Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
11 Feb 2012, 02:37

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Rijst (even voorstellen)
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Rijst (even voorstellen)  (gelezen 1051 keer)
Rijst
Schotland fan

« Gepost op: 03 Sep 2010, 13:32 »

Hallo allemaal,

ik ben sinds afgelopen dinsdag klaar met studeren en ga naar Glasgow verhuizen, waarschijnlijk in november al. Ik ga daar een promotieonderzoek doen van ruim 3 jaar.

Ik ben er nog nooit geweest dus het is allemaal erg spannend, maar ik heb al genoeg leuke verhalen gehoord om er erg enthousiast over te zijn. Ik heb alleen nog een hoop te regelen, maar ondertussen wil ik hier ook even rondsnuffelen naar wat ik in elk geval moet gaan zien daar.

skye
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 03 Sep 2010, 13:44 »

welkom op het forum Rijst.
als je naar Glasgow gaat moet je Sas hebben, die is Glasgow expert hier. ze reageert vast wel!!

Mull
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 03 Sep 2010, 14:28 »

Welkom op het forum hello2 hello2

PS Je gebruikersnaam moet je ons maar even uitlegeen icon_scratch icon_scratch tenminste moet niet natuurlijk......maar ik ben wel benieuwd tongue3

Rijst
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 03 Sep 2010, 14:36 »

PS Je gebruikersnaam moet je ons maar even uitlegeen icon_scratch icon_scratch tenminste moet niet natuurlijk......maar ik ben wel benieuwd tongue3

Haha dat hoor ik wel vaker, geeft niet. Mijn eigen naam is Richard, maar veel mensen korten dat af tot 'Ries'. Toen ik net voor het eerst een mobiele telefoon had kon je nog maar 1 sms-bericht tegelijk versturen dus eindigde ik altijd met 'Riz'. Laat dat nu net 'rijst' betekenen in het Frans. Daar ben ik dus nooit meer vanaf gekomen en al m'n vrienden noemen me Rijst.

Ik denk dat ze me in Schotland maar 'Rice' moeten gaan noemen ofzo..  laughing7
Mull
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 03 Sep 2010, 14:39 »

Haha dat hoor ik wel vaker, geeft niet. Mijn eigen naam is Richard, maar veel mensen korten dat af tot 'Ries'. Toen ik net voor het eerst een mobiele telefoon had kon je nog maar 1 sms-bericht tegelijk versturen dus eindigde ik altijd met 'Riz'. Laat dat nu net 'rijst' betekenen in het Frans. Daar ben ik dus nooit meer vanaf gekomen en al m'n vrienden noemen me Rijst.

Ik dacht, misschien zit je net aan de chinese hap of zo laughing7 tongue3 wave

Rijst
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 03 Sep 2010, 14:51 »

Ik dacht, misschien zit je net aan de chinese hap of zo laughing7 tongue3 wave

Haha dat had gekund ja, hoewel ik me dan misschien 'worst' had moeten noemen.. Embarrassed
Dan maar Rijst..
Petra
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 03 Sep 2010, 18:20 »

Hallo Rijst

Welkom bij de Schotlandliefhebbers.

1 Wat voor een promotieonderzoek ga je doen?
2 Waarom de keus voor Glasgow, als je er nog nooit geweest bent?
   Ook aangezien dat je aangeeft dat het voor drie jaar is.
Misschien dat 1 en 2 met elkaar te maken hebben  dontknow

Veel leesplezier hier.

Petra
Struner
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 03 Sep 2010, 23:52 »

Moi Dick,

Mijn eigen naam is Richard, maar veel mensen korten dat af tot 'Ries'.
Welkom hier. Dick is de gangbare Engelse "afkorting" voor Richard, dus misschien krijg je zo een kans om van dat Rijst af te komen.
Wat voor promotieonderzoek ga je doen trouwens?

MVG,
---Peter.
Toeter
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 04 Sep 2010, 16:16 »

Ook namens mij

WELKOM.  bagpiper

Toeter

Rijst
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 08 Sep 2010, 08:41 »

1 Wat voor een promotieonderzoek ga je doen?
2 Waarom de keus voor Glasgow, als je er nog nooit geweest bent?
   Ook aangezien dat je aangeeft dat het voor drie jaar is.

Ik ga onderzoek doen naar de bodembacterie Streptomyces coelicolor, een bacterie die jullie ongetwijfeld wel eens geroken hebben. Hij produceert namelijk een stofje dat naar vochtig bos ruikt, een beetje mossig zeg maar.

Behalve die luchtverfrisser produceert hij ook nog een hoop andere rommel moleculen die misschien gebruikt kunnen worden als medicijnen tegen van alles. Streptomyces spuugt helaas geen pilletjes met bijsluiter uit, dus er is nog een hoop werk te verrichten voordat het zover is. Ik ga een heel klein stukje van het onderzoek doen naar hoe we de productie van die moleculen wat op kunnen schroeven. icon_scratch

Ik heb niet specifiek op Glasgow gezocht. Ik kwam een advertentie tegen op www.findaphd.com (jaja) en het project interesseerde me, omdat de onderzoeksstage ook over die bacterie ging. De plaats bleek Glasgow te zijn. Ik heb wel naar een plek in GB gezocht aangezien ik wel af en toe naar huis wil om familie en vrienden op te zoeken (hoewel die misschien liever naar mij toe komen Whisky).
Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #10 Gepost op: 08 Sep 2010, 20:56 »

Hoi Rijst. Welkom hier en succes met je plannen icon_sunny icon_thumleft

Groetjes Ingrid
Jurriaan
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 11 Sep 2010, 09:14 »

Hoi

Fantastiesche nick  icon_thumleft

Ik zou zeggen geniet van Glasgow en van Schotland en veel succes met de phd

Jurriaan
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Rijst (even voorstellen)
Ga naar: