Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 22:07

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: nog enkele vraagjes
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: nog enkele vraagjes  (gelezen 642 keer)
bartman
Gast
« Gepost op: 26 Mei 2010, 14:56 »

1/graag had ik geweten of de route van Oban naar Portree (via Mallaig) kan op 1 dag, rekeninghoudend met de overzet (mallaig - Armadale) . Dient deze overzet op voorhand al gereserveerd te worden? Iemand hier die dat met de wagen al gedaan heeft?

2/Rit van Rosyth naar de streek rond Loch Lomond (zuiden) kan dat op een namiddag? (zou toch rond 18u30) in de buurt ervan willen zijn (de zuidflank)

3/ iemand goede (lees: niet al te dure )overnachtingstips (hotels of B&B) voor de streken Oban en zuid Loch Lomond?
Bagh Alluin
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 26 Mei 2010, 16:45 »

1: Makkelijk. Maar wel de pont reserveren ivm drukte. Oban Mallaig is niet ver.
2: Rosyth Glasgow is een uur. Loch Lomond een extra uurtje.
Ik heb gisteren Baleshare-Ferry Lochmaddy Uig- Glasgow-dochter inladen met haar household-en terug naar Uiggedaan.
3: sorry, geen enkele overnachting daar gedaan.

Prachtig weer hier.  icon_sunny icon_sunny Ik geloof in nederland te hele dag regen?!

Succes met voorbereidingen.
Tip voor B&B Uig Skye: http://www.carnbeag.co.uk/
Vlakbij de ferry.
It Swarte Skiep
Schotland fan

Born to be sheep

« Antwoord #2 Gepost op: 26 Mei 2010, 20:17 »

1/graag had ik geweten of de route van Oban naar Portree (via Mallaig) kan op 1 dag, rekeninghoudend met de overzet (mallaig - Armadale) . Dient deze overzet op voorhand al gereserveerd te worden? Iemand hier die dat met de wagen al gedaan heeft?

Oban - Portee kan  op één dag, maar je slaat wel veel moois over !!

Citaat
2/Rit van Rosyth naar de streek rond Loch Lomond (zuiden) kan dat op een namiddag? (zou toch rond 18u30) in de buurt ervan willen zijn (de zuidflank)

Je zou ook bij Stirling de A811 richting Drymen op kunnen pikken. Hebben we vorig jaar gedaan en ging lekker snel.

Citaat
3/ iemand goede (lees: niet al te dure )overnachtingstips (hotels of B&B) voor de streken Oban en zuid Loch Lomond?

Aan Loch Lomond: Balmaha House
Kun je 's avonds nog een ritje maken naar Rowardennan Lodge en terug. Erg mooi !!

bartman
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 27 Mei 2010, 00:29 »

Oban - Portee kan  op één dag, maar je slaat wel veel moois over !!

Je zou ook bij Stirling de A811 richting Drymen op kunnen pikken. Hebben we vorig jaar gedaan en ging lekker snel.

Aan Loch Lomond: Balmaha House
Kun je 's avonds nog een ritje maken naar Rowardennan Lodge en terug. Erg mooi !!
zijn van plan om toch 1 volle dag in oban te blijven en het gebied erom te bezoeken.
deze route A811 heb ik ook in gedachte

waar ik een beetje serieus mee worstel is het volgende: we komen toe in Rosyth op 8/6 en hebben tot heden nog niets gereserveerd voor de 4 volgende nachten. Het enige dat vaststaat is dat we richting loch lomond gaan, daarna noordwestwaarts om dan op zaterdag 12/6 de rit naar Portree te maken. Alleen pieker ik over welke slaaplocaties ik best neem. Bijvoorbeeld stel dat we  overnachten in  Helensburgh (vriendin wil absoluut Hill House zien, want houdt van de stijl van Rennie Macintosh) en de volgende nacht in  Inveraray ? misschien is de rit  veel te kort en zouden we best nog tot Oban kunnen, alleen ik heb geen idee of we veel gaan stoppen onderweg , wandelingetje maken. Dat geldt ook voor de andere dagen

max
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 27 Mei 2010, 12:30 »

Oban is fantastisch. De hotels zijn niet echt geweldig overigens. Wat zoek je? Wil je ook richting de Highlands? Ben je er één dag of langer? Mull (eiland) is ook geweldig, kan je vanaf Oban met de ferry doen. Highlands kan je makkelijk doen vanaf Oban, lekker via Appin naar boven richting Fort William en dan naar Glen Etive en Rannoch Moor. Overigens is dáár een geweldig leuk hotelletje. Maar bij Oban natuurlijk ook, alleen zijn die redelijk groot en oud dus daar wel even op instellen. Mooi is het hotel vlak vóór Oban met uitzicht op ehm even denken hoe dat heet dat kasteeltje aan het water net voor Dalmally. Mocht je interesse hebben dan moet ik even zoeken, is een half uurtje van Oban af.
bartman
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 27 Mei 2010, 14:11 »

Oban is fantastisch. De hotels zijn niet echt geweldig overigens. Wat zoek je? Wil je ook richting de Highlands? Ben je er één dag of langer? Mull (eiland) is ook geweldig, kan je vanaf Oban met de ferry doen. Highlands kan je makkelijk doen vanaf Oban, lekker via Appin naar boven richting Fort William en dan naar Glen Etive en Rannoch Moor. Overigens is dáár een geweldig leuk hotelletje. Maar bij Oban natuurlijk ook, alleen zijn die redelijk groot en oud dus daar wel even op instellen. Mooi is het hotel vlak vóór Oban met uitzicht op ehm even denken hoe dat heet dat kasteeltje aan het water net voor Dalmally. Mocht je interesse hebben dan moet ik even zoeken, is een half uurtje van Oban af.

we blijven op Skye van zaterdag 12/6 tot zaterdag 19/6, daarna rijden we terug richting Edinburgh waar we ten laatste op dinsdagavond 22/6 dienen aan te komen, dus na Skye kunnen we nog wel enkele gebieden bezoeken (dacht aan de strken rond Glen Coe en verderop misschien de trossards (Callander)
de periode voor dat we op skye verblijven gaan oa een rondrit doen / wat denk je van deze : Oban - A816 zuidwaarts -tot Lochgilphead, vervolgens terug noordwaards langs Inveraray en de A85 terug naar Oban? of
Petra
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 27 Mei 2010, 21:33 »

waar ik een beetje serieus mee worstel is het volgende: we komen toe in Rosyth op 8/6 en hebben tot heden nog niets gereserveerd voor de 4 volgende nachten. Het enige dat vaststaat is dat we richting loch lomond gaan, daarna noordwestwaarts om dan op zaterdag 12/6 de rit naar Portree te maken. Alleen pieker ik over welke slaaplocaties ik best neem. Bijvoorbeeld stel dat we  overnachten in  Helensburgh (vriendin wil absoluut Hill House zien, want houdt van de stijl van Rennie Macintosh) en de volgende nacht in  Inveraray ? misschien is de rit  veel te kort en zouden we best nog tot Oban kunnen, alleen ik heb geen idee of we veel gaan stoppen onderweg , wandelingetje maken. Dat geldt ook voor de andere dagen

De rode tekst is toch niet nodig joh.
Je gaat op vakantie,
wat is het ergste dat je daar kan overkomen?
Toch niet dat je geen slaapplaats hebt kunnen vinden.
Jullie zitten nog in het voor seizoen,
B & B, hotel, jeugdherberg, eventueel de auto.

Als je al je slaapplaatsen al vast legt,
heb je toch wel min of meer de verplichting om daar naar toe te gaan,
dan zit het reis cq tijdschema  je waarschijnlijk op de nek.

Misschien komen we elkaar nog wel tegen.
Maak zelf de oversteek 14 juni,
voor drie weken vakantie.
Zie nog wel waar ik allemaal kom.

Petra
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: nog enkele vraagjes
Ga naar: