Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 22:48

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Werken in Schotland  |  Topic: Werk gezocht: natuur of wildlife
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Werk gezocht: natuur of wildlife  (gelezen 2822 keer)
Wolfcvd
Schotland fan

« Gepost op: 18 Jul 2010, 12:47 »

Hallo allemaal

Ben van plan aan het eind van het jaar mijn droom waar te maken en naar Schotland te verhuizen. Ook omdat ik nu een relatie heb met een leuke Schot lijkt dit het juiste moment om de stap te wagen.

Ben nu hard op zoek naar werk in Schotland. Ik ben ecoloog/bioloog en heb al allerlei websites gevonden die ik regelmatig check voor nieuwe vacatures. Al veel leuke banen tegengekomen en op enkele gereageerd, maar tot nu toe nog geen geluk.

Ik blijf stug doorzoeken, maar zou hierbij met name aan de forumleden die in Schotland wonen willen vragen: als iemand een vacature tegenkomt die iets met natuur of wildlife te maken heeft (in de local newspaper ofzo), please, let me know! Maakt niet uit waar in Schotland.

Groetjes,
Caroline
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 19 Jul 2010, 06:12 »

Wat spannend Caroline! Ik hoop dat het je lukt. Ga je in de buurt/in Fort William wonen?

Joke
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 19 Jul 2010, 08:29 »

Caroline !!

Meid, wat leuk voor je. !!!(wat minder voor ons   crybaby2)

Maar ik wens je alle geluk  en hopelijk vind je snel iets !!

Ik zie je nog (en zal voor je kijken als we in Schotland zijn....)

Joke wave

"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig
Wolfcvd
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 19 Jul 2010, 18:06 »

Wat spannend Caroline! Ik hoop dat het je lukt. Ga je in de buurt/in Fort William wonen?

Waar ik ga wonen hangt af van waar ik werk kan krijgen. Ik reageer op vacatures door heel Schotland. Iets vinden in de buurt van Fort William zou wel mooi zijn, want dan hoeft mijn vriend zijn geliefde bergen niet te verlaten (hij is bergbeklimmer en -gids). En als het me niet lukt voor eind van het jaar werk te vinden dan zal ik genoodzaakt zijn bij mijn vriend (in Fort William) in te trekken.

En Joke, jullie zijn altijd welkom om eens gezellig langs te komen hoor!  Whisky

Groetjes,
Caroline
Joke
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 20 Jul 2010, 16:18 »

Waar ik ga wonen hangt af van waar ik werk kan krijgen. Ik reageer op vacatures door heel Schotland. Iets vinden in de buurt van Fort William zou wel mooi zijn, want dan hoeft mijn vriend zijn geliefde bergen niet te verlaten (hij is bergbeklimmer en -gids). En als het me niet lukt voor eind van het jaar werk te vinden dan zal ik genoodzaakt zijn bij mijn vriend (in Fort William) in te trekken.

En Joke, jullie zijn altijd welkom om eens gezellig langs te komen hoor!  Whisky

Groetjes,
Caroline

Nou, dat komen we zeker doen, hoor !!!! hello2 Whisky bagpiper

Joke wave

"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig
It Swarte Skiep
Schotland fan

Born to be sheep

« Antwoord #5 Gepost op: 20 Jul 2010, 17:09 »

Hoi Caroline,

Twee jaar geleden zaten we samen met een schotse ecologe in de "Lazy Duck".
Zij deed iets met 'mountain studies', verbonden aan Perth College.   
Misschien iets om ook even naar te kijken ....

Pieter

Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #6 Gepost op: 24 Nov 2010, 09:07 »

Ik ben eigenlijk erg benieuwd of het je al is gelukt een baan te vinden Carolien??? Wink

Groetjes Ingrid
Wolfcvd
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 24 Nov 2010, 11:33 »

Hai Ingrid

Nee, het is me nog niet gelukt iets te vinden  Nee!!!. Ben wel hard aan het solliciteren, dus er is wel aanbod. Gelukkig heb ik nog even de tijd, want mijn plannen zijn iets vooruit geschoven. Eind maart 2011 ga ik over  hello2.
Tot die tijd blijf ik zoeken naar werk, maar ik denk dat mijn kansen beter zijn als ik eenmaal in Schotland woon.

Groetjes,
Caroline
Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #8 Gepost op: 24 Nov 2010, 13:43 »

Wauw ik ben erg benieuwd of je wat vind, succes hoor en ook succes met de verhuizing in Maart, wat een heerlijk vooruitzicht. icon_thumleft icon_sunny

Groetjes Ingrid
Wolfcvd
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 24 Nov 2010, 13:54 »

ja, het vooruitzicht is leuk, maar de voorbereidingen........ sad1
macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 25 Nov 2010, 23:24 »

Wat een mooi vooruitzicht !
Lijk mij een super mooi gevoel om je droom te laten verwezelijken, succes en alle geluk voor jullie beide !

wave

psychogoogje
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 26 Nov 2010, 16:11 »

ja, het vooruitzicht is leuk, maar de voorbereidingen........ sad1

Ik weet hoe het voelt, kijk ook best tegen de verhuizing in februari op  icon_scratch
Succes met zoeken en mocht ik iets tegenkomen dan laat ik het weten!

grtz Janneke

Je weet pas of het leven hard is, als je je tanden erin zet! - Loesje
Eagleheart
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 07 Dec 2010, 20:22 »

heyy,

wat leuk om te lezen dat je nu zeker naar schotland gaat verhuizen! gaaf joh, ik hoop echt voor je dat je een beetje leuke baan gaat krijgen.
Ook ik zal zeer waarschijnlijk vanaf feb of maart 2011 richting Schotland vertrekken om te kijken of het mij serieus wat lijkt om er te emigreren.

groeten,
Rik
Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #13 Gepost op: 08 Dec 2010, 09:51 »

Spannend Rik, waar wil je heen om te kijken?
Ik bedoel welk gebied? Wink

Groetjes Ingrid
Eagleheart
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 08 Dec 2010, 12:16 »

Hoi Ingrid,

Mijn doelstelling is om in eerste instantsie een half jaartje in een jeugdherberg te gaan zitten in Edinburgh.
Heb daar al goede ervaringen met Jeugdherbergen.
Vanuit daar wil ik op zoek gaan naar een "tijdelijke" baan. Ondertussen rondzoeken of het mogelijk is om mijn toekomstdroom/plan uit te laten komen.

Spannend Rik, waar wil je heen om te kijken?
Ik bedoel welk gebied? Wink
Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #15 Gepost op: 08 Dec 2010, 18:56 »

Spannend hoor, ik ben erg benieuwd hoe het je vergaat daar. Wink

Groetjes Ingrid
Eagleheart
Schotland fan

« Antwoord #16 Gepost op: 09 Dec 2010, 10:46 »

Het komt vast wel goed denk ik. Het is nog niet helemaal 100% zeker dat ik ga maar daar hoop ik zo snel mogelijk wat meer zekerheid in te hebben. Tegen die tijd zal ik hier wel een apart topic over openen.
Het is ook puur voor tijdelijk om erachter te komen of emigreren naar schotland wel echt iets voor mij is. Voor tijdelijk wonen lijkt Edinburgh mij ideaal. Mocht ik er echt gaan wonen dan wil ik toch wel wat rustiger gaan wonen. De Ervaringen in Edinburgh zijn in ieder geval erg positief.
Vooral in het begin zal het mij niet veel uitmaken wat voor tijdelijke baan ik kan krijgen. Uiteindelijk wil ik een beetje dezelfde richting op als Caroline (natuurkant) of zelf iets gaan opstarten.

Ik vind het in ieder geval leuk dat meerdere mensen hier op het forum in het vroege voorjaar richting Schotland vertrekken!

Spannend hoor, ik ben erg benieuwd hoe het je vergaat daar. Wink
Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #17 Gepost op: 10 Dec 2010, 09:16 »

En ik ben erg benieuwd welke banen jullie krijgen en vinden in de natuur sector Wink

Groetjes Ingrid
skye
Schotland fan

« Antwoord #18 Gepost op: 11 Dec 2010, 10:44 »

Cairngorm Reindeer centre misschien og een idee voor iemand. Ik weet niet of ze wat hebben , maar dat kan je natuurlijk altijd vragen. Al is het maar voor de zomerperiode en als opstapje.

suzan
Schotland fan

« Antwoord #19 Gepost op: 16 Dec 2010, 00:41 »

Hoi,

Google eens op "jobseeker" (Brits arbeidsbureau).
Daar moet je ook heen om een National Insurance Number aan te vragen.
Dat heb je nodig voordat je kan werken.
Je hebt het ook nodig om je sociale lasten te kunnen betalen, kinderbijslag aan te vragen, etc.
Een interview maakt deel uit van de procedure.
Wij hebben 1,5 jaar terug de procedure doorlopen. De britse bureaucratie is erg volgens de regel, dat is even wennen. Ook loopt bijna alles hier via callcentres met vaak niet erg toegankelijk personeel en soms in een niet erg begrijpelijk dialect (Glasgow). Men is vaak niet gewend aan/ingesteld op buitenlanders maar na duidelijk maken dat je Hollander bent en het niet altijd snapt, doorgaans wel hulpvaardig.
Succes.

Groetjes, Jan en Suzan Visser, Isle of Harris
goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #20 Gepost op: 16 Dec 2010, 09:19 »

Hoi Ingrid,

Mijn doelstelling is om in eerste instantsie een half jaartje in een jeugdherberg te gaan zitten in Edinburgh.
Heb daar al goede ervaringen met Jeugdherbergen.
Vanuit daar wil ik op zoek gaan naar een "tijdelijke" baan. Ondertussen rondzoeken of het mogelijk is om mijn toekomstdroom/plan uit te laten komen.

Heb je er al eens aan gedacht om tijdelijk in de jeugdherberg te gaan werken? Aye  Dan kun je rustig voor een passende baan om je heen gaan kijken. Onze zoon is ruim 12jr geleden in de jh. van Glasgow begonnen met een baantje. Onderdak enz. zat daar bij in. Inmiddels is hij politieagent bij de Strathclyde police. En speelt bij de Boghall & Bathgate Pipeband.  bagpiper
Margolia
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Werken in Schotland  |  Topic: Werk gezocht: natuur of wildlife
Ga naar: