Schotland forum
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
25 Mei 2012, 02:45
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken
Schotland forum
|
Schotland accommodatie
|
Schotland campings
| Topic:
Met de vouwwagen.............naar schotland in 2011.
Pagina's: [
1
]
Omlaag
« vorige
volgende »
Auteur
Topic: Met de vouwwagen.............naar schotland in 2011. (gelezen 2519 keer)
Pascal & Tanja
Schotland fan
«
Gepost op:
16 Sep 2010, 11:07 »
Hallo iedereen,
Wij zijn (pascal en tanja) al 2 keer naar schotland geweest, en verslaafd geraakt aan het land, geschiedenis,de mensen en whisky.
Altijd hebben we overnachtingen geboekt bij b&b's maar komend jaar willen we het over een andere boeg gooien, back to a litlle basic, namelijk we kunnen een leuk vouwwagentje in goede staat overnemen van oudere mensen. Er komen weer vragen op, hoe is de indeling op campings, de boot, vallen we in de catogorie caravans/campers, of kun je ook op een plek staan voor een grote tent. Er zit een 1 pits gasfornuis in en ook een waterkraantje/wasbak. Eten doen we toch meestal in de pub(barmeal). Mag je ook "wildkamperen" zoals sommigen doen met hun camper. Het is nog vroeg voor komend jaar, maar als ik weer naar de vele foto's zit te kijken, zou ik onmiddelijk weer naar schotland gaan.........maar wie o wie heeft er ervaring mee om met een vouwwagen schotland te ontdekken en kan ons advies en tips geven.
groeten, pascal en tanja
goud
Schotland fan
www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
Re:Met de vouwwagen.............naar schotland in 2011.
«
Antwoord #1 Gepost op:
16 Sep 2010, 13:26 »
Wij hebben afgelopen zomer o.a op sites van de C&CClub gekampeerd. Op de meesten stond alles gewoon doorelkaar. Op 1 stonden de campers en caravans op verharde plaatsen. Zou me er geen zorgen over maken. Je zit vast aan een verplichte afstand tot de naaste unit. Dus ruimte zat. Wildkamperen zit er met een vouwwagen denk ik niet in. Heb ze ook nog nooit ergens gezien.
Alvast veel plezier met de voorbereiding. Kijk nu al wel uit naar de vroegboekkortingen van de Ferrie's, dat kan vaak enorm schelen in prijs.
Margolia
Andrea
Schotland fan
«
Antwoord #2 Gepost op:
17 Sep 2010, 10:11 »
Hi,
Bij onze emigratie in 1997 hebben we ook onze vouwwagen meegenomen, maar deze na een aantal jaren aan familie in NL gegeven.
Na 10 jaar met veel plezier met de vouwwagen in vnl Franrijk te hebben gekampeerd, werd ik een beetje kriegel van de regeltjes op Schotse campings. Zoals Goud al zei, hanteren ze een aantal meters tussen de units, prima natuurlijk, maar een vouwwagen met een aangebouwde voortent vonden ze maar erg lastig. Je betaalt dus voor een caravan plus extra voor de voortent + toen 5 personen, ik vond het veel geld voor de minimale voorzieningen die de campings boden. En op enkele campings mochten we het grondzeil niet eens in de voortent leggen. Ook het inpakken van een meestal toch wel vochtige tent was vervelend, in sommige vakanties werd deze helemaal niet droog, dus ook koud en klam.
Nu hebben we een oude, kleine caravan gekocht , gaan met zijn tweetjes en zijn erg tevreden. Het kachteltje voor een kille avond is ook erg handig
.
macstonemountain
Schotland fan
«
Antwoord #3 Gepost op:
18 Sep 2010, 11:10 »
Citaat van: goud op 16 Sep 2010, 13:26
Wij hebben afgelopen zomer o.a op sites van de C&CClub gekampeerd.Op 1 stonden de campers en caravans op verharde plaatsen. Zou me er geen zorgen over maken.
Zou ik wel doen ! wij hebben een tenttrailer (veredelde vouwwagen) en op de camping's van de Caravan club moesten wij bij de caravan's op het grind staan !
Nou dan gaan we weer weg hoor ! Wil niet dat het grondzeil naar de knopen gaat door het grind en het loopt ook nog is vervelend, wij willen gewoon op gras kamperen.
En net wat Andrea zegt als je toch op het gras wel dan zonder grondzeil ! zou goed vragen bij het op gaan van de camping wat de mogelijkheden zijn met een vouwwagen !
Maar dit was dus alleen bij campings van de caravan club, en er zijn nog zo veel meer die mooier en vooral veel goedkoper zijn, wand ze zijn nog prijzig ook.
Succes en veel voor plezier !
Albert
www.touwslagerij.com
Krizz
Schotland fan
«
Antwoord #4 Gepost op:
20 Sep 2010, 22:16 »
OK.. ik ga dit volgen.
Ook wij zijn van plan zomer 2011 met onze Aart Kok Kariba tenttrailer schotland te gaan bezoeken. Ben beetje route aan het bekijken. We willen in 3 weken iig de Hebriden, Highlands, Loch Nes en Fort William aandoen. (en op de weg terug Hadrian's Wall). Dus tips voor campings waar we wel "normaal" kunnen staan zijn welkom.
goud
Schotland fan
«
Antwoord #5 Gepost op:
21 Sep 2010, 07:18 »
Citaat van: macstonemountain op 18 Sep 2010, 11:10
Zou ik wel doen ! wij hebben een tenttrailer (veredelde vouwwagen) en op de camping's van de Caravan club moesten wij bij de caravan's op het grind staan !
Nou dan gaan we weer weg hoor ! Wil niet dat het grondzeil naar de knopen gaat door het grind en het loopt ook nog is vervelend, wij willen gewoon op gras kamperen.
En net wat Andrea zegt als je toch op het gras wel dan zonder grondzeil ! zou goed vragen bij het op gaan van de camping wat de mogelijkheden zijn met een vouwwagen !
Maar dit was dus alleen bij campings van de caravan club, en er zijn nog zo veel meer die mooier en vooral veel goedkoper zijn, wand ze zijn nog prijzig ook.
Succes en veel voor plezier !
Albert
Er is een Caravan én een Camping en Caravanclub. De eerste is inderdaad behoorlijk duur. De C&CClub vinden wij wel mee vallen. Maar er zijn inderdaad nog zoveel andere leuke kampeerterreinen.
Margolia
macstonemountain
Schotland fan
«
Antwoord #6 Gepost op:
21 Sep 2010, 09:14 »
Citaat van: Krizz op 20 Sep 2010, 22:16
... onze Aart Kok Kariba tenttrailer ...
Hee die hebben wij ook ! mooi is die hè !
Goud, ja dat klopt ! maar weet eigenlijk niet welke zo moeilijk deed over onze gewilde grasplek
Albert
www.touwslagerij.com
goud
Schotland fan
«
Antwoord #7 Gepost op:
21 Sep 2010, 09:26 »
Citaat van: Krizz op 20 Sep 2010, 22:16
OK.. ik ga dit volgen.
Ook wij zijn van plan zomer 2011 met onze Aart Kok Kariba tenttrailer schotland te gaan bezoeken. Ben beetje route aan het bekijken. We willen in 3 weken iig de Hebriden, Highlands, Loch Nes en Fort William aandoen. (en op de weg terug Hadrian's Wall). Dus tips voor campings waar we wel "normaal" kunnen staan zijn welkom.
Die is echt stoer!! Hebben we een paar jaar geleden bewonderd op de camper & caravan beurs.
Margolia
Pascal & Tanja
Schotland fan
«
Antwoord #8 Gepost op:
21 Sep 2010, 10:57 »
Hallo iedereen,
Dus als we pech dienen we met een vouwwagen op een caravanplaats te gaan staan en dan nog extra's te betalen, we hebben een kleine camplet vouwwagen met alleen een luifeltje erbij. de rest zit in de wagen. dienen we op de boot dan ook voor eeen caravan te betalen? nl-scotië route. Als ik het zo leest, is met een vouwwagen op pad in schotland dan een duur verhaal. maar kom maar op met tips en adviezen.
pascal en tanja
Andrea
Schotland fan
«
Antwoord #9 Gepost op:
21 Sep 2010, 20:00 »
Wildkamperen kan natuurlijk ook met een vouwwagen. Je ziet gewoon weinig vouwwagens in Schotland, dus al helemaal niet op wilde plekjes.
Als je alleen een luifeltje bij de vouwwagen gebruikt, dan heb je dus geen awning (vind ik ). Maar of de campingeigenaren dat ook vinden ? Wij hadden dus een voortent en een luifel, en op 1 camping moesten we dus eigenlijk voor 2 x een awning betalen, belachelijk toch. Maar ja, we name heel wat vierkante meters van de bijna lege camping inbeslag, dus dat koetje moest uitgemolken worden.
Tot mijn grote verbazing zag ik dit jaar ook campings die geen tenten toelaten ! Zal wel ter bescherming van de grasmat zijn: boycotten dus deze campings
Wij kijken ook altijd naar het "gehalte" stacaravans, de C&C Campings zijn zonder stacarvans, heeft toch een andere sfeer. Inmiddels zijn wij lid van deze club, voor ons nu zeer betaalbaar omdat we ook nog van de 55plus korting gebruik kunnen maken
en veel buiten het hoogseizoen gaan. Je kent de campingwebsite van Wim en Gea, heel erg handig !
Ik ben er nog niet mee op de boot geweest, maar je betaalt in ieder geval voor aanhanger, denk ik.
Andrea
Schotland fan
«
Antwoord #10 Gepost op:
21 Sep 2010, 20:01 »
Citaat van: Andrea op 21 Sep 2010, 20:00
Foutje, help , kan dit weggehaald, kan mijn eigen berichtje niet melden aan de moderator
ehare
Schotland fan
«
Antwoord #11 Gepost op:
21 Sep 2010, 22:24 »
Als je de boot op gaat met een vouwwagen dan betaal je voor je auto en aanhanger, je moet dan bij de meeste maatschappijen de lengte opgeven. Als je veel zin in rijden en veel tijd hebt dan zou ik over Calais gaan, stuk goedkoper, of met de trein naar Folkstone, is ook goedkoper. Vanuit midden Nederland rij je in 4 uur naar Calais, vanaf Dover zijn het ongeveer 8 rij uren naar Glasgow, voor het idee zeg maar. Verder zie je idd amper vouwwagens op campings in Schotland en dat heeft voornamelijk met het weer te maken.
Voor boten zoek je op P&O, DFDS,FRANCESEAWAYS,NORFOLKLINE
Voor de trein moet je googlen op Shuttle
Succes allemaal
macstonemountain
Schotland fan
«
Antwoord #12 Gepost op:
25 Sep 2010, 14:03 »
pascal en tanja,
DFDS en P&O hebben elk jaar van die acties dat je gratis de caravan mee kan nemen, volgens mij begint dat in januari altijd ism vroegboek korting.
Maar ... Wij zijn toen met P&O gegaan omdat die de tenttrailer-vouwwagen het zelfde vonden als een caravan ! terwijl bij DFDS de actie niet gelde omdat zij hem aanzagen als aanhangwagen !
Zou dus wel even de acties en voorwaarden in de gaten houden, wand voor de prijs van de caravan is het wel de moeite waard om via Hull naar Schotland te rijden.
Albert
www.touwslagerij.com
Petra
Schotland fan
«
Antwoord #13 Gepost op:
25 Sep 2010, 18:34 »
Hallo
Wat ik gezien heb.
Camping Bigsand bij Gairloch stond er één op het gedeelte van de tenten.
Op "mijn" camping Glenbrittle mogen ze ook zo staan.
Zou niet weten waarom je er niet mee kan wildkamperen.
Als het plekje ruimgenoeg is, lijkt er mij geen probleem te zijn.
Petra
Petra
Schotland fan
«
Antwoord #14 Gepost op:
25 Sep 2010, 18:44 »
Andrea,
Ben in Engeland ook campings tegengekomen waar geen tenten mochten.
Op één ervan mocht ik dan bij hoge uitzondering staan.
We kwamen 'savonds aan en
hadden de camping voor ons alleen.
De volgende morgen vertrokken we weer,
bleek het toch nog druk te zijn geworden,
er was een caravan bij gekomen.
In Cumbria (E) kan het nog gekker.
Hier zag ik een camping,
waar geen alleen reizenden werden toegelaten.
Het stond op een bord voor de camping aangegeven.
Het fijne weet ik dus niet van, ben doorgereden.
Petra
Andrea
Schotland fan
«
Antwoord #15 Gepost op:
25 Sep 2010, 22:33 »
Petra,
Weet je ook waarom er geen tenten mochten staan ?
Het viel ons dit jaar op dat er een kruis stond door de afbeelding van de tent op de borden die naar de campings verwezen.
Wat een discriminatie, levert misschien te weinig op: 1 persoon en 1 tent ? Iets anders kan ik me niet voorstellen, maar ja weet maar nooit welke kronkels er in de Britse hoofden zitten
Krizz
Schotland fan
«
Antwoord #16 Gepost op:
26 Sep 2010, 12:00 »
Citaat van: macstonemountain op 25 Sep 2010, 14:03
DFDS en P&O hebben elk jaar van die acties dat je gratis de caravan mee kan nemen, volgens mij begint dat in januari altijd ism vroegboek korting.
Maar ... Wij zijn toen met P&O gegaan omdat die de tenttrailer-vouwwagen het zelfde vonden als een caravan ! terwijl bij DFDS de actie niet gelde omdat zij hem aanzagen als aanhangwagen !
Zou dus wel even de acties en voorwaarden in de gaten houden, wand voor de prijs van de caravan is het wel de moeite waard om via Hull naar Schotland te rijden.
Bij DFDS geld de "speciale dagen"korting voor caravan en vouwwagen.. heb al zitten neuzen en je kan gewoon aanklikken vouwwagen...scheelt dan toch een hoop geld.
Petra
Schotland fan
«
Antwoord #17 Gepost op:
26 Sep 2010, 13:24 »
Andrea,
Kwam bij deze camping uit door een bord langs de kant van de weg.
De mensen waren allervriendelijkst hoor dat wel,
maar het was een camping voor caravans zeiden ze.
Als uitzondering mocht het dan,
maar alleen voor deze nacht en
omdat er verder niemand was.
Bij enkele campings zie je het inderdaad al,
door de streep door de tent op het bord,
of dat er alleen een caravan op staat.
Hier in Ned. heb je weleens campings,
die geen "alleen" reizende jongeren willen.
Daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen.
(denkende aan bepaalde TV beelden)
Dat van die ene camping in Cumbria
maar knonne het was vrijdagavond en
dan is het al moeilijker om een plekje te vinden,
dat had toen wel even van
Petra
Pagina's: [
1
]
Schotland forum
|
Schotland accommodatie
|
Schotland campings
| Topic:
« vorige
volgende »
Ga naar:
Selecteer een bestemming:
-----------------------------
Mededelingen
=> Welkom en dienstmededelingen
=> Op reis
Reizen naar Schotland