Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 02:25

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Psychogoogje (ook even voorstellen)
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Psychogoogje (ook even voorstellen)  (gelezen 1032 keer)
psychogoogje
Schotland fan

« Gepost op: 06 Sep 2010, 17:09 »

Hallo iedereen!
ook aan mij de beurt om me even netjes voor te stellen.
Ik ben Janneke en het vriendinnetje van Rijst  wave
Ook mijn  plan is om richting Glasgow te gaan en ook ik ben er nog nooit geweest.
Dus is mijn plan om mijn baan als psycholoog op te zeggen, mijn auto te verkopen
en de huur van ons prachtige appartementje in centrum Leiden op te zeggen.
De planning is per februari 2011.
Ach een beetje avontuur kan nooit kwaad..(maareh.. een beetje hulp ook niet  Wink)
groetjes
 Janneke

Je weet pas of het leven hard is, als je je tanden erin zet! - Loesje
Toeter
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 06 Sep 2010, 21:28 »

Ha Janneke,

Welkom op het forum.  Vlag
En succes met het plannen van de grote stap

Toeter

Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #2 Gepost op: 07 Sep 2010, 07:31 »

Hoi Janneke.

Welkom hier, succes met alle voor bereidingen. icon_thumleft icon_sunny

Groetjes Ingrid
T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #3 Gepost op: 08 Sep 2010, 05:17 »

Ach een beetje avontuur kan nooit kwaad..(maareh.. een beetje hulp ook niet  Wink)

Psychische hulp?

Veel plezier met voorbereiden  sunny
psychogoogje
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 08 Sep 2010, 08:00 »

tongue3
Dat denken sommige mensen wel...
Maar nee hoor, alleen zijn we helemaal niet bekend in Glasgow,
dus ik hoop hier op het forum wat tips te vinden.
grtz Janneke

Je weet pas of het leven hard is, als je je tanden erin zet! - Loesje
ellen mac haggis
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 06 Okt 2010, 20:01 »

Hi Janneke,

Wat een avontuur...spannend! Ik heb zelf 2,5 jaar in Glasgow gewoond en overweeg nu om begin 2011 weer terug te gaan. Mijn hart verpand aan een Schot die na een paar jaar NL de (werk)draad weer op moet pakken in SL.

Ik vind dat Glasgow veel te bieden heeft, maar wat voor tips zoek je? In welke wijk te wonen / uitgaan / eten? Waar naar de film? Op het forum kan je veel praktische info vinden (hoe een NI number aanvragen, inschrijven bij een huisarts etc) maar ik kan je veel vertellen over Glasgow als stad om in te wonen. Vast wat suggesties:

wonen: southside (up & coming en dus betaalbaar maar steeds meer leuke koffietentjes enzo) of westend (byres rd / great western rd; beetje 'bohemian chic' maar vooral gemengd volk...)

uitgaan: ...erg persoonlijk. Velen gaan naar sauchiehall street maar dat is niet echt 'mijn ding'. Als je vanuit sociologisch standpunt het gedrag van dronken schotten wil onderzoeken, dan moet je daar zijn Wink ik ga graag naar de Merchant City (centraal gelegen wijk) en er zijn ook goede clubs (o.a. subclub) als je daar van houdt.

eten: met stip op nr 1: Cafe Gandolfi in de Merchant City (www.cafegandolfi.com) Schotse keuken, super gezellig, goede service en waanzinnig lekker eten. Daar in de straat zijn meerdere goede restaurants. En voor een snellere hap: ichiban (www.ichiban.co.uk) kan ik ook aanraden.

oh, als ik zo schrijf over al die leuke plekjes in Glasgow krijg ik weer helemaal zin om te gaan! ...wil je nog meer weten?

Groetjes, Ellen

“There is no such uncertainty as a sure thing”
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 06 Okt 2010, 22:17 »

Even voor Ellen,

Voordat je MacHaggis heette, kwam je naam me bekend voor  Aye. Ben je eens bij een Sinterklaas intocht in Schotland geweest ?
Ook dit jaar weer als je er dan al bent, zie het nieuwe topic !
En leuk dat je zo enthousiast over Glasgow bent  icon_thumleft

Groeten uit Bearsden,

Andrea
ellen mac haggis
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 07 Okt 2010, 09:42 »

dat klopt!  Aye

mijn Schotse vriend vertelt nog vaak vol gene over onze traditie Smiley ik zie hem nog de bosjes in duiken van schaamte toen de zwarte piet met doedelzak menig Schotse voorbijganger deed verbazen, haha! gelukkig zag hij later in NL dat het wat anders in elkaar steekt en dat het een vrolijk en diepgeworteld feest is.

ik denk dat ik het dit jaar niet ga redden, maar veel plezier weer!

groetjes

“There is no such uncertainty as a sure thing”
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Psychogoogje (ook even voorstellen)
Ga naar: