Hoi allemaal! Ik wil volgend jaar in Schotland gaan studeren, maar nou had ik een paar vragen over de Engels-test. Volgens de universiteiten
moet je zo'n test doen, maar is het dan slimmer om zo snel mogelijk een test te doen, of kan ik beter wachten tot ik (hopelijk) een 'offer' krijg. Ik ben namelijk bang dat door het gebrek aan zo'n test de kans op een 'offer' kleiner wordt, en dat willen we natuurlijk niet.
En wat raden jullie dan aan? Meestal worden meerdere testen geaccepteerd, maar zouden jullie dan de IELTS-test aanraden? De meeste Schotse universiteiten hebben liever deze test, maar misschien hebben jullie daar nog leuke suggesties over?
Ik hoop heeel erg dat jullie reageren, want de meeste Schotse sites aan wie ik deze vragen stuur, draaien er een beetje omheen
Kleine update: heb hem ondertussen gedaan, en vandaag resultaat gehad: een 8,5 overall! Ben ongelofelijk blij hiermee, hoewel ik ontzettend zenuwachtig was. Bedankt nog voor jullie tips

Als iemand anders nog vragen heeft erover of hem binnenkort gaat doen, stuur me dan vooral een bericht