Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
09 Feb 2012, 04:30

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met een caravan / motorhome  |  Topic: vw t2 1976 door schotland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: vw t2 1976 door schotland  (gelezen 1269 keer)
wverveer
Gast
« Gepost op: 06 Jun 2010, 18:02 »

G'middag,

Wij gaan 20 juni 3 weekjes door schotland, ik heb al heel veel zitten surfen en zitten lezen...

Nu hebben we de volgende route...weet iemand of dat een beetje een goede rondrit is...(in deze rit gaan we bv. niet hoger dan inverness, mede omdat daar maar 1 weg loopt?)
3 wk is wellicht niet genoeg, maar met een goede voorbereiding en alle high lights moet het toch een mooie rit worden..

ps. het is met vw uit '76 dus maximaal 100 km en bij voorkeur geen hogere klims dan 10%

Tot dusver hebben we deze route:

komen aan via NewCastle

Northumberland
Jedburgh
Edinburgh
Saint Andrews
Dundee
Broughty Ferry
Aberdeen
Inverness
LochNess
Eilean Donan Castle
Cuillun Mountains
Fort Williams
Glenn Nevis
Glasgow
Dumfries
Hadrians wall

en weer terug naar (snik snik) NewCastle

Ik hoop dat er iemand is, die ons een beetje kan helpen, zodat we niet teveel hoeven omrijden met onze (50)pk monster...
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #1 Gepost op: 07 Jun 2010, 06:35 »

Welkom.

Volgens mij een mooie logische route om Schotland te verkennen.  En tijd genoeg om in die 3 weken rustig rond te kijken. Overigens, die 100 km ga je op de meeste wegen niet halen in Schotland. Er is maar weinig weg waar je meer dan 60 mph mag rijden.

Er zijn zeker wel meerdere wegen ten noorden van Inverness, alleen zijn dit vaak wat smallere weggetjes, ook al zijn het A-wegen. Heb je wel een goede detailleerde wegenkaart? Anders loop je kans de mooiste weggetjes te missen. Maar gezien de route via Aberdeen ga je tijd te kort komen om ook nog helemaal daarheen te tuffen. Misschien voor een volgende keer?

Mocht je interesse hebben in Whisky (maken) dan zou ik de A95 van Keith naar Aviemore nemen richting Inverness. Die gaat dwars door Speyside, langs veel distilleerderijen die je kan bezoeken, zoals Glen Fiddich.

Overigens, de weg in Glen Nevis is doodlopend en er zitten wel (korte) steile stukjes in hoor!  Of bedoel je Glen Coe. Die weg zou ik zeker nemen richting Glasgow en dus de A82 volgen langs Loch Lomond.

wverveer
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 13 Jun 2010, 12:43 »

Bedankt, ik ga zsm een goede wegenkaart aanschaffen

Ik ben inderdaad bang dat we teveel willen zien in 3wk tijd (zeker omdat we 90km per uur rijden, mogen en willen)

Hieronder heb ik de volgende route uitgestippeld,
maar ik denk dat het meer is voor 4 wk
(het is ook vrij moeilijk iets te plannen, zonder enige schotland ervaring)

Misschien kan iemand wat schrappen in deze lijst, wat minder interessant is...

New Castle (aankomst per boot)

dag 1= Jedburgh
dag 2= Edinburg (misschien 2 nachtjes)
dag 4= St. Andrews
dag 5= Ballater (via dundee)
dag 6= Branderburgh (of een andere Oost/noordelijke plaats)
dag 7= Inverness
dag 8= Drumdrochit
dag 9= Castletown (Noordelijkste puntje (overtocht Orkney Island??)
dag 10= Durness (Noord westelijke puntje
dag 11= Ullapool
dag 12= overvaren (outer hebrides)
dag 13= Lewis
dag 14= overvaren uig en dan naar Glenn Brittle
dag 15=  Eigol
dag 16= Kyle of Lochatsch
dag 17= Fort William
dag 18= Oban
dag 19= Trossachs
dag 20= Glasgow
dag 21= Galloway Forest Park (zuidelijk)
dag 22= Hailtwhistle (hadrians wall)
dag 23= New Castle

en we hebben eigenlijk maar 21 dagen...

mocht iemand ons kunnen helpen met wat schotland ervaring, heel graag!
Danny
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 15 Jun 2010, 10:22 »

In Jedburgh is niet veel te zien of je moet van kerkruïnes houden er staat daar een vrij grote , Ook is er een huisje waar Queen Mary gewoond heeft of geboren is , Dus ik zou daar ergens ff koffie/thee drinken of snel doorkachelen naar Edinburgh.
Danny  wave bagpiper
wverveer
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 15 Jun 2010, 10:36 »

Thanks!

dat scheelt weer een dag, heb je nog meer tips?

Na een hele dag surfen ben ik er toch achter gekomen, dat de outer hebrides, orkney island en het zuidelijk deel niet echt haalbaar zijn, als we de rest van het lijstje afwerken...

grt
Danny
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 15 Jun 2010, 11:49 »

Het is moeilijk om Schotland te vangen in 1 vakantie , De 1 wil na idere bocht het vernieuwde uitzicht fotograveren of bij elk kasteel of ruïne een kijkje nemen  confused2
In dat geval heb je aan 3 reïncarnaties nog niet genoeg  Nee!!! icon_scratch
Ikzelf heb bv na 5x Schotland nog steeds geen oostkust gezien. Nee!!!
Ook plan ik het zo dat ik ergens langer kan blijven of van route kan veranderen als het weer of andere redenen mij daar toe aanzetten. (bv als je ergens hoort dat er verderop een gebeurtenis is die je graag wil zien of zo) Whisky
Het enige wat voor mij vaststaat is de dag dat ik de boot weer op moet naar NL. evil5
Natuurlijk heb ik wel altijd een globaal plan van plaatsen waar ik in de buurt wil zijn  hello2
Maar verder zie ik het altijd wel.
Ga je kamperen of in B&B of huisjes? dontknow
Danny  wave bagpiper

wverveer
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 15 Jun 2010, 15:18 »

Wij reizen in een 30 jarig oud vw busje met 50 pk (die liever geen klimmetjes..)

voornamelijk kamperen op campings en af en toe wild kamperen..

groet marcel
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #7 Gepost op: 15 Jun 2010, 20:04 »

Thanks!

dat scheelt weer een dag, heb je nog meer tips?

Na een hele dag surfen ben ik er toch achter gekomen, dat de outer hebrides, orkney island en het zuidelijk deel niet echt haalbaar zijn, als we de rest van het lijstje afwerken...

grt

Denk dat dat een goede keuze is, misschien voor volgend jaar om bijv, de outer hebrides te bezoeken Aye Zo heb je ook nog rustig de tijd om ergens de omgeving te verkennen in plaats van altijd maar onderweg te zijn naar de volgende bestemming. Alhoewel men wel eens zeg dat de reis belangrijker is het dan doel, ofzo laughing7 vind ik het altijd erg fijn om ergens rustig een paar dagen de omgeving uit te kammen en gewoon heel relaxed te kunnen genieten.
"zodat we niet teveel hoeven omrijden met onze (50)pk monster" - je komt soms op de mooiste plekken als je omrijdt, of per ongeluk de verkeerde afslag neemt.
Ik zou zeggen, go with the flow, je hebt je eigen overnachtingsplek bij je!
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met een caravan / motorhome  |  Topic: vw t2 1976 door schotland
Ga naar: