Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
06 Feb 2012, 22:50

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Tips gezocht voor activiteiten in omgeving Oban!
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Tips gezocht voor activiteiten in omgeving Oban!  (gelezen 776 keer)
LastSilence
Schotland fan

« Gepost op: 01 Aug 2010, 14:23 »

Hallo allemaal!

Bijna zover... over ongeveer 2 weken gaan we voor het eerst naar Schotland! We zijn 2 dagen in Edinburgh, en staan een week op de camping in Oban. In Edinburgh hebben we genoeg te zien en te doen, maar wat is nu echt een aanrader om te doen in Oban?

We willen graag naar de distilleerderij van Oban kijken, een tripje met de boot lijkt ons erg leuk (welke is een aanrader?) en voor de rest willen we veel natuur zien.

Wat mogen we echt niet missen? We reizen wel met het openbaar vervoer, maar hebben jonge benen, dus een stuk lopen is geen probleem! Bedankt alvast! 
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #1 Gepost op: 01 Aug 2010, 15:56 »

Een wandeling langs de kust naar Connel op een mooie dag is misschien ook wel wat, alhoewel het op A85 wel druk kan zijn en ze rijden er als gekken..
Eerst richting Dunollie Castle - slipperig modderpad omhoog naar een vervallen kasteel. Daarna over de weg naar het strand van Ganavan Sands en vanaf daar kun je boven langs de kliffen naar Dunstaffnage Castle lopen. Er is geen pad en het gaat er soms recht naar beneden dus wel oppassen dat je niet te dicht langs het randje gaat Wink Daarna door naar Connel waar je met bus of trein weer terug kan naar Oban.

Tripje naar Kerrera om daar te wandelen - ik heb het toen overgeslagen door enorm slecht weer en ben bij de ferry landinwaarts gegaan over Glenshellach Road langs een camping (die van jullie?) naar Pulpit Hill. Mooi uitzicht, als het weer goed is  laughing7

All the way naar Iona, over Mull of gewoon vanaf de veerboot gelijk het stoomtreintje in naar Torosay Castle.
Er zijn ook spot-de-zeehond boottrips vanuit Oban, er staan diverse borden langs de haven.
LastSilence
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 01 Aug 2010, 18:39 »

hello2 Super! Ik ga ze zeker even nazoeken, al je tips. Harstikke bedankt:)
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 01 Aug 2010, 19:56 »

Volgens mij moet je met de bus naar Easdale kunnen komen

http://www.undiscoveredscotland.co.uk/easdale/easdale/index.html

Is wel leuk uitstapje

Je kan hiervandaan ook wildlife trips doen

http://www.sealife-adventures.com/
McLeo
Schotland Moderader

visiting Scotland since 1978, FOL 93701

« Antwoord #4 Gepost op: 02 Aug 2010, 21:25 »

Met de boot naar Staffa, met een klim aan land.

Wij zijn er niet aan toegekomen afgelopen zomer...
In Oban aan de haven zit "westcoast motors" die organiseren allerlei leuke toers.
http://www.westcoastmotors.co.uk/default.aspx

Leo

Wij rijden rond in een VW T4 Exclusive camper.
max
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 04 Aug 2010, 07:50 »

In ieder geval zoals gezegd de zeehond tripjes vanaf de haven in Oban. Daarna lekker chocolate drinken en eten bij de chocolate factory direct tegenover de bootjes. Aan te raden is te varen met de oranje boot die tegenover die chocolade factory ligt van Ron nog wat. Mara huppeldepup heet de boot geloof ik. Aan de linkerkant van de pier, een mooie boot en prima uitleg ook. Die distillery stelt niet zoveel voor maar is wel leuk om te doen.

Lekker eten bij Waterfront is leuk om te doen, ook EEUSK aan de kade is leuk maar wel duur voor wat het is (veel vis).

Dunstaffnage Castle inderdaad wel aardig om te bekijken (daarna lekker eten bij de whitemouthed frog).

Je kunt de bus pakken naar Glencoe als ik me niet vergis, dat is natuurlijk super om te wandelen, maar wel een hele trip.

Stap binnen bij de ferrymaatschappy in het centrum van Oban, daar kan je namelijk allerlei super leuke dagtrips boeken met de Ferry, naar Mull en Iona etc. Als je van dieren houdt, is de trip met Turus Mara naar de Treshnish Isles zeker aan te raden. Dan ga je met de ferry naar Mull, daar word je opgepikt, en dan ga je met een ander kleiner bootje weer verder. Super en heel bijzonder ook.

Genoeg te doen, je verveelt je écht totaal niet!! Overigens kan  je eventueel zelfs met de trein op pad vanaf Oban.

Ik zou het heel leuk vinden als je laat weten wat je allemaal gedaan hebt, want misschien hebben jullie wel hele andere dingen gedaan waar ik niks van weet. Wij zitten er weer in december!
LastSilence
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 06 Aug 2010, 15:10 »

:hello2:Geweldig! Dank je wel voor de uitgebreide beschrijving. Ik ga zeker een uitgebreide beschrijving geven van wat we allemaal gezien hebben zodra we terug zijn:) Ik denk dat we zeker wel wat hebben aan je advies! icon_thumleft
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Tips gezocht voor activiteiten in omgeving Oban!
Ga naar: