Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 02:54

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Met eigen auto en tent,lodges of camperbusje huren
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Met eigen auto en tent,lodges of camperbusje huren  (gelezen 2001 keer)
resi
Schotland fan

« Gepost op: 25 Sep 2010, 13:58 »

Al flink wat rondgelezen hier op het forum en prachtige foto's gezien. Toch hebben we nogal wat vragen.
We zijn echte frankofielen, hier komen we al jaren met de tent, maar Noorwegen en Schotland staan ook al jaren op ons lijstje. Onze dochter wordt nu 8 en heeft laten zien dat ze van de natuur en wandelen houdt. Reden dus om eindelijk een keer naar Schotland te gaan.
We hebben in de zomer 3 weken. Nu twijfelen we; gaan we met de eigen auto en onze tent, dus 2 of 3 keer verplaatsen en vandaar uit uitstapjes en wandelingen maken.
Huren we een camperbus (zo'n VW met hefdak)? En huur je die in NL of in Schotland? Inpakken hier is wel makkelijk, maar daar huren is volgens mij goedkoper. En als je nu 3 weken minder weer hebt zitten we dan met ons drien-en de hele tijd in zo'n busje? En is op deze manier reizen voor onze dochter wel leuk? Contact met andere kinderen is dan wel minimaal denk ik. Slaap je dan op campings of wild kamperen? Een combi kan ook. Maar dit alles is natuurlijk wel aan de prijs. Normaal kunnen we voor 2500 euro 3,5 week kamperen in Zuid Frankrijk. We zijn gewend aan kleine eenvoudige campings.
Is zo' n busje wel zo leuk als het lijkt? Met twee is natuulrijk anders dan met kind. Een keer proberen in het voorjaar is te laat om voor de zomer te reserveren.
De andere optie met eigen auto en tent ons wel bekend. Handig? Maarja zuid franse temperaturen zijn anders, evenals de campings? En je moet toch meer rommel meesjouwen.
En hoe zit het met de lodges? Is dit prijzig? En dan neem je ook eigen kampeerspullen mee denk ik. Maar dan ben je weer gebonden aan locaties.
Kortom, het wordt schotland maar hoe en waar naar toe is wel moeilijk. Skye is prachtig maar ligt toch uit de richting lijkt ons. We willen graag de hooglanden,lochness zien maar zijn verder nog blanco.
Veel vragen dus, als ervaren schotgangers graag jullie tips!

Danny
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 25 Sep 2010, 22:50 »

Als je het gewend bent zou ik gewoon met eigen auto + tent gaan is in ieder geval het goedkoopst.  laughing7
En als het echt hard regent kun je altijd uitwijken naar een B & B of zo'n een hutje nemen op veel campings  Aye
Danny  wave bagpiper
goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #2 Gepost op: 26 Sep 2010, 09:07 »

De zin als het regent dan zitten we 3 weken in zo'n busje begijp ik niet helemaal. Anders zit je toch in je tent? En die is klammer dan een bus. Je  kunt nog eens een kacheltje aanzetten. Geen gekruip over een natte grond. Wij hebben ruim 20 jr gekampeerd met 3 kinderen en kleine tentjes in Schotland, dus ik weet waarover ik spreek. En waarom zou ze minder contact hebben met kinderen? Je zit toch niet de hele dag in zo'n bus met gesloten deuren. Je moet doen wat je gemakkelijk vindt. Met een bus is verkassen makkelijk. Je kunt meer trekken, ergens staan en je eigen bakje koffie op een prachtige plek zetten. In Dld huren is stukken goedkoper dan hier in Nl. Vlak over de grens zitten genoeg bedrijven.
Veel succes.
Margolia
resi
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 26 Sep 2010, 18:28 »

Hallo, alvast bedankt voor jullie reakties. Voor het in de bus zitten met regen bedoel ik; we zijn altijd tropisch temperaturen gewend. Afgelopen 3 jaar gekampeeerd zonder een druppel regen. Je leeft dan altijd buiten en in de zon. Schotland heeft een ander klimaat. Ik bedoel dus als je na misschien een dag rijden ergens stopt en het regent al dagen je de camper niet gauw uitkomt en het is niet erg groot van binnen.
En als je dan gaat wildkamperen is er geen contact met andere kinderen zoals nu altijd was op het einde na een dag wandelen. Dan ging onze dochter spelen met de andere kids of even lekker zwemmen.
Dit is toch een ander soort vakantie. Bedankt voor de tip om in DL te huren, een specifiek bedrijf? Wij komen uit brabant, Boxmeer is een half uur en dat zit je al snel in DL.
goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #4 Gepost op: 26 Sep 2010, 18:47 »

Je moet even Googlen op Wohnmobiel (Als ik het goed schrijf) Zoek dan eens op Posll. Heb je een ietsje groter model. Scheelt je zo'n €750-1000 op 3 weken! Wij hebben ook wel eens een regenloze vakantie gehad in Schotland. Dit jaar in 4 wkn. maar 4-5 dagen. Dus dat valt mee.
Margolia
resi
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 26 Sep 2010, 19:09 »

Ik ben aan het kijken geweest,maar met wohnmobil possl komt met name dat bedrijf naar voren wat ook in Lomm, NL zit. Voor een 3 of 4 persoons ben je 899euro per week kwijt. Ik heb er een op een andere site  gevonden die 1700 euro kost voor 3 weken, ik dacht dat ik t misschien wel goedkoper kon vinden.
resi
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 17 Okt 2010, 15:15 »

Ben ik weer. Ik ben me aan het inlezen op Schotland en we blijven twijfelen. Wel gaan/nog wat jaartjes wachten? Qua natuur en omgeving prachtig! Maar eerlijk, het is best een omschakeling na jaren zuid -frankrijk in een tent. Al die campings lijken gewoon groene grasmatten waar je tussen de campers staat (wel in een prachtige omgeving!)
Is dit wel een geschikte vakantie voor ons (wij en onze dochter van  acht) Alle 3 houden we van natuur, wandelen en dingen zien. Maar zou het wel leuk zijn voor onze dochter? Zij vind het ook wel ns leuk om gewoon te spelen op de camping of te zwemmen. Ik zie bijna geen camping s waar dit kan?
Wordt dit geen ontzettende dure vakantie? Alleen de overtocht naar newacastle al, in juli 2011 rond de 570 euro! Of doe ik iets verkeerd? Wanneer kun je het gunstigste boeken? Anderzijds is een retourtje z-fr met tol ook rond de 500 euro.
Een camper kopen of huren zit er niet in. We zijn meestal rond de 2500 euro kwijt voor 3,5 week uit en thuis en is dat nu ook haalbaar?
En die midges waar ik over lees. Ik wordt in NL al lekgestoken.

Maar dan zie ik die foto's hier en dan denken we wow!!!! We willen naar schotland! Het is een soort gevoel.Ook onze dochter vind het prachtig.
Het idee wat er nu ligt is om op 2 of 3 campings te verblijven met onze eigen tent. Ik ga ervan uit dat dit goedkoper is dan self catering/stacaravan of lodges?
Wie heeft hier ervaring mee? We hebben nu een grote tunneltent. Ik lees ook dat grote tenten niet overal welkom zijn. Wat is dan groot?
 Graag jullie tips zodat we overtuigd worden te gaan hihi.

Sonnie
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 17 Okt 2010, 16:59 »

Check ons vakantieverslagje even, dat geeft een idee hoe het is om met een grote tent naar Schotland te gaan en op wat voor plekken je terecht kan komen: http://www.sonnie-tieske.nl/verslagen/schotland/index.html
Een vakantie naar Schotland is misschien iets duurder dan ZF door de overtocht, maar zwaar de moeite waard! Campings zijn niet zo duur, 10 pond per nacht kom je veel tegen. Wel eenvoudig en gemengd. Waar ik meestal liever niet tussen de caravans/motorhomes sta, vond ik dat in Schotland een minder probleem, omdat de omgeving zo ontzettend mooi is  Wink
Of jullie dochter het leuk vindt kunnen jullie alleen zelf inschatten, maar ik heb de kinderen die er waren zich prima zien vermaken in/aan de meertjes waaraan we kampeerden  icon_thumleft En er zijn ook campings waar meer te doen is natuurlijk, alleen zijn die wel duurder. Maar wellicht is het mogelijk dat af te wisselen..
Ik ben ook erg gevoelig voor muggen en midges en heb een tip: koop de eerste dag dat je er bent in een drogist Skin So Soft van Avon, het is een huidverzorgingsproduct maar je vindt het bij de insectenwerende middelen. Dit werkt subliem, en je krijgt er ook nog een lekker zacht huidje van  laughing7 Hypocriet Aye

Nou ja, ik hoop dat ik de keuze iets makkelijker heb kunnen maken  Smiley

onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl
resi
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 17 Okt 2010, 17:23 »

Wauw wat n mooie foto's zeg!!!!!!!!!
Sonnie
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 17 Okt 2010, 17:32 »

Haha dank  Cheesy

onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl
henriette veld
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 11 Nov 2010, 17:37 »

Hoi, Ik zou het gewoon doen!!!! ER zijn zeer veel campings en vele hebben ook activiteiten voor kids en ik zie op iedere camping ook kids. Daarnaast zul je toch ook veel in de natuur zijn  icon_sunny
Voor de prijs zou ik het niet laten: ik vertelde onlangs over een extreem dure camping: maar liefst 14 pond per nacht!!!! Mijn Frankofiel-collegae vielen daar gelijk over: daar schijn je voor dat bedrag een belachelijk goedkope camping niet eens voor te kunnen boeken..... (maar ik ben nog niet zo vaak in Fr. geweest.....)
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Met eigen auto en tent,lodges of camperbusje huren
Ga naar: