Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
09 Feb 2012, 03:59

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: Hoeveel betaal ik als ik via Hoek van Holland naar Schotland reis?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Hoeveel betaal ik als ik via Hoek van Holland naar Schotland reis?  (gelezen 1673 keer)
hendrinaatje
Gast
« Gepost op: 15 Jul 2010, 13:03 »

Ik reis eerst met de Stenaline van Hoek van Holland naar Harwich, maar moet daarna op doortocht naar Edinburgh.
Ik begrijp dat je dan per trein verder moet; nl. op station King Ross.
Weet iemand misschien hoeveel ik betaal voor een treinticket? van London naar Edinburgh??

Groet,

Hendrina
Petra
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 15 Jul 2010, 13:16 »

Hallo hendrinaatje

Wat de boot betreft,
dat kan je via hun site berekenen door het één en ander in te vullen.
Je hoeft het dan nog niet vast te leggen.
Met de data kun je "spelen" om de tijdstippen en prijzen te vergelijken.

Wat de trein betreft Huh

Misschien kun je een topic openen van lift gevraagd.
Misschien dat iemand een plaats in de auto over heeft.

Petra

Struner
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 15 Jul 2010, 14:45 »

Moi Hendrina,

Heb je een bestemming gevonden voor wat langere tijd? Mooi zo!

Treinen zijn behoorlijk duur. Je kunt nogal wat winnen door vroeg te boeken en flexibel te zijn met je reistijden, maar open kaartjes zijn heel duur.
http://www.nationalrail.co.uk/

Of je nu de dagboot of de nachtboot neemt, je kunt ook met de bus naar Edinburgh.
Met National Express: http://www.nationalexpress.com - 09:00 - 12:00 - 23:00
 of met MegaBus: http://uk.megabus.com - 09:00 - 15:00 - 23:00
ruim negen uur onderweg voor nog geen 20 pond.  laughing7
De bus vertrekt vanaf Victoria Coach Station, dat is gewoon bij Victoria Station - daar kom je met de ondergrondse vanaf Liverpool St Station
komt aan op St Andrews Sq busstation.
Dat zal nu wel met de nachtboot moeten, je hebt gewoon te weing tijd om van ene naar het andere station te komen 's avonds.
Zelf vroeger ook wel gedaan  ( Opa vertelt...  Wink ) Met de dagboot naar Londen en dan met de nachtbus naar Glasgow, altijd meer dan vijf bussen in konvooi - alleen maar Schotten ( en ik ), dat kostte toen zo'n 25 gulden.

MVG,
---Peter.

Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #3 Gepost op: 15 Jul 2010, 16:11 »

Treinen kunnen inderdaad behoorlijk duur zijn! Via deze site lijkt het erop tussen de 130 en 190 pond te kosten voor een enkeltje. Beetje speuren op internet kun je misschien nog wat goedkoper uit zijn.

Ik wilde enkele jaren geleden ook met de trein naar Schotland, maar de prijs brak me erg op. Ben toen maar met de Eurolines bus vanaf Amsterdam naar London gegaan, en toen de nachtbus naar Edinburgh.. Wat een reis, 24 uur onderweg en inderdaad nog steeds een convooi met Schotten en Amerikaanse toeristen die Europe in 2 weken 'doen', gezellig en vermoeiend maar wel spotgoedkoop - alhoewel het niet meer de 25 gulden van Peter was  laughing7
Roald
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 23 Jul 2010, 07:24 »

Toch kan het wel: ik ben eens voor £36 van Aberdeen naar Londen getreind, voor £10 van Aberdeen naar Glasgow en voor £17.50 van Glasgow naar Londen. De eerste geboekt via www.nationalrail.co.uk en de andere twee op een station gekocht - wel royaal vantevoren, dat wel. En nee, het waren geen boemeltjes met 26 keer overstappen Wink: het waren alle rechtstreekse treinen. Met tussen Edinburgh-Londen en Glasgow-Londen maar een paar stops. Comfortabel, en een mooie manier om het land te zien.

Home is anywhere you choose to put your heart (John Denver / And So It Goes)
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: Hoeveel betaal ik als ik via Hoek van Holland naar Schotland reis?
Ga naar: