Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 03:05

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: wij willen naar Schotland!
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: wij willen naar Schotland!  (gelezen 2099 keer)
Ellen
Schotland fan

« Gepost op: 05 Okt 2010, 20:35 »

Hallo,

Wij zijn onervaren Schotlandgangers maar willen volgend jaar zomer onze lang gekoesterde wens in vervulling laten gaan, namelijk een rondreis per auto door Schotland.
Heerlijk met z'n tweetjes in de eigen auto. Nu ben ik aan het rondneuzen gegaan en weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Welke route, wat voor onderkomen etc. etc.
Aangezien hier zowat iedereen ervaring heeft vraag ik jullie hulp.  Alle tips en adviezen zijn van harte welkom!

groetjes Ellen
trom
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 05 Okt 2010, 20:45 »

Hoi,

Schotland is een goede keuze. Voor routes kijk bij het topic:

Topic: Route Newcastle - Edinbrough  (gelezen 521 keer)

Een prima kennismaking met Schotland is vanuit het prachtige Trossachs-gebied.

Zoek je een leuk kleinschalig bungalowpark kijk dan eens bij Lake of Menteith het parkje met de site:

http://www.lochend-chalets.com/

De bungalows zijn direct te boeken maar b.v. ook via DFDS

Veel plezier bij het voorbereiden van je reis.
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #2 Gepost op: 06 Okt 2010, 11:52 »

Voor een rondreis kan je het beste Bed and Breakfast doen.  Zeker als je niet in het hoogseizoen (juli/augustus) gaat, is er voldoende beschikbaar, anders kan je beter reserveren. Is kamperen een optie?

Voor een eerste bezoek aan Schotland kun je het beste niet te veel willen zien, anders zit je alleen maar in de auto. Je rijdt gemiddeld nooit meer dan 50 km per uur, dus je kan lang onderweg zijn. Maar hoeveel weken gaan julie?

In elk geval mag Edinburgh niet ontbreken, en dan naar het noorden richting Inverness, noordelijker zou ik niet gaan. Oostelijk van Inverness is Aviemore en het whiskygebied Speyside. Daarna naar het westen, bv Fort William en Skye. Daarna naar het zuiden en eventueel Glasgow bezoeken. Je hoeft dit natuurlijk niet in een rechte lijn te doen (liever niet zelfs) maar via leuke kleine weggetjes.

Ellen
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 06 Okt 2010, 16:08 »

Tja helaas zijn we nog steeds aan het hoogseizoen gebonden.... dus we moeten in juli/augustus weg en hebben zo ongeveer 2 1/2 week de tijd om Schotland te verkennen. B&B klinkt prima en de route ook. Verdere suggesties zijn altijd welkom, niet alleen route en wat te doen maar ook over het hoe wat en waar in Schotland, eventuele goeie reisgidsen, sites etc. zijn altijd welkom.

In ieder geval al bedankt voor deze eerste reacties, we zijn er heel blij mee.
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #4 Gepost op: 06 Okt 2010, 20:04 »

Met deze site kan je alvast vooruit in het ontdekken van de verschillende gebieden/plaatsen.

http://www.undiscoveredscotland.co.uk/

4ToUov
Schotland fan

Carpe Diem

« Antwoord #5 Gepost op: 16 Nov 2010, 12:36 »

Tja helaas zijn we nog steeds aan het hoogseizoen gebonden.... dus we moeten in juli/augustus weg en hebben zo ongeveer 2 1/2 week de tijd om Schotland te verkennen. B&B klinkt prima en de route ook. Verdere suggesties zijn altijd welkom, niet alleen route en wat te doen maar ook over het hoe wat en waar in Schotland, eventuele goeie reisgidsen, sites etc. zijn altijd welkom.

In ieder geval al bedankt voor deze eerste reacties, we zijn er heel blij mee.

Juli/Augustus B&B is op de bonnefooi niet aan te raden lijkt mij ivm hoogseizoen,toch?
Alhoewel,jullie zijn met z'n tweetjes.... Ik denk dat de meer ervaren schotland gangers je meer info kunnen geven.

Wij willen zelf ook in Juli voor 2 weken naar schotland,maar zijn met z'n 3'n (onze jongste van 13 gaat gelukkig nog met ons op vakantie icon_sunny)
En wij durven het (denk ik) niet aan om het op de bonnefooi te doen.

Ben nog aan het rondstruinen voor meer info wat betreft resereveren,ja of nee.

Succes iig.
MacJos
Cryptorator

« Antwoord #6 Gepost op: 17 Nov 2010, 17:23 »

Het zal er een beetje van af hangen waar je voor gaat. Cultuur? (Kastelen e.d.) Natuur? (En zoek je dan het stille ruige of hou je liever wat meer contact met de bewoonde wereld). Rij je graag veel kilometers (zoals wij zelf) of ga je liever aan de wandel?

Jurriaan
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 18 Nov 2010, 15:56 »

Als je in Juli en Augustus gaat en je wilt bij B&B's verblijven dan zou ik aanraden zeker 3 maanden van te vooren te boeken. Anders heb je pech en kan je achter het net vissen.

Als je met ze tweeen bent heb je nog wel kans dat je iets kan vinden in het hoog seizoen maar let wel op dit zijn vaak de wat afgelegener en moeilijk berijkbaare plekkies.

twee en halve week is best wel wat tijd die je kan spenderen. Maar vergeet een ding niet Schotland is groot. Zo groot dat je er een beetje verbaasd door word als je er door heen rijd. Dit geld ook voor afstanden 300 kilometer is geen 3 uur bijvoorbeeld maar duurt vrolijk 5 uur. Hou hier dan ook rekening mee. Ook als je een dag ergens bent betekent het vaak dat je alleen de sights kan zien.

Mijn tip: vraag aan de locale B&B eigenaar waar je naar toe moet gaan die kunnen je dat uitgebrijd vertellen vaak.
jan van Duren
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 18 Nov 2010, 16:50 »

ik zou het niet doen  Cheesy

ben daar begin jaren tachtig voor het eerst geweest en ben direct verslaafd geraakt aan Schotland. Volgens diverse doctoren is het niet te genezen. Ben verplicht om er in ieder geval 1 keer per jaar naar toe te gaan om de verslaving onder controle te houden.

M.a.w later niet op dit forum komen klagen. Je bent gewaarschuwd.

aanraders Skye, Loch Lomond, Edinburgh

Met vriendelijke groet,

Jan van Duren
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: wij willen naar Schotland!
Ga naar: