Hi Janneke,
Wat een avontuur...spannend! Ik heb zelf 2,5 jaar in Glasgow gewoond en overweeg nu om begin 2011 weer terug te gaan. Mijn hart verpand aan een Schot die na een paar jaar NL de (werk)draad weer op moet pakken in SL.
Ik vind dat Glasgow veel te bieden heeft, maar wat voor tips zoek je? In welke wijk te wonen / uitgaan / eten? Waar naar de film? Op het forum kan je veel praktische info vinden (hoe een NI number aanvragen, inschrijven bij een huisarts etc) maar ik kan je veel vertellen over Glasgow als stad om in te wonen. Vast wat suggesties:
wonen: southside (up & coming en dus betaalbaar maar steeds meer leuke koffietentjes enzo) of westend (byres rd / great western rd; beetje 'bohemian chic' maar vooral gemengd volk...)
uitgaan: ...erg persoonlijk. Velen gaan naar sauchiehall street maar dat is niet echt 'mijn ding'. Als je vanuit sociologisch standpunt het gedrag van dronken schotten wil onderzoeken, dan moet je daar zijn

ik ga graag naar de Merchant City (centraal gelegen wijk) en er zijn ook goede clubs (o.a. subclub) als je daar van houdt.
eten: met stip op nr 1: Cafe Gandolfi in de Merchant City (
www.cafegandolfi.com) Schotse keuken, super gezellig, goede service en waanzinnig lekker eten. Daar in de straat zijn meerdere goede restaurants. En voor een snellere hap: ichiban (
www.ichiban.co.uk) kan ik ook aanraden.
oh, als ik zo schrijf over al die leuke plekjes in Glasgow krijg ik weer helemaal zin om te gaan! ...wil je nog meer weten?
Groetjes, Ellen