november naar Schotland!!!  (gelezen 3479 keer)
Esther
Schotland fan

« Gepost op: 23 Okt 2010, 14:24 »

Hoi allemaal!

Ik heb van de week een heel mooi huurhuis kunnen regelen in Brig O'turk (vlakbij Callander) en heb gelijk een contract getekend en een half jaar huur vooruit betaald, in Callander een auto gekocht en een banknummer, verzekeringen en noem maar op geregeld! Ondertussen mijn ziekenfonds gebeld, die gaven aan dat ik een jaar in Schotland via hen verzekerd kan blijven en heb een internationale ziektekostenpas nu (ook al blijf ik in NL ingeschreven staan).
Helaas moet ik wel afscheid nemen van mijn series hier op tv want ik heb daar Sky Plus aangevraagd.

DUS IK BEN HELEMAAL BLIJ!!! IK GA IN SCHOTLAND WONEN!!!! Mochten jullie foto's willen zien van mijn onwijs mooi uitzicht dan hoor ik het wel!

Donderdag 11 november wordt de verhuisbus vol geladen, mocht iemand nog iets mee willen geven dan is daar nog wel ruimte voor denk ik, just let me know! Ik wil iedereen bedanken voor alle goede info en het beste wensen!

Groetjes Esther
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 23 Okt 2010, 15:09 »

Heel veel geluk in Schotland.
Niks mooier als wonen en Schotland en Nederland af en toe eens te bezoeken voor een vakantie.  Smiley

Esther
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 23 Okt 2010, 16:18 »

dank je wel! Precies mijn idee! Groetjes Esther
skye
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 23 Okt 2010, 16:30 »

wow, ik ben jaloers sad1

maar eh, leuk voor jou, heel veel succes en plezier daar.

en doe die foto's maar, altijd leuk om te zien.

Esther
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 23 Okt 2010, 16:51 »

Hoi Skye,

bedankt! kun je je e-mail adres naar me mailen dan? Dan kan ik een link naar je toe mailen!

Gr.ESther
Endro
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 23 Okt 2010, 16:58 »

Klinkt goed  Klappen Lijkt me wel een klein dorpje, dus je hebt daar iig rust  tongue3 haha en qua series op tv? Inbetweeners, Phoneshop, HIMYM zijn zeker aanraders. En uiteraard wordt seizoen 1 t/m 118 van Friends steeds herhaald op E4...  Bonk Er zijn genoeg leuke zenders/programma's hier om de Nederlandse series te vervangen   icon_thumleft

Veel plezier iig de komende tijd  wave

Esther
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 23 Okt 2010, 17:41 »

hahahaha, bedankt!!! Komt vast goed dan!

Gr.Esther
Dien
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 23 Okt 2010, 18:45 »

goede keuze, veel succes daar. Wij moeten nog steeds wachten, daar onze ambtenaren van de gemeente achter lopen op schema, zucht zucht, zucht crybaby2
groetjes, Dien
Esther
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 23 Okt 2010, 18:50 »

wat erg!!! En waar gaan jullie naartoe?
Gr.Esther
Dien
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 24 Okt 2010, 09:01 »

Ayrshire, wilen we koeien gaan melken...
Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #10 Gepost op: 24 Okt 2010, 09:03 »

Oh wat gaaf, ik ben daar in de omgeving op vakantie geweest en dat was erg genieten.
Er wonen, wauw te gek zeg, succes.
Ik wil natuurlijk foto's zien.
Succes met overhuizen en hopelijk laat je nog even weten hoe het daar is om te leven en waar je tegenaan loopt, ben zo benieuwd... Wink icon_sunny icon_sunny

Groetjes Ingrid
Esther
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 24 Okt 2010, 09:47 »

tot nu loopt alles voorspoedig moet ik zeggen! Het enige probleem tot nu toe is dat er geen mobiel ontvangst is, dus als ik daar woon de 12e moet ik 3 weken wachten voordat mijn huistelefoon en internet aangesloten zijn. Mijn mobiel kan ik sowieso niet thuis gebruiken... Dus dat 'voelt' eng maar heb al een deal met de plaatselijke pub dat ik daar met mijn laptop en hondjes kan zitten werken dus dat is ook niet verkeerd  Wink
skye
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 24 Okt 2010, 10:11 »

miischien een stomme vraag msschien heb ik iet  gemist, maar wat ga je eigenlijk doen daar voor werk enzo??

Esther
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 24 Okt 2010, 10:23 »

voorlopig even lekker niets! Even lekker settelen en vooral heel veel lopen met mijn hondjes Smiley Ik heb nog een eigen zaak wat voor een stukje door kan lopen daar maar wil met de tijd wel iets zoeken hoor maar nog geen idee wat...
Toeter
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 24 Okt 2010, 10:57 »

Veel succes met de verhuizing en plezier in het mooie Schotland.  wave

Erwin
Schotland fan

Living the life

« Antwoord #15 Gepost op: 24 Okt 2010, 10:58 »

Hallo Esther,

Martina en ik wensen je heel veel leefplezier en geluk in het mooie schotland.
Wij zitten nu ongeveer 2 1/2 jaar in de highlands waarvan het laatste jaar in een
zeeeeeeeer dun bevolkt gebied. (zelfs geen pub   Whisky dontknow)

Even voor jou een tip:   Ook bij ons werkt de mobiel niet vanwege de bergen (en de mast is te ver weg)
Nu gebeurd het als het erg slecht weer is of als er heel veel sneeuw is gevallen (zoals verleden jaar) dat ook de gewone huis
telefoon niet werkt. (dus ben je volledig afgeloten van de buitenwereld)
Dit komt omdat de stroomdraden (die bovengronds op palen zitten) wel eens problemen willen geven
met dit type weer en de stroom dan uitvalt (voor een paar uur of een paar dagen)
Dus dan ook geen telefoon (want de moderne werken op stroom !!!)
Bij Tesco hebben wij daarom voor GBP 7,00 een telefoon aangeschaft die NIET op stroom werkt maar alleen
via de Telefoon Socket aangesloten hoeft te worden.
Kun je ingeval van nood tijdens stroomuitval altijd iemand bereiken.
(Zorg dat je voldoende kaarsen en zaklantaarns in huis hebt, want het wordt dan wel erg donker)
Verder heeeeeeeel veeeeeeeel plezier en WELKOM
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #16 Gepost op: 24 Okt 2010, 11:18 »

Welkom in Schotland. Een erg mooie omgeving waar wij veel wandelen ( we wonen in Bearsden). Een paar weken terug nog de Ben A'nn beklommen en wat gedronken buiten bij de Byre Inn, is dat jouw plaatselijke pub ? Wij zijn ook in november naar Schotland gekomen en vond de dagen toen al heel erg kort.
Vaar je op de 11de van IJmuiden naar Newcastle ? Ik ga 12 november terug, anders hadden we even kunnen kletsen op de boot.
Goed dat je al veel hebt weten te regelen, maar mijn ervaring is dat het pas ok is als je de papieren/ pasjes in handen hebt  Aye
Ben je nog van plan een B&B te beginnen of is dat 1 van je ideeen ? Veel succes in ieder geval   icon_thumleft
Esther
Schotland fan

« Antwoord #17 Gepost op: 24 Okt 2010, 12:25 »

ja! Dat is de plaatselijke pub hahaha! Maar dan ken je waarschijnlijk de Glen Finglas Dam? Daar staan 2 huisjes naast, in de rechtse kom ik! Ik ga met de trein! Ik neem mijn hondjes mee en dan kan ik lekker bij ze blijven Wink Mocht je er weer gaan wandelen dan zie ik je wel verschijnen! Ja, de B&B wordt nu getekend bij architect. Maar dat plan kan voorlopig nog niet, dat duurt nog wel even...
Gr.Esther
Esther
Schotland fan

« Antwoord #18 Gepost op: 24 Okt 2010, 12:37 »

deze is voor Erwin,

uh, normaal kreeg je onder iedere reactie de mogelijkheid tot reageren maar die zie ik niet meer... Ik ga naast een dam van Scottish Water wonen waar ze iedere dag heen gaan om te werken, mazzel voor mij want hierdoor moet alles blijven werken daar en de weg sneeuwvrij blijven... Mijn zusje vroeg inderdaad aan de eigenaar of ik een noodpakketje nodig had (met een sarcastisch hahahaha erachter) maar dit was niet nodig zeiden ze. Maar ik ga toch de basisbehoeften kopen hoor! En een goede tip van die telefoon bij Tesco. Zal er gelijk eentje halen!

Groetjes Esther

Esther
Schotland fan

« Antwoord #19 Gepost op: 24 Okt 2010, 12:39 »

Veel succes met de verhuizing en plezier in het mooie Schotland.  wave

dank je wel! Gaat vast lukken!
Esther
Schotland fan

« Antwoord #20 Gepost op: 24 Okt 2010, 12:42 »

Hallo Esther,

Martina en ik wensen je heel veel leefplezier en geluk in het mooie schotland.
Wij zitten nu ongeveer 2 1/2 jaar in de highlands waarvan het laatste jaar in een
zeeeeeeeer dun bevolkt gebied. (zelfs geen pub   Whisky dontknow)

Even voor jou een tip:   Ook bij ons werkt de mobiel niet vanwege de bergen (en de mast is te ver weg)
Nu gebeurd het als het erg slecht weer is of als er heel veel sneeuw is gevallen (zoals verleden jaar) dat ook de gewone huis
telefoon niet werkt. (dus ben je volledig afgeloten van de buitenwereld)
Dit komt omdat de stroomdraden (die bovengronds op palen zitten) wel eens problemen willen geven
met dit type weer en de stroom dan uitvalt (voor een paar uur of een paar dagen)
Dus dan ook geen telefoon (want de moderne werken op stroom !!!)
Bij Tesco hebben wij daarom voor GBP 7,00 een telefoon aangeschaft die NIET op stroom werkt maar alleen
via de Telefoon Socket aangesloten hoeft te worden.
Kun je ingeval van nood tijdens stroomuitval altijd iemand bereiken.
(Zorg dat je voldoende kaarsen en zaklantaarns in huis hebt, want het wordt dan wel erg donker)
Verder heeeeeeeel veeeeeeeel plezier en WELKOM

Beste Erwin,

bedankt voor je tips! Ik ga naast een dam van Scottish Water wonen waar ze iedere dag heen gaan om te werken, mazzel voor mij want hierdoor moet alles blijven werken daar en de weg sneeuwvrij blijven... Mijn zusje vroeg inderdaad aan de eigenaar of ik een noodpakketje nodig had (met een sarcastisch hahahaha erachter) maar dit was niet nodig zeiden ze. Maar ik ga toch de basisbehoeften kopen hoor! En een goede tip van die telefoon bij Tesco. Zal er gelijk eentje halen!

Groetjes Esther

Esther
Schotland fan

« Antwoord #21 Gepost op: 24 Okt 2010, 12:44 »

wist niet dat daar werk voor was! Ik zou niet eens weten hoe dat zou moeten hahaha! Maar wat houdt de gemeente tegen dan???
Dien
Schotland fan

« Antwoord #22 Gepost op: 25 Okt 2010, 07:15 »

Hallo Esther,

Ze willen hier ons bedrijf opkopen voor woningbouw. Helaas moeten daar veel ambtenaren over beslissen, en het gaat over geld en bestemmingwijziging, dus veel ambtenaren nodig op verschillende afdelingen, daarnaast ook ambtenaren bij provincie, dus dat duurt en duurt en duurt, zucht...
Op het zelfde moment ontwikkel je eigen  bedrijf in NL niet verder, en vraag je bij elk dingetje af wat versleten is of je het nog moet vervangen, want bij verkoop brengt de toko toch niets meer of minder op of die desbetreffende staldeur rot is of niet...
Erg frustrerend allemaal. Undecided
Esther
Schotland fan

« Antwoord #23 Gepost op: 25 Okt 2010, 07:52 »

Hallo Esther,

Ze willen hier ons bedrijf opkopen voor woningbouw. Helaas moeten daar veel ambtenaren over beslissen, en het gaat over geld en bestemmingwijziging, dus veel ambtenaren nodig op verschillende afdelingen, daarnaast ook ambtenaren bij provincie, dus dat duurt en duurt en duurt, zucht...
Op het zelfde moment ontwikkel je eigen  bedrijf in NL niet verder, en vraag je bij elk dingetje af wat versleten is of je het nog moet vervangen, want bij verkoop brengt de toko toch niets meer of minder op of die desbetreffende staldeur rot is of niet...
Erg frustrerend allemaal. Undecided

Hallo Dien,

wat erg!!! Ik zou gek worden! Mijn zusje en ik hebben hier samen een pand en zij heeft een kinderopvang die ze zou willen uitbreiden, ben ook maanden bezig geweest met de gemeente (en kreeg na alle ellende te horen dat het toch niet mocht....grrrrr!) Maar het ergste is het afwachten, bah! Heel veel sterkte dan! Hopen maar dat er snel duidelijkheid zal komen voor jullie!

Groetjes Esther
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #24 Gepost op: 25 Okt 2010, 07:59 »

Ha Esther, heel veel succes, het is een mooie omgeving. Wij komen geregeld in Callandar en Andrea is een hartstikke gezellige meid om mee te kletsen en te wandelen, dus dat zit wel goed!

Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Ik verhuis 11 november naar Schotland!!!
Ga naar: