Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 02:30

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse whisky  |  Topic: Proeverij organiseren ?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Proeverij organiseren ?  (gelezen 1761 keer)
Pascal & Tanja
Schotland fan

« Gepost op: 08 Sep 2010, 13:54 »

Hallo iedereen,

Binnenkort ben ik een weekje vrij en wil ik voor wat vrienden een proeverij organiseren en kennis laten maken met whisky, mijn vraag,
 help Whisky hebben julie adviezen, aantal te proeven soorten, rondje schotland o.i.d. doen. Eerste keer dat we een n en t doen. dus advies en tips zijn welkom.

pascal en tanja.
Danny
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 08 Sep 2010, 15:59 »

Als je je vrienden "kennis" wil laten maken met Whisky  drunken_smilie , Ga ik er vanuit dat ze dat dus nog niet kennen  Hypocriet
Dan zou ik met wat lichtere lowlanders en spysides beginnen dan de lichtere islays en afsluiten met de zwaardere islays.
Als je ze meteen een laphroig in de maag splitst dan haken ze vast direct af  icon_pale Bonk
veel plezier  Whisky
Danny  wave bagpiper
Sonnie
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 08 Sep 2010, 21:39 »

Altijd met de lichtste beginnen en langzaam opbouwen  Wink Je zou voor de 6 Classic Malts kunnen gaan, dan heb je alle streken vertegenwoordigd..
Nog een tip: stokbrood zonder beleg neutraliseert de smaakpapillen. En worst en kaas zijn lekker hapjes bij whisky  Aye Wink

onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl
skye
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 09 Sep 2010, 07:48 »

Leuk idee!!

Ik zou ook licht beginnen en dan opvoeren. Dat idee van Sonnie van de 6 classic malts is ook  leuk. Stokbrood erbij doen ze op het whiskyfestival in Leiden ook altijd, en water, om je glas mee te spoelen en je mond.
De kaas en worst weet ik niet of ik dat zou doen, die kunnen ook weer sterk van smaak zijn zodat het de smaak van whisky beinvloedt.

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #4 Gepost op: 09 Sep 2010, 10:45 »

Als je de Classic 6 zou doen, moet je beslist lid worden van http://www.malts.com. je kan dan een proeverijset downloaden en allerlei achtergrond informatie vinden.

(Overigens is het nu eigenlijk al de Classic 13)

McLark(enshoeve)
Schotland fan

Larkenshoeve

« Antwoord #5 Gepost op: 09 Sep 2010, 12:49 »

Een lekker idee ;-)
Sonnie
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 09 Sep 2010, 20:26 »

De kaas en worst weet ik niet of ik dat zou doen, die kunnen ook weer sterk van smaak zijn zodat het de smaak van whisky beinvloedt.
De kaas en worst zijn natuurlijk voor als het proeven voorbij is en iedereen nog een dram van zijn/haar favoriet neemt  Wink Whisky

onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl
Pascal & Tanja
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 21 Sep 2010, 11:05 »

Achh sonnie, dat begreep ik wel, maarrre het probleem is: ik heb eigenlijk alleen maar zwaar spul staan, dus ik zal voorzichtig moeten zijn , en een keuze maken uit mijn assortiment, laphr heb ik genoeg, het meeste wat ik heb is ook nog op cs basis, ik zal het kannetje met water vullen laughing7, voordat ze bij ons komen proeven, gaan we een avondje whisky vlissingen doen, ik zal eens goed opletten en luisteren, zeker (met mate) proeven Aye Bonk
pascal en tanja
lesja
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 21 Sep 2010, 11:31 »

jullie vinden het niet erg dat wij dan volgende
week in Schotland gaan proeven?Huh
vrijdag vertrekken we naar Aberlour
Pascal & Tanja
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 28 Sep 2010, 09:29 »

Och lesjle, veel plezier aldaar Aye, en geniet van je vakantie, hoop dat het in scotië wat goed hefstweer is en dat het zonnetje daar schijnt. sunny
pascal en tanja
Joke
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 28 Sep 2010, 09:36 »

Heel veel plezier en geniet ervan !!

Hoorde ( en las),  http://www.heraldscotland.com/news/home-news/weather-stations-report-big-freeze-1.1057653 ),gisteren dat het al vriest en de eerste sneeuw is gevallen,  bbbrrrrrr

Joke  wave

"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig
4ToUov
Schotland fan

Carpe Diem

« Antwoord #11 Gepost op: 28 Sep 2010, 16:15 »

Wooohaaa nu alweer sneeuw... succes  Smiley
Peat
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 30 Sep 2010, 18:18 »

Als er veel beginnende drinkers zijn, wellicht nog geen liefhebbers, bij zitten is het misschien ook een idee om buiten Schotland te kijken (sorry hoor, maar toch. Het gaat per slot om een whisky proeverij  Hypocriet ) en wat whiskies uit verschillende landen te nemen.
Uit ervaring weet ik dat Bourbon vaak heel goed valt bij beginners.
Bovendien proeven ze dan veel en in elk geval grotere verschillen.

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse whisky  |  Topic: Proeverij organiseren ?
Ga naar: