Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
11 Feb 2012, 08:47

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Route Newcastle - Edinbrough
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Route Newcastle - Edinbrough  (gelezen 1298 keer)
RudiM
Schotland fan

« Gepost op: 31 Aug 2010, 10:51 »

Beste mensen,

Wij vertrekken over precies 2 weken voor 3 weken naar Schotland. Wordt onze eerste keer!.

Kan iemand aangeven wat de mooiste route is om met de auto van Newcastle naar Edinbrough te reizen. Via google map vind ik er 3. Ik vind het niet erg om wat om te rijden. Hebben de tijd.

Alvast bedankt.

GR

Ruud
It Swarte Skiep
Schotland fan

Born to be sheep

« Antwoord #1 Gepost op: 31 Aug 2010, 11:08 »

Onze voorkeur gaat uit naar de kustweg A1.

Dan heb je tijd voor bijv. Holy Island of even op het strand bij Coldingham/St. Abbs, erg mooi !!

Struner
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 31 Aug 2010, 11:19 »

Moi Rudi,

De mooiste route gaat altijd via Carter Bar.
En de allermooiste gaat dan ook nog via Coquetdale door het oefenterrein in Northumberland, maar dat moet je goed plannen, omdat het vaak is afgesloten. En vanaf Carter Bar kun je via allerlei binnenwegen, door de Lammermuirs bv, naar het noorden scharrelen.

Veel plezier,
---Peter.

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 31 Aug 2010, 15:53 »

Ik vind ook de route over Carter Bar het mooist. En langs de kust alleen voor een stop langs Holy Island, anders vind ik het niet de moeite waard. Schijnt wel de snelste route te wezen.

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #4 Gepost op: 31 Aug 2010, 17:46 »

Langs de kust kom je ook langs Alnwick castle,  1 van de plaatsen waar de Harry Potter films zijn opgenomen.

It Swarte Skiep
Schotland fan

Born to be sheep

« Antwoord #5 Gepost op: 31 Aug 2010, 18:21 »

De A1 langs de kust is misschien op zich niet de mooiste route, hoewel op sommige stukken prachtig uitzicht over de Noordzee, maar het schiet inderdaad lekker op en dan heb je meer tijd om andere dingen te doen dan autorijden.

Wij houden ook van havenplaatsjes als Eyemouth, Dunbar en North Berwick.

trom
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 31 Aug 2010, 18:40 »

De kustroute is zeker mooi met soms mooie uitzichtpunten en leuke plaatsjes als Alnwick, Morpeth en Berwick upon Tweed.
Maar de route via Carter Bar en daar bewust de grens oversteken tussen Engeland en Schotland en
het mooie uitzicht over de Chaviot Hills heeft mijn voorkeur. Daarbij komt nog het leuke stadje
Jedburg met zijn kathedraal-ruïne, mooie vvv met veel info, souvenirs etc. en zijn twee scottish mills waar je allerlei Schotse producten kunt kopen.
Even voorbij Jedburg op de hoogte van Melrose kun je afslaan en de mooie route via Tweed Valley nemen.

Mijn voorkeur zou zijn om heen via Jedburg en Tweed Valley te gaan en terug via de kustroute.

skye
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 31 Aug 2010, 19:08 »

altijd een goed idee  om de een heen en de ander terug te doen. Via Carter Bar is inderdaad erg mooi, maar de route langs de kust vinden wij ook erg leuk om te rijden.

goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #8 Gepost op: 31 Aug 2010, 22:54 »

De kustroute is zeker mooi met soms mooie uitzichtpunten en leuke plaatsjes als Alnwick, Morpeth en Berwick upon Tweed.
Maar de route via Carter Bar en daar bewust de grens oversteken tussen Engeland en Schotland en
het mooie uitzicht over de Chaviot Hills heeft mijn voorkeur. Daarbij komt nog het leuke stadje
Jedburg met zijn kathedraal-ruïne, mooie vvv met veel info, souvenirs etc. en zijn twee scottish mills waar je allerlei Schotse producten kunt kopen.
Even voorbij Jedburg op de hoogte van Melrose kun je afslaan en de mooie route via Tweed Valley nemen.

Mijn voorkeur zou zijn om heen via Jedburg en Tweed Valley te gaan en terug via de kustroute.

T.o de Woolen Mills in Jedburg is een mooie camping van de Camping & Caravan club. Je kunt dan lopend naar de beide winkels.
Margolia
Jeroen Nieuwlaat
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 01 Sep 2010, 18:05 »

In ieder geval zo min mogelijk op die veel te drukke A1
Ik zou zelf deze route nemen:
helaas toch ene klein stukje A1, dan bij Gosforth de A696, dze gaat samen met de A68 (richting jedburgh)
Bij Carfraermill komt deze samen met de a697 (dar zit ook een gezellige pub/cafe)
Verder de a68 vervolgen en dan de borden Edinburgh
of:
De A1 naar Morpeth, daar de a697, deze komt dan bij Carfraermill samen met de A68
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Route Newcastle - Edinbrough
Ga naar: