Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
11 Feb 2012, 02:05

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Even voorstellen
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 884 keer)
Liza
Gast
« Gepost op: 06 Aug 2010, 20:45 »

Hallo.

Ik wil mij even voorstellen:
Mijn naam is Liza Kok en ik ben 52 jaar.
Door een vriendin die lerares Engels is (die een aantal jaren in Schotland gewoond heeft met man en kinderen), heb ik kennis kunnen maken met Schotland en de bevolking.
De eerste reis was naar Dunoon, Glasgow en omgeving.
Verkocht...liefde op eerste gezicht!
Het was een makkelijke reis, vooral omdat ik de Schotten leerde kennen als vrienden van mijn vriendin.
Nu...een aantal jaren later,  ..en mijn kinderen volwassen... denk ik er ernstig over om voor een jaar naar Schotland te gaan. Ik zal alleen gaan..dus anders als mijn vriendin.
Het is mogelijk voor mij om een jaar met onbetaald verlof te gaan.
Betekent wel dat ik in Schotland aan mijn kostje moet komen door betaald arbeid te gaan verrichten. Hoe die plannen te verwezenlijken....?
Mijn beroep is administratie, diploma SJM (sociaal juridisch medewerker) Personeel en Organisatie.
Vraag me af of daar ook werk in is ...alhoewel...whatever..wil graag een jaar werken en leven in Schotland, en het land van een andere kant ontdekken als alleen zijnde een toerist.

Wie heeft dit ook gedaan?
En heeft zijn droom omgezet in daden?

Graag hoor ik daarover...

Gr. Liza

Toeter
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 06 Aug 2010, 21:37 »

Ha Liza,

Welkom op het forum. Vlag

Je heb een mooie droom. Ik kan je alleen niet helpen aan informatie, maar er zijn een paar forumleden die je voor zijn gegaan, dus misschien moet je hun een pb-tje sturen voor informatie.
Succes met je droom.

Toeter

Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #2 Gepost op: 06 Aug 2010, 22:46 »

Hoi Lisa welkom hier, wat heb je een leuke plannen, laat ook even weten hoe het je vergaat, want daar kunnen wij ook weer wat van leren, mochten er zijn met dezelfde plannen..... Wink

Groetjes Ingrid
Roald
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 07 Aug 2010, 21:02 »

Iets vergelijkbaars heb ik een aantal jaren geleden ook gedaan: uitzoeken of het land en de mensen na een aantal maanden nog steeds leuk zijn, in plaats van na 1 of 2 weken; en een tijdje 'echt' deel uitmaken van het land in plaats van als bezoeker. Geslaagd experiment: werk gevonden en het verblijf in z'n algemeenheid beviel uitstekend. Het was een tijdelijke expeditie, en toen ik na terugkomst in Nederland voor de verandering weer te horen kreeg: sorry, geen ervaring sad1, besloot ik permanent over te steken.

In de wetenschap dat het ook minder geslaagd kan verlopen zou ik toch zeggen: doen. Wel met een plan B in de vorm van bijvoorbeeld een toezegging van je werkgever dat je eerder dan dat jaar weer terug kunt komen, of genoeg financiele middelen om het een flinke tijd uit te zitten in geval van geen werk of andere tegenslagen.

In geval van een tegenslag, of dat het land toch niet is wat je denkt/hoopt/verwacht, kun je wel zeggen dat je het in ieder geval geprobeerd hebt. Doe je het niet, dan zul je altijd iets houden van had ik maar en wat als ... Succes ! wave

Home is anywhere you choose to put your heart (John Denver / And So It Goes)
Jurriaan
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 08 Aug 2010, 11:28 »

Hallo en welkom op dit forum.

Ik ben ook een van de mensen die de overstap heeft gemaakt. Voor mij was het een heel ander verhaal. Ik wou weg uit Nederland en maakte me op dat moment niet helemaal uit hoe. Heb volgens mij achteraf geen slechte keuze gemaakt  laughing7

Ik woon tegenwoordig op Skye waar ik een B&B run.  Vlag

Als je vraagen hebt zal ik ze poogen te beantwoorden.

groeten,

Jurriaan
Mieke
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 08 Aug 2010, 18:29 »

groeten,

Jurriaan

ben je al lang weg uit Nederland?  Hypocriet

en mag ik ook een vraag stellen???

heeft jouw B&B een website? We zoeken nog iets voor september voor een weekje, maar weten nog niet wat we willen, NL/buitenland...zijn eigenlijk net pas terug van vakantie...

wave
lesja
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 08 Aug 2010, 19:36 »

groeten,

Jurriaan

ziet er goed uit hoor.
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #7 Gepost op: 09 Aug 2010, 16:12 »

Welkom op het forum Liza. Veel succes met het verwezenlijke van je droom!
Jurriaan
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 09 Aug 2010, 16:38 »

www.givendale.co.uk

Ik heb nog plek voor September. Maar je zal reddelijk snel moeten zijn gaat toch sneller dan je denkt.

Groeten,

Jurriaan
Pascal & Tanja
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 11 Aug 2010, 09:17 »

Hallo Liza, welkom op het forum en zoek de info die je kunt gebruiken voor je overstap naar schotland, succes,  icon_thumleft

pascal en tanja
McLark(enshoeve)
Schotland fan

Larkenshoeve

« Antwoord #10 Gepost op: 13 Aug 2010, 18:17 »

Ook van ons welkom op het forum Liza!  bagpiper

Edward & Bernice
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Even voorstellen
Ga naar: