Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 03:00

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met een caravan / motorhome  |  Topic: Bus camper huren
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Bus camper huren  (gelezen 1954 keer)
resi
Schotland fan

« Gepost op: 27 Sep 2010, 13:16 »

Toch maar even hier nog een onderwerp plaatsen. Ik was begonnen in een andere topic maar mijn man wil het liefst met een buscampertje gaan rondtrekken en niet in de tent met eigen auto.
Ik ben al flink aan het zoeken geslagen maar ons budget is niet zo groot. Heeft iemand ervaring met campercaft? Zij verhuren camperbusjes voor 3 a 4 personen.
Duitsland lijkt niet goedkoper voor ons (of ik heb de juiste site niet?).
We zoeken een camper busje waar we met 2 volwassen en 1 kind 8 jaar in kunnen slapen. We willen 3 weken gaan rondtrekken in Schotland. Zag vandaag op op marktplaats een buscamper voor 1000 euro. Zou ook kunnen, haha is goedkoper dan huren. Ik schrik echt van de prijzen. We zitten vast aan het hoogseizoen.Had gedacht dat ik wel voor 1000 euro een buscamper kon huren voor 3 weken. Helaas. Mocht het allemaal te duur zijn dan vrees ik dat het toch weer z-frankrijk met tent gaat worden.
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 27 Sep 2010, 18:10 »

Wij zijn vorig jaar bij dit bedrijfje wezen kijken ( we wonen in Glasgow) en hebben toen een "Bongo" gehuurd. Maar een aantal dagen voor onze vakantie gingen ( ook) Nederlanders er mee "off-road", busje zodanig vernield dat onze vakantie in het water viel.
Wij hebben toen een rondrit gedaan met hotels en wigwams. Dit jaar hebben we een caravan gekocht dus nooit met de Bongo op stap geweest.
Het is een kleine bus, met weinig bergruimte, voor 2 prima, waarschijnlijk ook wel voor 2 + 1 kind. Je kunt eventueel met eigen auto gaan en je auto bij dit bedrijf laten staan of komen vliegen, eigenaar haalt je dan van het vliegveld. Je kunt er vanalles bij huren, zoals je ook op de website kunt zien. Wij hadden er een heel goed gevoel bij, de eigenaar bouwt de Mazda's zelf om en heeft echt hart voor zijn busjes, was dan ook laaiend op de mensen die zijn lieveling in de prak hadden gereden confused2
Hij heeft er meerdere, maar de anderen waren al verhuurd. Vertelde dat hij veel aan buitenlanders verhuurd.
T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #2 Gepost op: 27 Sep 2010, 18:40 »

Zomaar een idee:

Een oldtimer (25-30 jaar) kopen in Duitsland en zelf importeren.
Wegenbelastingvrij, lage verzekering en importkosten zijn zeer laag.
Auto's van 25 jaar zijn in Nederland zeer populair.
In Duitsland worden ze pas bij 30 jaar interessant.

Bijvoorbeeld:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searchrefine.html?categories=MotorHomesAndOther&__lp=31&scopeId=MH&sortOption.sortBy=specifics.mileage&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorhome&segment=Motorhome&minPrice=500&maxPrice=2001&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&minConstructionYear=1980&maxConstructionYear=1986&lang=de
de Guust
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 29 Sep 2010, 01:50 »

ken je deze??

http://www.campersite.nl/kopenhuren/huren/particulier.php

dit zijn allemaal particulieren,. maar wat je zegt in het hoogseizoen is huren prijzig.

Krossen rond in een Hymer B644G van 1997
resi
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 29 Sep 2010, 13:08 »

Inderdaad een camper huren is echt prijzig. Ik vrees dat dit met ons budget niet gaat lukken.
We zijn we aan het kijken of het mogelijk is er dan zelf een aan te schaffen. Inderdaad blijkt Duitsland dan soms toch aantrekkelijk. De goedkoopste camperbus die ik vond was 1500 euro voor 3 weken huren. Voor die prijs en zelfs minder! had mijn man een aantal leuke voor de verkoop gevonden. Dus wie weet een eigen camperbus!

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met een caravan / motorhome  |  Topic: Bus camper huren
Ga naar: