Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 03:25

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Nu 3 weken in Schotland
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nu 3 weken in Schotland  (gelezen 6410 keer)
The Deeside Piper
Schotland fan

Nicole en Hans op de Broad Cairn bij Loch Muick

« Gepost op: 01 Jun 2006, 18:43 »

Hallo, mijn naam is Hans en ik ben met mijn vrouw 3 weken geleden vertrokken uit Nederland om in Schotland te gaan wonen.
Ik ben 49 jaar en werk als verpleegkundige in de zorg voor verstandelijk gehandicapten.

Onze voorbereiding heeft best wel lang geduurd. In die zin, voordat je weet wat je moet doen en hoe je het moet doen, ben je daar wel een hele tijd zoet mee.
We hebben geen (kleine) kinderen meer wat aanmerkelijk scheelt in je voorbereiding en je verantwoordelijkheid! Als we wel kinderen hadden gehad die mee zouden gaan dan hadden we een aantal zaken anders gedaan, in ieder geval hadden we andere beslissingen genomen.

Ik heb nu besloten om niet vanuit Nederland werk te zoeken maar dat pas in Schotland te doen. Deze beslissing hebben we zo genomen omdat we vrij regelmatig in Schotland zijn geweest op vakantie en in kranten behoorlijk veel vacatures zagen. Solliciteren lijkt me handiger vanuit Schotland zelf dan vanuit Nederland. Ik geloof dat nog steeds. In de contacten die we met Schotten hebben blijkt ook dat er veel vraag is naar werkers in de gezondheidszorg.

Wat wij als absoluut voordeel hebben ervaren is het feit dat wij geen huis hoefden te verkopen in Nederland en een huis te kopen in Schotland. Ook dat scheelt aanmerkelijk in het overgaan.