Check ons vakantieverslagje even, dat geeft een idee hoe het is om met een grote tent naar Schotland te gaan en op wat voor plekken je terecht kan komen:
http://www.sonnie-tieske.nl/verslagen/schotland/index.htmlEen vakantie naar Schotland is misschien iets duurder dan ZF door de overtocht, maar zwaar de moeite waard! Campings zijn niet zo duur, 10 pond per nacht kom je veel tegen. Wel eenvoudig en gemengd. Waar ik meestal liever niet tussen de caravans/motorhomes sta, vond ik dat in Schotland een minder probleem, omdat de omgeving zo ontzettend mooi is
Of jullie dochter het leuk vindt kunnen jullie alleen zelf inschatten, maar ik heb de kinderen die er waren zich prima zien vermaken in/aan de meertjes waaraan we kampeerden

En er zijn ook campings waar meer te doen is natuurlijk, alleen zijn die wel duurder. Maar wellicht is het mogelijk dat af te wisselen..
Ik ben ook erg gevoelig voor muggen en midges en heb een tip: koop de eerste dag dat je er bent in een drogist Skin So Soft van Avon, het is een huidverzorgingsproduct maar je vindt het bij de insectenwerende middelen. Dit werkt subliem, en je krijgt er ook nog een lekker zacht huidje van

Nou ja, ik hoop dat ik de keuze iets makkelijker heb kunnen maken