Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
11 Feb 2012, 01:16

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: IELTS/TOEFL test voor studie
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: IELTS/TOEFL test voor studie  (gelezen 2616 keer)
Jorinda
Schotland fan

« Gepost op: 03 Sep 2010, 15:12 »

Hoi allemaal! Ik wil volgend jaar in Schotland gaan studeren, maar  nou had ik een paar vragen over de Engels-test. Volgens de universiteiten moet je zo'n test doen, maar is het dan slimmer om zo snel mogelijk een test te doen, of kan ik beter wachten tot ik (hopelijk) een 'offer' krijg. Ik ben namelijk bang dat door het gebrek aan zo'n test de kans op een 'offer' kleiner wordt, en dat willen we natuurlijk niet.
En wat raden jullie dan aan? Meestal worden meerdere testen geaccepteerd, maar zouden jullie dan de IELTS-test aanraden? De meeste Schotse universiteiten hebben liever deze test, maar misschien hebben jullie daar nog leuke suggesties over?
Ik hoop heeel erg dat jullie reageren, want de meeste Schotse sites aan wie ik deze vragen stuur, draaien er een beetje omheen  tongue3 Nee!!!

Kleine update: heb hem ondertussen gedaan, en vandaag resultaat gehad: een 8,5 overall! Ben ongelofelijk blij hiermee, hoewel ik ontzettend zenuwachtig was. Bedankt nog voor jullie tips hello2 Als iemand anders nog vragen heeft erover of hem binnenkort gaat doen,  stuur me dan vooral een bericht
Roald
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 03 Sep 2010, 21:21 »

Ik zou de test alvast doen. Als je wacht tot je een 'offer' krijgt, zul je net zien dat de examencentra voor z'n test de eerste maanden vol zitten icon_scratch. Dan zou je in het uiterste geval dat aanbod moeten afslaan, omdat je de test niet hebt. Doe je 'm alvast, dan is dat maar mooi binnen en kun je dag na het aanbod weg icon_sunny.

Home is anywhere you choose to put your heart (John Denver / And So It Goes)
Roald
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 03 Sep 2010, 21:31 »

Geloof dat ik iets heb gemist icon_scratch: je vraagt niet of je een test zult doen, maar welke tongue3. Kan ik je helaas niets over aanraden: ik heb ooit eens de TOEFL-test gedaan, maar de andere ken ik niet. Misschien komt er bij Googelen op beide (tegelijkertijd) een soort vergelijkend warenonderzoek naar voren, bijvoorbeeld met het woord review erbij ?

Home is anywhere you choose to put your heart (John Denver / And So It Goes)
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 03 Sep 2010, 22:02 »

Misschien kan je op sites zoals "Waarbenjijnu" iemand vinden die in Schotland/ Engeland studeert en hem/haar de vraag stellen ?

Jorinda
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 04 Sep 2010, 17:19 »

Misschien kan je op sites zoals "Waarbenjijnu" iemand vinden die in Schotland/ Engeland studeert en hem/haar de vraag stellen ?

Goede tip, zal ik zeker even bekijken. Bedankt  Cheesy
max
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 04 Sep 2010, 19:16 »

meteen de academic IELTS doen en goede punten halen. dat staat toch gewoon beter als je een plekje wilt krijgen? anders kom je er misschien niet eens in. IELTS is beter dan de TOEFL. succes! overigens is de IELTS 2 jaar geldig als ik me niet vergis.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: IELTS/TOEFL test voor studie
Ga naar: