Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
11 Feb 2012, 00:55

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: eindelijk...
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: eindelijk...  (gelezen 657 keer)
mary
Schotland fan

Mary Street...bestaat echt

« Gepost op: 06 Sep 2010, 13:32 »

Het was dit jaar voorzien dat we niet op reis gingen,maar toen ik op Ryan-air aan 't sneukelen was en een wel heel goedkoop ticket Edinburgh vond konden we het toch weer niet laten Wink
Ik stuurde een mailtje naar een dame die ik leerde kennen tijdens de West Highlandway,die toevallig in Edinburgh woont,met de vraag voor een goedkope b&b, en kreeg een mailtje terug dat absoluut bij haar moeten logeren.Op die typisch Schotse gastvrije manier,maar ook met de vermelding dat ze een grote logeerkamer met douche heeft,dat ze zelf heel de dag werken is,dat we dus mekaar niet onder de voet lopen,en dat we de sleutel van het huis krijgen...
We heeb Edinburgh nog niet echt bezocht dus wie tips heeft i.v.m. musea,restaurants e.d. laat maar komen...
Danny
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 06 Sep 2010, 14:29 »

St Mary's Close het ondergrondse Endinburgh schijn leuk te zijn , Toen ik er naartoe wilde regende het en was er een wachtlijst van 1 dag  evil5 dus misschien moet je online al ff boeken  Aye
De grote nationale musea in GB zijn gratis  hello2 op eventuele apparte tentoonstellingen na dan.
Veel plezier daar Danny   wave bagpiper
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #2 Gepost op: 06 Sep 2010, 15:30 »

Maar ook een wandel "Ghost tour" met bezoek aan de "Underground city" onder de south bridge is erg leuk.

Een "must" bij mooi weer is Arthurs Seat beklimmen.

Wij eten altijd erg lekker in de "Whiski Bar", simpel Bar food, maar een aanrader als je ook van whiskies houdt.
Ook een bezoek aan de Whisky Heritage center is misschien leuk, of anders de echte distilleerderij Glenkinchie, een eindje buiten de stad.

Maar vooral loop lekker door de oude stad en neem ook eens de kleine steegjes..... Soms heel verrassend.

sandra1411
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 08 Sep 2010, 21:28 »

hoi,  ik ben  vandaag terug gekomen en liep ik dus eergister nog in de o zo prachtige stad.  prins charles was op dat moment ook daar en hij heeft mijn man de hand geschud. dus geniet ,het is een prachtige stad en wie weet kom je ook royalty tegen  gr san bagpiper
peter en janet
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 09 Sep 2010, 11:33 »

St. Mary's close is inderdaad erg leuk Spannend onder de grond  confused2 en onvoorstelbaar dat daar ooit mensen geleefd hebben. Het kasteel mag denk ik ook niet ontbreken op je bezoek aan de stad. Zelf zijn we nog naar de botanische tuin en kassen geweest. Ook erg leuk, maar daar moet je wel van houden. Mijn broer is deze zomer in camera obscura geweest. Schijnt erg leuk te zijn. .... en inderdaad veel musea zijn gratis.
Wat uit eten betreft kunnen we je Amber aanbevelen. Zeker de haggis proberen. Bovendien hebben ze er heeeeeeeeel veel soorten whiskey  Whisky.

Zucht .... we zijn een beetje jaloers. We mogen pas volgend jaar weer.

Heel veel plezier  hello2

Peter en Janet
mary
Schotland fan

Mary Street...bestaat echt

« Antwoord #5 Gepost op: 09 Sep 2010, 15:03 »

Alvast bedankt voor de tips, St.Mary's close lijkt me idd wel leuk,camera obscura willen we ook doen.
Ik las zonet op de officiele site over de Edinburgh pass,maar als ik het juist zie kunnen we hiermee niet het kasteel bezoeken,weet er iemand hoeveel de inkom is voor het kasteel,want ook dat kan ik niet vinden.
Weet er ook iemand hoever het is en hoeveel het kost met de bus van het luchthaven naar het centrum?
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: eindelijk...
Ga naar: