Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 02:40

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: Wij gaan 14 aug. naar Scotland!
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Wij gaan 14 aug. naar Scotland!  (gelezen 2552 keer)
marga
Gast
« Gepost op: 30 Mei 2006, 10:14 »

Hoi allemaal,

Wat leuk om dit forum tegen te komen zeg, wij gaan dus zoals de titel al zegt 14 aug. met de boot richting
Newcastle. Heb er enorm zin in, het is ook de eerste keer voor mij en mijn vriend en ik vind het echt spannend.
We zijn natuurlijk afgelopen weekend nog even in de Biesbosch geweest op het Schotlandfestival om de sfeer
een beetje te proeven en dat is goed gelukt! Ik had er al zin in maar nu nog erger bagpiper

We gaan niet zo lang, ongeveer 10 dagen maar voor de eerste keer is dat denk ik even genoeg...of juist niet!!
Een premiere dus...

Nou, ik ga snel even lezen wat iedereen hier allemaal voor tips enzo heeft enne  icon_salut

groetjes,
Marga Piper
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #1 Gepost op: 30 Mei 2006, 14:07 »

We zijn natuurlijk afgelopen weekend nog even in de Biesbosch geweest op het Schotlandfestival om de sfeer
een beetje te proeven en dat is goed gelukt! Ik had er al zin in maar nu nog erger bagpiper

Welkom Marga, maar helaas ben je net te laat lid geworden voor de mini-mini-meeting van afgelopen zondag.? ? laughing7 (zie dit topic)

Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #2 Gepost op: 30 Mei 2006, 15:58 »

Welkom Marga!  wave

spannend, de eerste keer naar Schotland (het zal vast niet de laatste keer zijn  laughing7). Inderdaad, helaas net de micro-meet gemist!
Ina
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 30 Mei 2006, 16:04 »

Welkom,

Ja 10 dagen zijn veel te kort, maar 3 weken is ook veel te kort!
Volgens mij wordt het gezellig druk in augustus. hello2

Yours Aye for Scotland
Teije
Administrator
*

« Antwoord #4 Gepost op: 30 Mei 2006, 18:21 »

Hoi Marga, welkom op het forum!  sunny

het wordt in augustus nog een kunst om elkaar te ontlopen in Schotland!
10 dagen is in elk geval een leuk begin, daarna wil je vast meer. En natuurlijk willen we allemaal weten of je al een reisdoel/plan hebt.
jantina
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 30 Mei 2006, 21:37 »

Hoi Marga,   wave

Ik heb een tipje voor je.
Tenminste ... ik vond de site erg leuk!!!!
http://www.dfdsseaways.nl/DSW/NL/Travel/SpecialOffers/bungalowvakantie-s5.htm
en http://www.melldalloch.nl/index.htm
Succes met je voorbereidingen.  sunny

Groeten, Jantina
  bagpiper
marga
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 31 Mei 2006, 10:53 »

Hoi Marga, welkom op het forum!? sunny

het wordt in augustus nog een kunst om elkaar te ontlopen in Schotland!
10 dagen is in elk geval een leuk begin, daarna wil je vast meer. En natuurlijk willen we allemaal weten of je al een reisdoel/plan hebt.

Ik wil graag voordat we naar Schotland rijden via de kust (A1?) naar Holy Island en daarna maar eens het zuiden induiken voor een kort bezoek aan Melrose Abbey en een daar leuke camping zoeken. Daarna wilde ik eigenlijk strak naar de westkust rijden en van daaruit de Highlands in. Daar twijfel ik overigens nog over, of ik eerst de Highlands inga en daarna via de westkust weer naar beneden of andersom.

Ohja, mijn vriendje wil misschien ook nog wat zien laughing8 maar aangezien ik degene met een rijbewijs ben tongue3

Ik heb trouwens wel het hondje gezien met dat schotse petje afgelopen zondag!
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #7 Gepost op: 31 Mei 2006, 11:45 »

[OffTopic]

Ik heb trouwens wel het hondje gezien met dat schotse petje afgelopen zondag!

Ja, dat waren wij! En als het zonnig weer is, loopt hij in juli zo ook in de highlands.

[/OffTopic]

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #8 Gepost op: 31 Mei 2006, 11:54 »

Ik wil graag voordat we naar Schotland rijden via de kust (A1?) naar Holy Island ....

Dan kom je ook langs Alnwick Castle. Dit kasteel is gebruikt in de Harry Potter films en heeft ook een erg mooie tuin.

jantina
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 31 Mei 2006, 12:48 »

wave
Waar precies ligt het Alnwick Castle???
Ik denk dat ik onze zoon erg blij kan maken met een bezoek aan dat Harry Potter kasteel.   icon_thumright
Ze zijn gek van de Harry Potter boeken  icon_study nl.   book1

Groetjes, Jantina   icon_sunny
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #10 Gepost op: 31 Mei 2006, 13:48 »

Het ligt bij de plaats Alnwick, aan de A1, ongeveer 50 km ten noorden van Newcastle.

jantina
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 31 Mei 2006, 14:08 »

Bedankt Hans,   icon_thumleft

Ik heb het al even opgezocht.

Groetjes, Jantina   sunny

Harry Potter zorgt voor kasteelbezoekers

Alnwick Castle in het Noordengelse Northumberland heeft doorgaans niet over gebrek aan belangstelling te klagen. Het is het op een na grootste stately home in Engeland met   schitterende tuinen. Windsor van het Noorden wordt het genoemd. Het kasteel diende tot twee keer toe als decor voor Harry Potter films. En dat hebben ze daar in Alnwick geweten. Komen er normaal zo?n 60.000 bezoekers per jaar, het afgelopen jaar belegerden liefst   zevenhonderdduizend mensen het kasteel. De impact van Potter!

www.alnwickcastle.com.

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 31 Mei 2006, 21:31 »

Hoi Jantina, welkom op dit forum.
Leuk joh even Holy Island meepikken. Hebben wij ook gedaan.
Het idee dat je over die weg gaat, en dat die binnen een paar uur dan weer ondergelopen is!
Wij zijn ook verder langs de kust gereden, naar Edinburgh. Ook erg leuk hoor.
Heerlijk, al die plannen he?
Vaak genoeg stoppen hoor op de parkeerplaatsen, dan zie je zelf ook nog genoeg.

marga
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 10 Jul 2006, 07:48 »

Gisteren samen met mijn vriend een soort van route uitgestippeld op de grote kaart van Schotland en het plan is als volgt:

Eerst gaan we vanaf Newcastle richting Schotland (goh echt? icon_scratch) waarschijnlijk via de kust A1 en daarna richting Peebles om daar te overnachten op Rosetta Camping. De volgende dag schieten we omhoog richting Loch Lomond & The Trossachs en zoeken we daar een leuke camping op (Callandar of ??n die wel tenten accepteerd!) en misschien blijven we daar dan wel 2 dagen om de omgeving te verkennen. Vervolgens gaan we naar Fort Augustus (weet iemand daar een leuke camping?) en natuurlijk naar Skye (heb daar al een leuke camping ontdekt!) waar we ook een paar dagen willen blijven. Dan met de veerboot naar Mallaig en dan nemen we de route langs de stranden van Morar richting Fort William en daar overnachten we. En omdat mijn vriend Loch Lomond en the Trossachs zo interessant leek gaan we nog even terug om de andere kant van het park te bezoeken en te overnachten.
Als laatste route willen we richting kustlijn bij Edinburgh en dan zo naar beneden richting Newcastle. Nog wel een overnachting op ??n van de campings die we daar tegenkomen. En dan op de laatste dag gaan we nog naar Holy Island (volgens de eb/vloedschema moet dat kunnen..lol tongue3) en anders zijn we genoodzaakt om nog langer te blijven!!! Ooooh wat errug..hihihi

Het kan zijn dat deze route te hoog gegrepen is want we gaan natuurlijk net geen
10 dagen naar Schotland maar goed, we moesten een gebied kiezen en Skye is wel ??n van de dingen die ik echt wil zien en we komen natuurlijk door hele mooie gebieden (Ben Nevis, Glen Coe etc) dus ik denk dat het wel een mooie route wordt en of het haalbaar is, dat zien we dan wel.

Nog 5 weken dus het is nog even afzien! sad1
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 10 Jul 2006, 08:01 »

Hallo Marga,ik ben in Callander geweest,en ben via een wandeling door een camping gelopen en zag er tenten staan Ligt een beetje buiten Callander, richting Stirling maar? hello2 je kan er met de tent op.Google even naar Keltie Bridge Caravan park,moet lukken.Groetjes
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #15 Gepost op: 10 Jul 2006, 08:01 »

heb je die 10 dagen na de boot nog? of is het incl de bootreis, want dan wordt het krap.
Wij deden er zelf 2 dagen over om vanaf newcastle naar Fort William te rijden.
Genoeg gestopt onderweg, want er is zoveel moois, maar we kwamen pas tegen de avond aan.
De afstanden zijn behoorlijk, vooral als je echt een tijdje wilt genieten van de diverse uitzichten.
Wij hebben Glen Coe in eerste instantie overgeslagen, alleen maar doorheen gereden, en daar hebben wij eigenlijk wel spijt van gehad hoor.
Dus die staat ook zeker op het programma.
Ik denk ook dat je de tijd moet nemen voor Skye, ik las al dat je met 4 dagen nog maar de helft hebt bekeken dusssssss
Tja moeilijk hoor. Er is zoveel moois.
Voor mij ben ik er wel uit, dat ik niet te veel wil reizen in die paar dagen. Wij hebben 5 dagen rondgebracht in Zuid west Schotland, en dat was veel te kort, helemaal met een eiland erbij.
De road naar de Isles is super.
De stranden van Morrar gaaf, vooral met de uitzichten, maar je hebt diverse stopplaatsen langs de weg hoor. En die zijn allemaal geweldig.
En vergeet vooral Glenfinnan niet, het monument, maar ook even naar boven klimmen om het viaduct te bekijken.
Wij hadden mazzel en zagen net de stoomtrein langs komen, super....
Holy island was ook speciaal, vooral, heb je genoeg tijd?
Voordat je het eiland oprijdt, staat er een bord waarop ?staat, voor hoelaat je moet vertrekken, dus als je dat in de gaten houdt.
Wij hadden ruim 3 uur de tijd.
was wel grappig, maar niet spectaculair, meer het idee dat de weg onder water loopt.
Alvast veel plezier en voorpret.
Van campings weet ik niets, heb er niet zo opgelet.
Maar ga je alleen kamperen?

Ina
Schotland fan

« Antwoord #16 Gepost op: 10 Jul 2006, 08:12 »

http://www.reisverhaleneuropa.nl/campings/CampingsSchotland.htm

Heb je al op deze mooie kaart van Wim gekeken voor campings?

Yours Aye for Scotland
marga
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 11 Jul 2006, 09:01 »

http://www.reisverhaleneuropa.nl/campings/CampingsSchotland.htm

Heb je al op deze mooie kaart van Wim gekeken voor campings?

Ja, ik heb de kaart helemaal uitgeprint hahahaha en hem zo geprepareerd dat het een echte landkaart lijkt!! Ik vind het echt super van Wim dat hij en zijn vrouw zoveel moeite hebben gedaan om alles zo op kaart te zetten icon_thumleft icon_thumleft icon_thumleft en ik heb er al heel veel aan gehad. Het is nu veel uitgebreider dan een tijdje geleden, wat ik wel fijn vond aan die versie was dat je gewoon op de campings kon klikken en dat je dan op de site kwam. Nu moet je zelf zoeken via google...maar dat vind ik hartstikke leuk hoor!

marga
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 11 Jul 2006, 09:17 »

heb je die 10 dagen na de boot nog? of is het incl de bootreis, want dan wordt het krap.
Wij deden er zelf 2 dagen over om vanaf newcastle naar Fort William te rijden.
Genoeg gestopt onderweg, want er is zoveel moois, maar we kwamen pas tegen de avond aan.

Alvast veel plezier en voorpret.
Van campings weet ik niets, heb er niet zo opgelet.

Maar ga je alleen kamperen?

We komen aan op 15 augustus en op 24 augustus moeten we weer met de boot naar Nederland. Dus ongeveer 9 1/2 dag. Maar in 2 dagen naar Fort William rijden valt mij eerlijk gezegt wel mee! Ik ben het wel gewend om een paar uur achter elkaar te rijden. Wil natuurlijk ook wel af en toe stoppen maar omdat dit de eerste keer is hebben we een paar doelen die we willen zien. Waarschijnlijk gaan we dan volgend jaar langer. We wilden dit jaar eigenlijk ook meer dan 10 dagen gaan maar mijn vader wordt 26 aug. 60 jaar en daar moet ik natuurlijk bij zijn..
En het kost natuurlijk ook allemaal genoeg dus ik denk dat 10 dagen voor dit jaar ook even genoeg is.

En we hebben zeker heel veel voorpret, we weten gewoon nog niet wat we kunnen verwachten en dat is gewoon spannend!
En daarom zien we wel waar we uitkomen, we hebben gewoon een paar uitgangspunten genomen.

We gaan alleen camperen want B&B vinden we een beetje duur en dan zit je ook gebonden aan tijd en plaats en dat is iets wat we dit jaar echt niet willen! Gewoon rijden en we zien wel waar we uitkomen. Dat is het fijne aan Schotland (denk ik..hihi) dat je gewoon mag wildcamperen.
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #19 Gepost op: 11 Jul 2006, 09:20 »

Leuk, Marga, al die voorpret! hello2

Ja, ik heb de kaart helemaal uitgeprint hahahaha en hem zo geprepareerd dat het een echte landkaart lijkt!! Ik vind het echt super van Wim dat hij en zijn vrouw zoveel moeite hebben gedaan om alles zo op kaart te zetten icon_thumleft icon_thumleft icon_thumleft en ik heb er al heel veel aan gehad. Het is nu veel uitgebreider dan een tijdje geleden, wat ik wel fijn vond aan die versie was dat je gewoon op de campings kon klikken en dat je dan op de site kwam. Nu moet je zelf zoeken via google...maar dat vind ik hartstikke leuk hoor!

Er staan toch nog steeds rechtstreekse links naar de sites van de campings op die kaart?  icon_scratch Tenminste, hier wel  dontknow
marga
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 11 Jul 2006, 09:41 »

Er staan toch nog steeds rechtstreekse links naar de sites van de campings op die kaart?? icon_scratch Tenminste, hier wel? dontknow

Ohja, als je de kaarten niet uitvergroot kun je ze nog gewoon aanklikken!!
Nou, helemaal mooi!

wave
gr. Marga
marga
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 07 Aug 2006, 15:33 »

Hallo iedereen,

De plannen zijn iets gewijzigd want we hebben besloten om de eerste dag toch nog een stukje Zuid Scotland mee te pikken (vrienden van ons zijn net terug en Sweathaert Abbey ziet er wel heeel erg mooi uit op die foto's!).
Dus dag 1 bij aankomst (15 aug.) richting Castle Douglas, dag 2 willen we zover mogelijk proberen richting Highlands te rijden (tips zijn welkom voor een leuke route omhoog, via de kust of tussendoor bij Edinburgh en Glasgow??) en dan vanaf dag 3 omgeving Glen Coe, Ben Nevis, Glenfinnan (daar zijn 19 aug. as Highlandgames!!!) van daaruit naar Skye en dan maar even kijken hoeveel dagen we nog overhebben voor een klein gedeelte bij Loch Lomond.
We proberen wel de laatste nacht bij de kust te overnachten op een leuke camping (tips?) in de buurt van Holy Island.
Ik heb ook wel gezien dat je leuke boottochtjes kunt maken naar Holy Island en daaromheen liggende eilandjes dus misschien als de tijd er nog voor is proberen we dat ook nog even een middagje te doen. Maar voor de rest hebben we niks gepland hoor..hahahahaha (ik kan er niet zo goed tegen om maar gewoon doelloos te gaan rijden... icon_colors Ik denk dat we dagelijks zo rond de 200 kilometer gaan rijden, waarschijnlijk iets meer maar het is maar hoe het weer is enzo.

Ik kan wel verklappen dat ik het allemaal zo superspannend vindt, denk wel dat we goed voorbereid zijn...maar je
weet het maar nooit! Ik laat het allemaal maar lekker over me heenkomen (midges, regen, haggis..hehehe)

Nou, vanavond gaan we nog een lijstje maken van wat we nog niet bij elkaar hebben gepakt (volgens mij zijn
we na 2 minuten klaar) en tips voor absolute meeneemartikelen zijn natuurlijk altijd welkom!!

Groetjes,
Marga
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: Wij gaan 14 aug. naar Scotland!
Ga naar: