Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 02:26

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Werken in Schotland  |  Topic: Sociale kaart Glasgow
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Sociale kaart Glasgow  (gelezen 1077 keer)
psychogoogje
Schotland fan

« Gepost op: 06 Sep 2010, 21:36 »

Hallo!
ik ben druk op zoek naar een baan in de gehandicaptenzorg in Glasgow, maar ik merk dat ik het lastig vind een beetje een beeld te krijgen van de sociale kaart..  Undecided
Dus heb ik eigenlijk een hele lijst met vragen.. misschien is er iemand hier die hier (een paar) antwoorden op kan geven..?  help

Hoe zit de gehandicapten zorg in Schotland in elkaar?
Hier werk ik bijvoorbeeld bij een instelling die zowel wonen, als dagbesteding, als thuisondersteuning biedt, zijn die er in Schotland ook?
En zo ja, kan iemand een paar namen of websites doorgeven..?
Bestaat er zoiets als een persoonsgebonden budget (PGB) en zijn er instellingen die hier zorg voor verlenen?
Wordt er onderscheid gemaakt tussen lichamelijk en verstandelijk gehandicapten en mensen met niet-aangeboren hersenletsel?
Hoe worden de verschillende functies genoemd?
Hier heb je begeleider, persoonlijk-begeleider en bijvoorbeeld gedragsdeskundige, maar bij andere instellingen worden die gedragswetenschapper of gewoon psycholoog/pedagoog genoemd...
Mocht hier iemand zijn die een beetje thuis is is deze wereld, dan zou ik dat heeeeeeel graag weten  notworthy
groets
 Janneke

Je weet pas of het leven hard is, als je je tanden erin zet! - Loesje
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 09 Sep 2010, 19:29 »

Ik kan je niet echt helpen, maar misschien vind je meer info op de website van Capability Scotland ?

Thom
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 10 Sep 2010, 10:01 »

Beste Janneke,

Als ik je vragen goed lees vraag je eigenlijk hoe en of de situatie in Schotland overeenkomt met de sitatie in Nederland. Nu heb ik daarzelf total geen idee van. Maar ik zou je adviseren om kontakt op te nemen met het nederlandse ministerie van Volksgezondheid en/of het nederlandse ministerie van Buitenlandse zaken. Ik weet (vanuit een heel andere situatie) dat zij antwoord kunnen geven op specifiek buitenlandse vragen of je kunnen doorverwijzen naar de instanties per land.

Ik hoop je ietsje verder geholpen te hebben.
Thom
Grasshopster
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 10 Sep 2010, 11:29 »

Hoi Janneke

Volgens mij zit er een oud gediende op het forum die in de psychiatrische verpleging zit.

Herkent iemand dat? icon_scratch

Ik heb zomaar in mijn hoofd dat het Mirjam is.   Je kan haar een PB sturen, haar username is Mirjam.

Success!
Ellen
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 10 Sep 2010, 11:58 »

Ina zit ook in de zorg!

psychogoogje
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 10 Sep 2010, 19:38 »

Bedankt voor de tips! Aye

Ik heb ondertussen ook al de "Scottish National Managed Clinical Network for Aquired Brain Injury" ontdekt..
Hier in Nederlands heet dat Regionaal Coördinatiepunt Hersenletsel en ik dacht dat dat al een lange naam was...  Verward
Ik werk nu op een aantal activiteitencentra waar mensen die een (aangeboren) lichamelijke handicap hebben en mensen met niet-aangeboren hersenletsel (ongeluk, CVA, ziekte enz) voor hun dagbesteding komen.
Enfin, zo langzamerhand begint het beeld van de sociale kaart te komen.

Aangezien ik pas in februari mijn huidige baan op kan zeggen wil ik nog even wachten met gericht zoeken, maar alle lijntjes zijn welkom!
Grtz Janneke

Je weet pas of het leven hard is, als je je tanden erin zet! - Loesje
Roald
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 11 Sep 2010, 19:05 »

Bij mijn weten werkt forumlid Hans aka The Deeside Piper in een verplegings-/verzorgingshuis. Alleen niet in Glasgow, maar in euh ... Deeside dus Wink.

Live and let live
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Werken in Schotland  |  Topic: Sociale kaart Glasgow
Ga naar: