Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 22:55

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Schotland accommodatie  |  Schotland vakantiehuisjes  |  Topic: Leuke tips???
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Leuke tips???  (gelezen 2289 keer)
peter en janet
Schotland fan

« Gepost op: 01 Aug 2010, 18:42 »

Hoi allemaal,

We zijn vorig jaar voor het eerst naar Schotland geweest en helemaal verslaafd geraakt. Dit jaar helaas niet geweest vanwege een verbouwing (ook leuk  Cheesy), maar volgend jaar zeker weer.
Vorig jaar zijn we een week op de black isle geweest in de buurt van Inverness, een week aan de kust nabij Mull en een week vlakbij Eddinburgh. Volgend jaar willen we in ieder geval een week richting Ullapool, maar de andere twee weken Huh?? Wie heeft er nog hele goede tips van lokaties die we zeker zouden moeten zien  icon_scratch?
Alleen het zuiden spreekt ons niet zo aan voor de rest geen voorkeur. We houden van bergen/ heuvels, water, ruige landschappen, cultuur, enz. Ook adressen voor leuke cottages zijn welkom. Laat de zomer van 2011 maar komen  hello2.

Peter en Janet
Toeter
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 05 Aug 2010, 23:53 »

Ha Peter en Janet,

Het eiland Skye heeft veel te bieden. De natuur is mooi met ruige landschappen, bergen/heuvels, water, mist.
Ook de omgeving van Aviemore is mooi. Vanaf hier kan je mooi een paar trips maken naar Speyside.   Whisky

Toeter

O Ja, als je volgend jaar in de buurt van Ullapool bent en je houdt van de natuur (vogels) dan is Handa eiland een aanrader.  Aye
Het is een kleine bootovertocht naar het eiland en je kan je er makellijk een paar uur vermaken met een wandeling over het eiland.

Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #2 Gepost op: 06 Aug 2010, 08:31 »

Ik ben mijn eerste jaar in de omgeving van Killin en Crianlarich geweest. Je zit dan behoorlijk centraal van een groot antal prachtige dagtrips. Mooie ruige omgeving, meren en bergen in de direkte omgeving en cultuur zat te bekijken.
Ik kampeerde toen op camping Glen Dochart, maar ik dacht dat ze daar ook stacaravans verhuurde. Wink

Groetjes Ingrid
skye
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 06 Aug 2010, 09:05 »

Skye is inderdaad de moeite waard. Skiep zit daar nu weer in een huisje, moet je als hij terug is even vragen voor de link, het is bij Ord wel wat geisoleerd , maar goed. Camping glen Dochart ben ik ook geweest, die hebben wel iets aan huisjes of stacaravans. Zelf vind ik de omgeving van de Cairngorms ook altijd erg leuk. wij gaan daar in september nog een week heen. In een huisje ( the wildfarm cottage) van the Cairngorm reindeer centre. Die hebben twee huisjes die ze verhuren. Kijk even op hun site voor meer info.
Bij Ullapool in het ook een schitterende omgeving, echt doen!!

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 07 Aug 2010, 18:12 »

En toch is het zuiden van Schotland ook erg mooi! Langs de kust, Glen Trool, de beklimming van de Merrick, zeer de moeite waard, prachtige uitzichten, met mooi weer zelfs op Ierland. Je kan een dagtrip maken naar Arran, erg mooi!.

Wij vinden de highlands ook het mooist, en Skye blijft voor mij op nr. 1. Wij zaten een week in Skeabost, erg centraal. Verder vond ik voor wat betreft het wandelen in de buurt van Glenshee mooier dan rondom Aviemore, maar dat is persoonlijk.

thijssen
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 29 Sep 2010, 07:48 »

Ik zelf ben naar Aberdeen geweest, wat ik ook erg leuk vond. Had Eddinburgh en Glasgow al gehad, Aberdeen schijnt daarna de grootste stad te zijn, dus dacht er moet vast veel leuks te doen zijn en vond het leuk om weer eens wat nieuws te proberen. Zo hadden we ook voor het eerst een huis gehuurd, wat midden in het stadscentrum zat, maar toch ook dichtbij natuur. We hebben vele wandelingen gemaakt in de bergen en ook hebben we ons een dagje vermaakt op de golfbaan (ja, dat is hartstikke leuk!  Aye) Wij waren vorig jaar in de herfst hier geweest, maar in de zomer schijn je op dit plaatsje ook lekker te kunnen zonnen op het gouden zandstrand. We hebben ook een ander leuk stel in Schotland ontmoet, en die komen deze winter bij ons op bezoek. Wat zullen we voor ze koken? We willen ze een warm welkom geven, hebben jullie ideeen?
peter en janet
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 28 Dec 2010, 17:25 »

Yes !!!

We zijn er uit. 10 juni gaat het feest  bagpiper weer beginnen. De eerste week zitten we vlakbij Killin, centraal dus, de tweede week in Badenscallie ten noord-westen van Ullapool en de laatste week in Cumnock aan de westkust onder Glasgow.

Nog "maar" een half jaartje wachten  Verward. Nu alleen de boot nog boeken. Gaat helaas weer een hoop kosten. Via de Engelse DFDS site scheelt het omgerekend 70 euro, best de moeite waard. Heb echter ook al eens gehoord dat vracht schepen pasagiers meenemen. Iemand hier ervaring mee? Of andere besparende tips voor de overtocht?

Peter en Janet
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Schotland accommodatie  |  Schotland vakantiehuisjes  |  Topic: Leuke tips???
Ga naar: