Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 03:07

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: En opnieuw komt Sinterklaas naar Schotland !!
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: En opnieuw komt Sinterklaas naar Schotland !!  (gelezen 1381 keer)
Andrea
Schotland fan

« Gepost op: 06 Okt 2010, 22:26 »

Alle info kunnen jullie vinden op de website :http://sinterklaas-in-schotland.freehosting.net/ 

Zegt het voort, zegt het voort  hello2 Ook een leuk gelegenheid om je Schotse partner iets te laten zien van deze Nederlandse traditie.

O ja en via Wilma heb ik aan dit Sint festijn een nieuwe, uiteraard erg leuke, Nederlandse vriendin overgehouden.  icon_thumleft
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 03 Dec 2010, 22:24 »

Sinterklaas 5 december 2010 helaas afgelast.  crybaby2

Ook dit jaar stond Schotland weer op mijn lijst,
maar vorige zondag zag Piet enkel sneeuw en ijs

toen dacht Piet we zullen maar een weekje wachten,
misschien verandert het weer na 7 nachten

nog steeds is het land bedekt met al dat wit,
nu heeft Sint besloten dat reizen er niet inzit

de organisatie huilt zeker tranen met tuiten,
veel werk, druk geregel, ze waren niet te stuiten

de gastvrijheid van Loudoun Castle ten spijt,
het is onverantwoord dat mijn paardje zondag rijdt

maar Sint zal jullie zeker niet vergeten,
een ding moeten jullie zeker weten

Pietje Precies schrijft nu groot in het boek,
in 2011 brengen we de kids in Schotland een bezoek

Tot dan,

veel liefs, de Sint
Dien
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 04 Dec 2010, 09:46 »

voor de kindjes en organisatie een groot verdriet, maar volgend jaar vergeet Sint Schotland zeker niet, wellicht zijn wij er dan ook bij, als de gemeente nu een opschiet worden ook wij blij, als alles op schema wil zwaaien onze kindjes volgend jaar ook in Schotland naar Sint zijn boot, en boeren wij in Schotland, onze wens zo groot...
MJ
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 04 Dec 2010, 10:22 »

Jammer Andrea, en wie moet nou die 10kg pepernoten opeten die Sinteklaas al vast had laten ophalen in Nederland?
Driekje
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 04 Dec 2010, 15:05 »

Zeker jammer, Andrea. Niet in het minst om al je inspanningen wat betreft het inslaan van het snoepgoed. Wij hadden bij de intocht van Sinterklaas in Aberdeen nog net het geluk dat dat een weekje eerder was gepland en dat kon doorgang vinden. Was ook weer erg geslaagd.

De vorige winter en ook nu besef ik waarom er in de wintermaanden na Kerst zo weinig georganiseerd wordt in Schotland. Heel vaak moet een festiviteit afgelast worden omdat en/of de artiesten en publiek niet kunnen komen. Ook mijn tekenles en boekenclub zijn afgezegd i.v.m. het barre winterweer. Dat is dus veel tijd binnen doorbrengen. Ook snap ik nu dat de mensen hier in oktober al vragen: "ben je al klaar voor de kerst?" Ik dus nog niet en kan er nu niet goed op uit om cadeautjes te kopen.

Voor jullie in Glasgow: volgend jaar meer succes en toch een heel fijne Sinterklaas!
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 04 Dec 2010, 22:47 »

Wat jammer Andrea, al dat georganiseer enzo.
En sneu voor de kindjes, en natuurlijk de organisatie.

Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #6 Gepost op: 05 Dec 2010, 09:58 »

Goh wat erg sneu voor al die kinderen. Embarrassed  Undecided
Sinterklaas kon toch overal komen? Wink
Nou hopelijk maakt dat lekkere strooigoed een hoop goed. Wink

Groetjes Ingrid
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 05 Dec 2010, 16:33 »

Bedankt voor jullie medeleven  Hypocriet. Ja veel teleurstelling, maar laten we eerlijk zijn, er zijn ergere dingen  tongue3

@ Dien,  je bent goed op dreef  !!! en heel graag zien we jullie volgend jaar.

@ MJ Kom je helpen opeten, gevuld speculaas erbij ? Onze collega's hebben geluk morgen !

@ Driekje, ik heb meer het gevoel dat in januari en februari de mensen geen geld meer hebben om nog iets leuks te doen  laughing7
Aflassen is vooral van vorig jaar, andere jaren kwakkelden we gewoon door, tenminste hier in Glasgow, misschien in Aberdeen wat meer winter ? Ik reageer op die vraag "ready voor Xmas" altijd heel relaxed, ja hoor. ( je kunt je zo druk maken als je wilt, haha).

@ Wilma, net I en Y uitgezwaaid, wij hadden vanmorgen om 8.30 al "pakjesmorgen", na gisteravond heel hard te hebben gezongen bij de achterdeur. Toch weer leuk met zo'n gelovig jochie erbij. En we hebben heel veel gevuld speculaas gegeten  Bonk

@ Ingrid, maar behalve Sinterklaas moeten er ook heel veel mensen van ver komen (oostkust).

Op naar 2011 !!!
MJ
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 07 Dec 2010, 14:05 »

Bedankt voor het aanbod Andrea, maar ik kom pas met Pasen naar Schotland en heb dan meer behoefte aan paaseitjes. tongue3
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 08 Dec 2010, 19:46 »

MJ, je moet dan wel zelf de paaseitjes meenemen, hier voornamelijk die grote "reclame" eieren (Mars/ Cadbury enz) te koop, die echter wel al vanaf 27 december in de winkel liggen tongue3

Mijn collega's bleken allemaal gek op het gevuld speculaas, morgen neem ik het laatste maar mee. Manlief heeft deze week van huis gewerkt, dus zijn collega's hebben pech.  laughing7
MJ
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 09 Dec 2010, 14:54 »

MJ, je moet dan wel zelf de paaseitjes meenemen, hier voornamelijk die grote "reclame" eieren (Mars/ Cadbury enz) te koop, die echter wel al vanaf 27 december in de winkel liggen tongue3
Ja, da's waar ook. Met als toppunt van erg Creme Eggs.  icon_pale
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 10 Dec 2010, 12:42 »

Hi MJ,

Ik dacht me te herinneren dat je in Schotland woonde, vandaar mijn uitnodiging. Maar nu bedenk ik me dat je verhuisd bent, naar Engeland  (of Spanje ) ?  dontknow
MJ
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 13 Dec 2010, 11:45 »

Hoi Andrea,

Klopt, we zijn afgelopen zomer verhuisd naar Madrid. Om het makkelijk te maken voor Sinterklaas uiteraard. laughing7
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: En opnieuw komt Sinterklaas naar Schotland !!
Ga naar: