Hallo mede Schotland fans!
Een jaar geleden ben ik begonnen met mijn plannen om naar Schotland te verhuizen. Ik heb al eerder op het forum gestaan. Ik wil een eigen B&B starten in het gebied van Loch Lomond and The Trossachs. Volgende week heb ik in Schotland afspraken om (weer) met banken te praten over de financiering hiervan. Totdat ik mijn B&B kan openen (misschien overigens zelf te bouwen...nou ja, laten bouwen dan...) wil ik er alvast zitten! Dus, ik ga volgende week naar een aantal huurhuizen kijken, hopelijk direct een huurcontract tekenen en dan over 3 weken verhuizen! Dat is mijn plan. Ik hoop dat het lukt! Op deze manier zit ik al in het gebied waar ik 'later' wil zitten en kan ik me overal op storten. Is toch makkelijk dan vanuit Zeeland...! (En veel leuker natuurlijk!!!!) En mijn hondjes kunnen dan al lekker in de bergen rennen.
Maar nu heb ik een vraagje, ik heb alle topics over Nederlandse tv zenders in Schotland gelezen maar uh, ik begrijp er niets van hahaha

Ik heb nu digitale TV van Delta en ik snap dat ik die niet kan gebruiken in Schotland omdat dit over de zeeuwse kabel loopt (zover begrijp ik het nog). Nu heb ik naar aanleiding van jullie topics gekeken bij Canal Digitaal. Jullie hebben het steeds over een box? Het enige dat ik tegen kom is een schotel en ontvanger in bruikleen (is 'bruikleen' een probleem trouwens?) Ook staat er dat ze het gratis komen aansluiten, heel lief maar NIET hier a.u.b. hahaha, maar Schotland zullen ze niet doen

Ik blijf overigens op mijn huidige adres ingeschreven staan want ik heb dit pand samen met mijn zusje gekocht en zij blijft hier wonen.
Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen zodat ik mijn 'series' in Schotland lekker kan kijken...
Alvast bedankt voor je reactie!
Groetjes Esther