Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
10 Feb 2012, 03:32

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: Welke wandelkaarten moet ik kiezen?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Welke wandelkaarten moet ik kiezen?  (gelezen 1874 keer)
RudiM
Schotland fan

« Gepost op: 21 Jul 2010, 08:17 »

Beste forumleden.

In september ga ik samen met mijn vriendin 3 weken naar schotland. Wij zijn van plan flink te gaan wandelen. Hebben al de nodige voorbeireidingen getroffen. Goede rugzak, regenkleding, kompas, warmtedeken.

Nu twijfel ik of ik kaarten van OS Landranger 1:50.000 moet kopen of 1:25000. Volgens mij is 1:50.000 genoeg maar heeft iemand hier ervaring mee?

Wat zijn de voor- en nadelen van beide kaarten?

Gr

Ruud
Struner
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 21 Jul 2010, 08:52 »

Moi Ruud,

1:50000 is goed te doen hoor. Zijn ook veel beter lokaal verkrijgbaar. Zelf heb ik eigenlijk nooit op 1:25000 gelopen. Wel op duimse kaarten, 1:63duizendnogwat. Gebruik ik nog steeds in voorkomend geval. Dan valt het alleen maar mee met nieuwe rondwegen en bruggen etc  Wink

MVG,
---Peter.
Bagh Alluin
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 21 Jul 2010, 09:14 »

Hoi Ruud,

Het ligt er erg aan waar je gaat wandelen, ik zou voor op de weg 1:50.000 doen maar ga je echt de vrije natuur in dus wel 1: 25.000.
Geeft je veel meer detail en info.

Succes met de voorbereidingen.

Jac
RudiM
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 21 Jul 2010, 10:39 »

Hoi Bahg,

Bedoel je dan met weg ook wandelpaden of alleen asfalt wegen.

Gr

Ruud
Bagh Alluin
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 21 Jul 2010, 13:08 »

1:25000 geeft je veel meer info betreffende de tracks en voetpaden. `En ook de hoogtelijnen zijn veel nauwkeuriger aangegeven. Maar het ligt natuurlijk helemaal aan de manier waarop jullie willen wandelen. Er zijn ook wandelkaartensets van diverse gebieden te koop.
www.geograph.co.uk geeft wel heel goede informatie. Fotoos gekoppeld aan kaarten.
En deze site is ook wel de moeite waard: http://www.ordnancesurvey.co.uk/oswebsite/opendata/viewer/
Groeten

Jac
herbert
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 12 Aug 2010, 10:13 »

't ligt eraan waar je gaat wandelen.

Ik ben in een natuurgebied geweest, waar alleen bergpadjes waren en verder niets. Dan is het van groot belang dat je een goede hoogtekaart hebt, zodat je precies weet waar je bent.
Dan is de meest gedetailleerde kaart het beste.
Ga je alleen wat wandelen in de buurt, kan je ook een globalere kaart nemen, hoor.

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: Welke wandelkaarten moet ik kiezen?
Ga naar: