Esther
Schotland fan
|
 |
« Gepost op: 11 Okt 2010, 18:12 » |
|
Hallo allemaal, ik las zojuist jullie topics over ziektekostenverzekering, als je je niet uitschrijft in NL. Nu zit ik zelf bij CZ Groep en daar lees ik op de site dat je voor 1 januari op mag zeggen (zonder reden)... Ook staat er dat je wettelijk verplicht bent om een ziektekostenverzekering te hebben als je ingeschreven staat in NL. Maar wie gaat het controleren als ik me bij de CZ groep uit schrijf en me nergens anders weer in schrijf? Toch?  Groetjes Esther
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ingrid
Administrator
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 11 Okt 2010, 18:19 » |
|
Nouwww dat zou ik niet zo hard zeggen want er word steeds meer samen gewerkt tussen overheids instanties, en als ze zien dat jij in het buitenland woont, komt er vast een controle, ik zou er dus erg voor opassen. 
|
|
|
|
|
|
Groetjes Ingrid
|
|
|
Esther
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 11 Okt 2010, 18:22 » |
|
ja, dat zal wel maar als ik me hier ingeschreven laat staan dan vraag ik me af hoe ze erachter kunnen komen dat ik hier niet meer woon? Hoop ik hahahaha!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lesja
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 11 Okt 2010, 18:56 » |
|
je bedoeld dus je in Nederland ingeschreven laten staan? in de gemeente waar je nu woont?
tja er is zoiets als een GBA en dat staat toch gekoppeld met o.a. de belastingdienst. dus m.i. zou men er dus ook achter kunnen komen dat je geen ziektekostenverz. hebt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Esther
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 11 Okt 2010, 19:00 » |
|
ja precies, nou ja, ik ga het proberen. Lukt het niet dan kan ik altijd nog een vele goedkopere basisverzekering afsluiten ipv de dure verzekering die ik nu heb...
Dank je wel!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
goud
Schotland fan
www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 11 Okt 2010, 21:32 » |
|
ja precies, nou ja, ik ga het proberen. Lukt het niet dan kan ik altijd nog een vele goedkopere basisverzekering afsluiten ipv de dure verzekering die ik nu heb...
Dank je wel!
Er zijn duizenden die geen ziektekostenverzekering hebben. Ik zou het ook proberen. In de 6 jr. dat wij in Engeland hebben gewoond hebben we ons ook nooit uit laten schrijven uit de gemeente waar we wonen. Gewoon keurig alle verzekeringen e.d betaald. Nooit problemen gehad. Ook 6 jr met Nl nummerbord daar gereden. Nu waren wij maar tijdelijk daar. Margolia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Esther
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 11 Okt 2010, 21:46 » |
|
Hallo Margolia,
hoe gaat het met je? We hebben al eens eerder gemaild! Je schrijft, 'er zijn duizenden zonder verzekering'. Bedoel je hiermee onverzekerden in Nederland of in UK?
Groetjes Esther
|
|
|
|
|
|
|
|
|
goud
Schotland fan
www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 11 Okt 2010, 22:10 » |
|
Hallo Margolia,
hoe gaat het met je? We hebben al eens eerder gemaild! Je schrijft, 'er zijn duizenden zonder verzekering'. Bedoel je hiermee onverzekerden in Nederland of in UK?
Groetjes Esther
In Nl, was laatst nog op de tv. In Engeland kom je in de Nat Health Service. Dat heeft ons prima voldaan in die 6 jr. Nu hebben wij geen grote medische problemen gehad, dat kan misschien ook wel wat uitmaken. Verder is alles goed hier. Margolia.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andrea
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 11 Okt 2010, 22:50 » |
|
Wij "zitten" al 13 jaar bij de NHS en ook prima tevreden. Wel heb ik via werk een tandarts verzekering afgesloten, want dat kan nog weleens in de papieren lopen, als je geen "NHS gebit" wilt: "gouden" vullingen of gaten, omdat trekken goedkoper is dan repareren. Misschien kan je nog even bij de tandarts langs voor een grote beurt ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Esther
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 12 Okt 2010, 08:02 » |
|
Hallo Andrea, bedankt voor je reactie! Ik ben vorige week nog naar de tandarts geweest om alles na te laten kijken ja! Ik had al begrepen dat de tandarts niet is zoals hier hahaha... Dus ben weer een mooi wit vullinkje rijker  Groetjes Esther
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dien
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 03 Nov 2010, 13:26 » |
|
Hoi Esther,
ik werkte zelf tot 2 jaar terug bij CZ. Ik kan je vertellen dat er strenge controles plaatsvinden op personen die wel in Nederland ingeschreven staan, maar niet verzekerd zijn (via de Gemeente lijke Basis Administratie en je sofinummer). De controle vindt plaats door een overkoepelend orgaan van Zorgverzekeraars. Je kan natuurlijk altijd het risico nemen, maar een boete van 100% (dus de premie die je had moeten betalen en dan nog een keer de premie als boete) is een mogelijkheid.
groetjes, Dien
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McLark(enshoeve)
Schotland fan
Larkenshoeve
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 08 Nov 2010, 10:26 » |
|
Hoi Esther,
ik werkte zelf tot 2 jaar terug bij CZ. Ik kan je vertellen dat er strenge controles plaatsvinden op personen die wel in Nederland ingeschreven staan, maar niet verzekerd zijn (via de Gemeente lijke Basis Administratie en je sofinummer). De controle vindt plaats door een overkoepelend orgaan van Zorgverzekeraars. Je kan natuurlijk altijd het risico nemen, maar een boete van 100% (dus de premie die je had moeten betalen en dan nog een keer de premie als boete) is een mogelijkheid.
groetjes, Dien
En niet alleen vanwege de controle en mogelijke boetes, maar ook de reden 'shit happens'... is het risico van geen ziektekostenverzekering niet aan te raden...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Esther
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 09 Nov 2010, 09:34 » |
|
En niet alleen vanwege de controle en mogelijke boetes, maar ook de reden 'shit happens'... is het risico van geen ziektekostenverzekering niet aan te raden...
ja precies! Dat moet je niet willen... Maar ik heb nu een internationale pas gekregen, die mag je een jaar gebruiken en dan moet je je daar verzekeren... Dus ik betaal netjes mijn premie hahaha
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|