Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 03:34

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Schadegevalletje Schotland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Schadegevalletje Schotland  (gelezen 1497 keer)
Rillo
Gast
« Gepost op: 03 Jun 2006, 17:22 »

Hoi,
We zijn begin afgelopen week teruggekomen van onze auto-rondreis Schotland.
Het was in 1 woord geweldig, over het weer hadden we ( op een paar buien na ) echt niet te klagen.
Helaas reden we drie dagen voor de terugtocht net na GlenCoe in een diep gat in het wegdek. crybaby2
Resultaat: Gebroken velg, klapband, slag in achterwiel en meer ongemakken. ( totaalschade ruim ?2000,- )
Er stonden meerdere gedupeerden in de berm die vol lag met wieldoppen en onderdelen.
We waren duidelijk niet de enige. help

Ik heb foto's gemaakt van het gat voor de verzekering. evil5
De door anderen gewaarschuwde AA heeft ons weer op weg gekregen waarna we eerst aangifte zijn gaan doen bij de politie in GlenCoe. Deze was op de hoogte van het gat, maar wist niet dat het zo diep was geworden.
Even later kwam de hersteldienst van Scotland Roads die met twee emmers asfalt het gat weer dichtten.
Hun opmerking " We f@ckin" filled it up yesterday" kwam voor ons dan ook wat laat.
Heeft iemand ervaring hoe ik deze schade in Nederland moet verhalen ?
Heb 'm doorgegeven aan mijn verzekering die het probeert te verhalen bij Scotland Roads.
Lukt hen dat niet moet ik fiks meer premie gaan betalen.
Toch ben ik van mening dat de schuld bij Scotland Roads ligt en heb ik er niet veel vertrouwen in dat mijn verzekering zich echt inzet om dit bij hen te verhalen. Heeft iemand tips ? icon_thumleft
Bvd, Rillo
Ina
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 03 Jun 2006, 20:07 »

Vervelende toestand, wij hebben daar gelukkig geen ervaring mee, maar heb je zelf ook contact opgenomen met Scotland Roads dan hoor je misschien of zij  voor dat soort dingen inderdaad verantwoordelijk zijn of niet.

Yours Aye for Scotland
Teije
Administrator
*

« Antwoord #2 Gepost op: 04 Jun 2006, 16:36 »

Welkom op het forum Rillo,

in principe zou de wegbeheerder verantwoordelijk moeten zijn, er is zelfs een maatschappij waar mensen die een private road hebben zich kunnen verzekeren tegen claims van mensen die schade ondervinden door de gesteldheid van de weg (http://www.privateroads.co.uk/index.html).

Je zou eens een kunnen kijken op onderstaande websites en evt. een mailtje met je vraag erheen sturen:
- http://www.srsc.org.uk/
- http://www.car-accident-claim.com/html/CAAL%20Recovery%20Storage.htm

Op http://www.centralscotland.police.uk/faq/faq_d.php staat het volgende:
Citaat
If you suffer injury, loss or damage to your property as a result of a road accident, compensation will normally be payable under insurance arrangements.
Where the offender is untraced or uninsured, compensation may be available from the Motor Insurers' Bureau, 152 Silbury Boulevard, Central Milton Keynes MK9 1NG, Tel: 01908 830001, which can consider claims for:
Personal injury, loss, or damage to your property caused by an identified driver who is uninsured. This can include injury, loss, or damage caused by an identified driver of a stolen vehicle where the rightful owner is uninsured.
Personal injury (but not loss or damage to property) caused by an untraced driver.

Een eenzijdig ongeval, veroorzaakt door een extreem slechtwegdek waarbij de wegbeheerder de kosten niet wil vergoeden, zou hier toch ook onder moeten vallen, lijkt me zo.
Succes en hou ons op de hoogte.
Rillo
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 04 Feb 2007, 14:39 »

Hoi,

Sorry, een tijdje niet online geweest.
De schade is betaald door mijn All-risk verzekering die het op hun beurt weer vergoed wilden hebben van Scotland Roads.
Heb onlangs weer een rekening door moeten sturen, dus schijnt niet mee te vallen.
Bedankt voor jullie reacties,

Grtz, Rillo
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Schadegevalletje Schotland
Ga naar: