Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
11 Feb 2012, 02:27

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Wie heeft de excursie van effeweg al gedaan?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Wie heeft de excursie van effeweg al gedaan?  (gelezen 1684 keer)
Oban
Gast
« Gepost op: 08 Jun 2010, 18:21 »

Hoi Allemaal,

Wij hebben al handige tips  over  schotland gevonden op het forum maar zijn toch nieuwsgierig naar bevindingen van  mensen die bovenstaand Excursie naar schotland al eens hebben gedaan,

http://www.effeweg.nl/busreis-busreizen-vakantie/excursiereizen-schotland/11-dagen-rondreis-schotse-hooglanden/

Voor ons is het dus een eerste maal dat we die kant opgaan, we hebben in google earth al een route aangemaakt en zullen daar o.a. een paar caches gaan loggen,

Daar schotland heel mooi schijnt te zijn graag een paar tips betreft deze excursie,
Alvorens dank,

Btw:we hebben verder geen connecties met effeweg op wat voor wijze dan ook behalve deze reis! evil5

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #1 Gepost op: 08 Jun 2010, 18:38 »

Welkom op het forum.

Wij maken nooit busreizen, gaan lekker met de eigen wagen, maar van familie weet ik dat er tijdens zo'n busreis vaak maar beperkte "vrije tijd" is tijdens de excursies. En heb je vrij, dan mis je meestal je vervoer. Dus of je veel aan het cachen toe komt, ik betwijfel het.
In elk geval krijg je wel de meeste highlights te zien. Maar bedenk wel dat je vaak stops maakt bij "tourist traps", waar ze vooral interesse in je geld hebben. En een grote bus kan nu eenmaal niet over de mooiste kleine weggetjes, dus je mist ook veel mooie natuur.
Maar mocht je eenmaal de smaak te pakken hebben, dan kom je gewoon nog een paar keer terug  icon_smile

Oban
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 08 Jun 2010, 19:07 »

Wij maken ook nooit busreizen, dit is voor ons ook nieuw, laughing7
Maar daar we ook bij o.a.  distilleerderijen (Oban  drunken_smilie) langs gaan en niet eerder zelf op de linkerbaan hebben gereden met een auto waar het stuur links zit leek het het ons ( de vrouw laughing7 ) beter ons te laten rondrijden daar in Schotland, dit i.v.m minder stress, bekeuringen, ongelukken  etc, tongue3

Wat het cachen betreft, bij sommige hotels overnachten we 3 keer, heb daar in de buurt al een paar opgezocht dus dat gaat wel goed komen om sávond na het eten er even tussenuit te "knijpen", ( naar deze tips was ik o.a naar benieuwd  Wink )

Bedankt  Hans voor je tip : "tourist traps",  daar zal ik de vrouw even heel duidelijk op antenderen! Hypocriet
Toeter
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 08 Jun 2010, 19:24 »

Ha Oban,

Ook namens mij welkom op het forum.

De rondreis ziet er goed uit. Je komt op veel mooie plaatsen.
Het is in iedergeval een mooie oplossing voor als je niet zelf met de auto wil rijden en zo te lezen heb je wel de vrijheid om de attracties te bezoeken.
Wij hebben regelmatig gezien, dat er een bus bij een attractie stopte en dat de mensen uitmochten stappen om het kasteel snel op de foto te zetten, daarna was het weer instijgen en reed de bus weer door.

Toeter

It Swarte Skiep
Schotland fan

Born to be sheep

« Antwoord #4 Gepost op: 08 Jun 2010, 19:45 »

Welkom hier, Oban !!

De touristenbussen blijven meestal op de grotere wegen, maar je ziet ze ook steeds vaker op de single tracks. Vaak irritant, want ze passen meestal niet op een passing place, maar het levert ook wel grappige situaties op.

Zo zagen we bij Durness een spaanse touringcar, die zich volledig had vastgereden op het parkeerterreintje bij Smoo Cave. Kon geen kant meer op.

Ook stonden we een keer met de auto bij Inversnaid Hotel aan Loch Lomond, toen er een bus naast ons stopte. De deuren dingen open en we hoorden een daverend applaus. De chauffeur werd 'bedankt' voor de veilg verlopen afdaling naar het meer.

Oban, ik zie dat je apart moet boeken voor de de dagtocht 'Highlands' op dag 7. Wel doen, want dit is het mooiste stukje Schotland van de rondreis !!

Pieter

Oban
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 08 Jun 2010, 20:09 »

Ha Oban,

Ook namens mij welkom op het forum.

De rondreis ziet er goed uit. Je komt op veel mooie plaatsen.
Het is in iedergeval een mooie oplossing voor als je niet zelf met de auto wil rijden en zo te lezen heb je wel de vrijheid om de attracties te bezoeken.
Wij hebben regelmatig gezien, dat er een bus bij een attractie stopte en dat de mensen uitmochten stappen om het kasteel snel op de foto te zetten, daarna was het weer instijgen en reed de bus weer door.

Toeter

We beginnen ons in zeer korte tyd welkom te voelen hier op dit forum, onze dank,

Persoonlijk gaat mijn interresses   meer uit naar mooie natuur dan naar oude , vervallen gebouwen dus dat treft, laughing7

Btw: mooie naam Toeter, doet me ergens aan denken, mmmhh maar waar aan?
Oban
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 08 Jun 2010, 20:19 »

Welkom hier, Oban !!

De touristenbussen blijven meestal op de grotere wegen, maar je ziet ze ook steeds vaker op de single tracks. Vaak irritant, want ze passen meestal niet op een passing place, maar het levert ook wel grappige situaties op.

Zo zagen we bij Durness een spaanse touringcar, die zich volledig had vastgereden op het parkeerterreintje bij Smoo Cave. Kon geen kant meer op.

Ook stonden we een keer met de auto bij Inversnaid Hotel aan Loch Lomond, toen er een bus naast ons stopte. De deuren dingen open en we hoorden een daverend applaus. De chauffeur werd 'bedankt' voor de veilg verlopen afdaling naar het meer.

Oban, ik zie dat je apart moet boeken voor de de dagtocht 'Highlands' op dag 7. Wel doen, want dit is het mooiste stukje Schotland van de rondreis !!

Pieter

Smoo Cave. Kon geen kant meer op.
daar helemaal bovenin  schotland komen we volgens mij niet,
Toch bedankt voor je tip betreft highlands bezoeken, we hadden ons indd hiervoor opgegeven,

grtx,

Btw: nog familie bij Tele2 toevallig?
Toeter
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 08 Jun 2010, 20:34 »

Toeter is de naam van mijn witte dove kater. Vonden we wel een leuke naam voor het lieve
beessie.

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #8 Gepost op: 08 Jun 2010, 20:41 »

Maar daar we ook bij o.a.  distilleerderijen (Oban  drunken_smilie) langs gaan en niet eerder zelf op de linkerbaan hebben gereden met een auto waar het stuur links zit leek het het ons ( de vrouw laughing7 ) beter ons te laten rondrijden daar in Schotland, dit i.v.m minder stress, bekeuringen, ongelukken  etc, tongue3

Daarom rijden we ook vaak om de beurt.

Overigens ben je aan het links rijden zo gewend (vooral met een meekijkende bijrijder) en zeker buiten de steden is het deelnemen aan het verkeer zeer relaxt.  En het grote voordeel is toch wel de vrijheid om te gaan en stoppen waar je wilt.
We hebben ook wel met een Britse huurauto gereden, maar dat vind ik toch meer wennen dan met je eigen auto aan de "verkeerde"kant te rijden. Je gevoel voor de plaats op de weg is namelijk heel anders als je stuur rechts zit.

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #9 Gepost op: 08 Jun 2010, 20:45 »

Overigens, je nickname is goed gekozen, Oban behoort bij de top 5 van mijn favoriete whiskies. icon_thumleft

En 1 favoriete whisky is onmogelijk, omdat je voor elke gelegenheid vaak een andere smaak nodig hebt.  Als aperitief smaakt een lichte Speyside vaak beter, maar een robuuste Islay is meestal lekkerder als after-dinner whisky.   Whisky

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #10 Gepost op: 08 Jun 2010, 20:54 »

Overigens "tourist traps" staat niet voor niets tussen  "". In Schotland valt het over het algemeen wel mee, behalve bij Loch Ness in Drumnadrochit. Maar bussen stoppen wel vaak bij die gelegenheden waar de plaatselijke Schot een eerlijke boterham aan de toeristen kan verdienen.

En op onze website vindt diverse reisverslagen en foto's van oa Edinburgh.  Ook van plekken die een beetje buiten de standaard toeristenroute vallen. En mocht je een stevige wandeling niet uit de weg gaan, dan zou ik op een mooie dag zeker Arthurs Seat beklimmen.

Oban
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 08 Jun 2010, 21:30 »

Overigens, je nickname is goed gekozen, Oban behoort bij de top 5 van mijn favoriete whiskies. icon_thumleft

En 1 favoriete whisky is onmogelijk, omdat je voor elke gelegenheid vaak een andere smaak nodig hebt.  Als aperitief smaakt een lichte Speyside vaak beter, maar een robuuste Islay is meestal lekkerder als after-dinner whisky.   Whisky

zie http://www.schotlandforum.nl/index.php/topic,3107.msg70459
grtx,
Oban
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 08 Jun 2010, 21:33 »

Overigens "tourist traps" staat niet voor niets tussen  "". In Schotland valt het over het algemeen wel mee, behalve bij Loch Ness in Drumnadrochit. Maar bussen stoppen wel vaak bij die gelegenheden waar de plaatselijke Schot een eerlijke boterham aan de toeristen kan verdienen.

En op onze website vindt diverse reisverslagen en foto's van oa Edinburgh.  Ook van plekken die een beetje buiten de standaard toeristenroute vallen. En mocht je een stevige wandeling niet uit de weg gaan, dan zou ik op een mooie dag zeker Arthurs Seat beklimmen.

Hans, bedankt voor je tips, Smiley
Na de Schot schijnt de Hollander het zuinigst te zijn?
Dat wandelen wilden we op e highlands doen eigenlijk,
Grtx,
Pascal & Tanja
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 18 Jul 2010, 13:46 »

Hallo allen,

Een vriendin van ons rijdt op de bus voor bolderman en rijdt al vele jaren op schotland, die heeft zelf een mooie rondreis in elkaar gestoken, en ziet er mooi uit, dus als je met de bus wilt, dan zou ik eens bij bolderman kijken. ze is ook reisleidster tegelijk en schotlandlover dus het komt allenmaal goed als je met haar meegaat. Aye
pascal en tanja
Oban
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 05 Aug 2010, 18:03 »

Het begon met effeweg en nu zijn we al bij Bolderman aan beland, nah, als je er maar komt lijkt me? Whisky
grtx,
Toeter
Schotland fan

« Antwoord #15 Gepost op: 05 Aug 2010, 21:50 »

Ha Oban,

wanneer ga je naar Schotland en wat ga je met Bolderman allemaal bezoeken?

Toeter

Pascal & Tanja
Schotland fan

« Antwoord #16 Gepost op: 06 Aug 2010, 10:47 »

Hee toeter,  oban wilt met effeweg gaan, maar een vriendin van ons rijdt voor bolderman verschillende reizen op schotland, oa. een zelfgemaakte rondreis incl een dag orkney mainland, en zo verder door de "kop" van schotland naar ullapool en verder door naar het zuiden en ten slotte komt ze met haar groep terug in new castle voor de veerdienst terug. En ja, ook zij denkt aan de gewone schot want ze heeft vaste stops bij kleine hotels/gelegenheden.

pascal en tanja Cheesy
Oban
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 06 Aug 2010, 17:50 »

Ha Oban,

wanneer ga je naar Schotland en wat ga je met Bolderman allemaal bezoeken?

Toeter
Hoi Toet,
Wij gaan begin september en hopen na 11 dagen gezond enwel terug te zijn, neem aan dat de hond er dan ook wel ff uit wil?! Wink

grtx:

Btw:bolderman heeft ook bussen jawel en ze schijnen er ook hele goede  vrouwelijke chauffeuses te hebben?! laughing7
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Wie heeft de excursie van effeweg al gedaan?
Ga naar: